Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: pmlselten op 15 maart 2016, 19:28:46
-
Ik maak al een paar jaar gebruik van IMAP via mailstation. Voorheen via ziggo en dit ging gewoon zonder problemen.
Ben sinds een korte tijd overgestapt naar Vodafonethuis. Heb in mailstation de SMTP server veranderd naar mail.vodafonethuis.nl.
Als ik nu vanuit mijn telefoon (4g) een mail verstuur, dan gaat dit zonder probleem.
Vanuit mijn laptop (op eigen netwerk waar ook de nas staat) gaat dit niet.
Het verschil is dat ik met mijn telefoon inlog via mijn extern ip adres wat ik van vodafone heb. De laptop logged in op een intern ip adres 192.168.1.200
Inkomende mails geen probleem, uitgaande mails geeft hij zonder authentificatie aan: Relay access denied
Met authentificatie lijkt het alsof hij verstuurd, maar er komt op het andere adres niks binnen.
Is dit een probleem/instelling van de vodafone huawai box? Iemand hier toevallig ervaring met dit probleem?
-
Ik ben zeer benieuwd naar jouw Mail Station instellingen, want het is mij nog nooit gelukt om middels IMAP een mailaccount op te voeren.
-
Mail Station kent bij mijn weten ook geen IMAP. Onder water kent Roundcube wel IMAP (http://trac.roundcube.net/wiki/Howto_Config), maar dat gaat slechts richting één enkele host.
Ik denk dat bovenstaand probleem een forwardingsprobleem is. In elk geval moet je er stap-voor-spap over nadenken wat je aan het instellen bent, en hoe het verkeer moet lopen. Het beste is om de help-file nog eens puntsgewijs na te lopen. Of de mooie handleiding uit het sticky topic te bestuderen. Daar is niets meer aan toe te voegen.
-
Wat staat er in je logboek en zit er nog wat in de wachtrij van het mailstation?
Het duurde bij mij ook even voordat ik alle instelling van ziggo goed had staan. Het je je dns records wel aangepast? Is het smtp address niet smtp.vodafonethuis.nl bijvoorbeeld? aangezien hij een relay error geeft.
Also, IMAP werkt prima, ik gebruik het ook op mijn mailstation en krijg mail daardoor op al mijn apparaten.
-
Of de mooie handleiding uit het sticky topic te bestuderen. Daar is niets meer aan toe te voegen.
In deze mooie handleiding wordt helaas met geen woord gerept over IMAP instellingen.
Voor alsnog heb ik in Mail Station (RoundCube) ook géén mogelijkheden gevonden om maar iets met IMAP te doen.
De link die je hierboven gaf (hier (http://trac.roundcube.net/wiki/Howto_Config)) is dat wat je moet doen met je config/config.inc.php bestand ?
Hoe hebben jullie dit gedaan, @Briolet en @montaldo ?
-
Het gaat hier om verzenden, als je de titel leest. ;)
Verzenden gaat bij POP3 identiek als bij IMAP. Dus daar is die handleiding echt wel bruikbaar voor.
Hoe TS imap met roundcube kan gebruiken is mij overigens ook een raadsel.
-
Roundcube is toch gewoon een applicatie die gebruikt maakt van je mailbox op de NAS?
Ik gebruik Outlook met imap en als ik eens Roundcube gebruik zie ik exact hetzelfde als met Outlook.
Dus imap.
-
Hoeft geen IMAP te zijn. In de eerdere link van de configuratie file zie je dat roundcube òf rechtstreeks toegang heeft op een database op de server, of hij gebruikt IMAP.
Bij IMAP zijn er weer twee mogelijkheden. Of je kiest al bij inloggen welk IMAP account je gebruikt, of Roundcube is geconfigureerd om één enkele host te gebruiken. Meestal 'localhost'. Ik denk dat dit laatste gebeurd. In elk geval geeft Synology niet de optie om al bij inloggen een IMAP server te kiezen.
Edit: De config file staat op: /volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/config/config.inc.php
Maar als gewone gebruiker moet je er van uitgaan dat Synology dat al naar behoren ingesteld heeft en je er zelf niets aan hoeft aan te passen.
-
Mail wordt zover ik weet verzonden met SMTP.
Als extern wel werkt maar intern niet (meestal is het juist andersom!) dan zou ik eens naar de Synology Firewall instellingen kijken.
En uiteraard de SMTP instellingen van Mail Server.
/Erik