Auteur Topic: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus  (gelezen 4328 keer)

Dit onderwerp bevat een als beste antwoord gemarkeerd bericht. Klik hier om er direct naartoe te gaan.

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Gepost op: 15 augustus 2019, 09:29:19 »
Beste forumleden,

Zit nu al dagen te stoeien met het instellen van mijn MailPlus server. Verzenden van e-mail gaat nu goed via mijn eigen provider (Ziggo) met dank aan @Briolet en @dvandonkelaar, maar ontvangst van mail via mijn eigen domein verloopt nog niet goed. De DNS-records bij mijn hostingprovider staan volgens mij goed.

Dit heb ik ingevuld in de DNS-records:
Naam: @
Type: A
Waarde: mijn ip-adres

Naam: @
Type: MX
Waarde: 0 @

Naam: mail
Type: CNAME
Waarde: @

Naam: www
Type: CNAME
Waarde: @

MailPlus werkt min of meer via plug-and-play. Ik hoefde alleen mijn domeinnaam en subdomeinnaam in te voeren en hierna stelde MailPlus alles in. In mijn router staan de juiste poorten geforward en in de Firewall van mijn DS staan deze ook open.

Als ik een e-mail naar mijn eigen mailserver stuur krijg ik de volgende melding terug:

Delivery Status Notification (Delay)
The recipient server did not accept our requests to connect. (mijn ip-adres): timed out]

Wat doe ik verkeerd?
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2019, 11:06:49 »
Lees ik het goed als ik uit onderstaande op maak dat de MX-waarde de naam van het A-record is, met hiervoor een 0?
Dat zal de fout dan kunnen zijn, deze 0 moet weg.
Naam: @
Type: MX
Waarde: 0 @

Zonder deze 0 werkt het bij mij in ieder geval door middel van de CNAME mail.domeinnaam.nl. Wellicht als je het MX-record hiernaar aan past dat het wel werkt?
Verder heeft de DNS tijd nodig om overal volledig verwerkt te zijn (volgens mij geven zie hier altijd 2 á 3 uur voor op), heb je enige tijd gewacht voordat je het ging proberen?
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2019, 11:32:54 »
Je moet bij de DNS-record een prioriteit geven aan je MX-record (van 0-100, 0 hoogste en 100 laagste prioriteit) en het @ verwijst naar type A dat verwijst naar het hoofddomein. Het subdomein mail.domeinnaam.nl staat standaard via CNAME vermeldt.

Ik heb nu het volgende aangepast:
TTL bij alle records: 1 dag

Naam: @
Type: MX
Waarde: 10 mail.domeinnaam.nl

Naam: mail
Type: CNAME
Waarde: @

Nog steeds ontvang ik geen mail en nu herkent ie ook de url naar MailPlus niet meer.
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2019, 11:48:48 »
`In de praktijk zie ik alleen waardes tussen de 10 en 40 voor prioriteit. 0 heb ik nog nooit eerder gezien. Die nul is het enige vreemde wat ik in je lijstje zag. Als het met 10 ook niet werkt, zie ik het ook niet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2019, 11:50:29 »
Ik heb de prioriteit veranderd naar 10 @.
Ontvang helaas nog steeds geen mail.  :S
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2019, 17:20:29 »
Ik verwacht, dat de inkomende mail door Ziggo niet wordt doorgegeven!

KPN doet 't in elk geval niet en daar heb ik heel wat kunst en vliegwerk voor moeten organiseren via mijn domein-provider om het wel te krijgen. Poort 25 staat bij KPN echt helemaal dicht... mijn mail wordt nou via een heel andere poort bij mij afgeleverd.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2019, 17:26:41 »
Ik verwacht, dat de inkomende mail door Ziggo niet wordt doorgegeven!

Inkomende mail komt toch nooit via poort 25 binnen deze is toch alleen voor verzending van mail via SMTP? Inkomende mail gaat toch via IMAP poort 143, of 993? Ik ontvang nl. thuis wel gewoon mails via Outlook die niet van Ziggo afkomstig zijn, dus die worden ook gewoon doorgegeven.

De SMTP-relay via Ziggo is nl. wel gelukt.
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2019, 17:28:44 »
Als je mail verzend op poort 25 moet de ontvanger toch ook poort 25 open hebben... Je kan niet makkelijk onderweg van poortje wisselen.

Het ontvangen van mail via IMAP of POP3 is wat anders, dan lees je de mail vanuit de server naar je emailclient. Nu wil je mail ontvangen op je server via SMTP.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar

Gemarkeerd als beste antwoord door Ruben01 Gepost op 15 augustus 2019, 18:07:49

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2019, 17:40:57 »
En nog even over de laatste opmerking: SMTP-relay naar ziggo lukt natuurlijk wel: je logt dan via die poort met jouw credentials in op de mailserver van Ziggo. Die verbinding staan ze expliciet wel toe, en dan mag je email verzenden.

Maar "rechtstreeks" aan internet aanbieden van email willen ze niet en - onder het mom van security - willen ze ook niet dat je rechtstreeks email van het internet krijgt. Ze doen dat voornamelijk om te voorkomen, dat hun servers (die het dan wel moeten verwerken) overbelast zouden raken en ook omdat men dan de controle op evt. spam vanuit hun netwerk kwijt zou zijn.

Helaas heb ik geen idee over hoe mijn domein-provider het nou ingeregeld heeft, dat het via een zijdeurtje en via hun servers toch bij mij wordt afgeleverd. Misschien kan je bij Ziggo ook wel vragen om poort 25 open te krijgen. Dat kan bij KPN ook wel, maar dan moet je een zakelijk abonnement nemen, wat behoorlijk duurder is, dan een particulier abonnement.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2019, 17:55:15 »
Als je mail verzend op poort 25 moet de ontvanger toch ook poort 25 open hebben... Je kan niet makkelijk onderweg van poortje wisselen.

Heb even gegoogeld en zie op de Ziggo Community dat inkomende mail wel op poort 25 wordt geaccepteerd. Zie artikel: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/port-25-is-geblokkeerd-en-ik-wil-niet-mailen-over-de-ziggo-mailservers-34080
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2019, 18:07:43 »
Het is inderdaad poort 25 van Ziggo die problemen geeft. Heb een hack gevonden hoe je de poort alsnog open kan zetten op de router. Dit doe je door UPnP aan te zetten op de Ziggo Connectbox en vervolgens de regels automatisch laten aanmaken door de server. Hierna UPnP weer uitzetten en hoppa de mails stromen binnen. Thanks @ufosyno voor je antwoord m.b.t. poort 25!

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/poort-25-inkomend-verkeer-forwarden-op-connect-box-25938
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2019, 20:26:57 »
Zo... weer een blij gemaakt vandaag!  ;)
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2019, 20:39:34 »
Inkomende mail komt toch nooit via poort 25 binnen deze is toch alleen voor verzending van mail via SMTP?

Inkomende mail gaat toch via IMAP poort 143, of 993?

SMPT verkeer tussen servers loopt eigenlijk altijd via poort 25. IMAP heeft niets met ontvangen van mail te maken. Dat is alleen een protocol tussen PC en server.

Maar het is opgelost. Poort 25 blijkt dus gewoon niet geforward te zijn. (En dat terwijl je start met de bewering dat de forwards goed zijn) Als dat bij deze router zo ingewikkelt moet, lijkt het me een bug in de router. En ik verwacht dat die forward er bij een stroomstoring weer uit is, want een restart behoort de UPnP forwards te wissen, waarna de randapparatuur er weer nieuwe in zet.

Ik zou bij ziggo een betere router vragen waar je wel kunt forwarden. Of dat ding in brugmode te zetten en een eigen router gebruiken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Geen ontvangst van e-mail op MailPlus
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2019, 21:19:09 »
(En dat terwijl je start met de bewering dat de forwards goed zijn)

Dat had ik niet in de gaten. Ik dacht dat inkomende mail niet via poort 25 binnenkwam. Alle andere poorten had ik wel goed geforward.
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX


 

Geen internet na Firmware update SRM 1.2.3-8017-2

Gestart door Trucker380Board Synology Router

Reacties: 16
Gelezen: 3170
Laatste bericht 22 augustus 2019, 11:26:29
door Birdy
Geen connectie router en NAS

Gestart door Marc StronksBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 1880
Laatste bericht 06 december 2020, 18:38:00
door Marc Stronks
Wel opnames, geen melding via email

Gestart door MifootooBoard Surveillance Station

Reacties: 6
Gelezen: 1857
Laatste bericht 09 september 2020, 19:20:32
door Birdy
Geen ondertitels

Gestart door KasBoard Android Apps

Reacties: 16
Gelezen: 3744
Laatste bericht 10 januari 2021, 21:52:00
door DSGebruiker
geen USB DAC meer in DSM 7?

Gestart door TienBoard Synology DSM 7.0

Reacties: 8
Gelezen: 2700
Laatste bericht 15 oktober 2021, 09:51:08
door hoorna