Hoi,
Zoals velen hier wil ik ook niet meer afhankelijk zijn van mijn IP als het om e-mail gaat.
Nu heb ik een Synology DS918+ en wil daar Synology Mailplus op installeren alleen loop ik tegen een paar dingen aan.
Ik heb een domeinnaam bij strato genomen zonder e-mail e.d.
Loop nu tegen een paar problemen aan.
- Als ik de setup doe krijg moet ik de volgende dingen invullen:
Domeinnaam: dit is neem ik aan domeinnaam bij strato.
Hostnaam (FQDN): hier zet ie mail voor de domeinnaam, moet dit? Zie namelijk in de post van Briolet (Inrichten Mail Server) dat hij het bij punt 6 zonder het woordje mail heeft staan. - Onder E-mailbezorging komt dan ook de Hostnaam (FQDN) te staan die zoals bij punt 1 staat. Als bovenstaande zonder het woordje mail komt dan hier natuurlijk ook.
- Onder Service - Protocol zet ik mijn poort voor SMTP op een andere waarde aangezien ik op mijn router poort 25 niet open kan zetten. Heb alle poorten in mijn router open gezet voor SMTP-SSL/TLS e.d.
- Heb bij strato MX-record aangemaakt en die verwijst naar xxxx.synology.me. Punt 5 Briolet (Inrichten Mail Server).
- Lees overal dat het nodig is om een A-record en Reverse aan te maken?
- Is het nodig om bij het versturen van mail de DNS Server te gebruiken op de NAS?
- Als dat het geval is moet ik dan daar een A-record, MX-record en Reverse zone maken in DNS-server. Is dit nodig? Heb gezien dat het via Zones - Maken - Masterzone - Zone doorsturen, domeinnaam is voor mij dan een vraag en Master DNS-server is mijn externe ip-adres. Dan kun je onder broncode bewerken A-record en MX-record maken. Wat moet er dan bij naam, IP adres en host/domein komen te staan? Nu heb ik bij naam niets, bij IP adres mijn externe ip adres en bij host/domein mijn strato domeinnaam.
Voor Reversezone heb ik bij domeinnaam de eerste 3 setjes van mijn externe ip adres in omgekeerde volgorde staan en de rest zo gelaten. Hieronder heb ik dan PTR type gemaakt (NS type is automatisch), met weer niets ingevuld voor naam maar voor host/domeinnaam mijn strato domeinnaam.
Nu werkt uitgaande mail naar gmail wel maar de rest niet. Inkomende mail krijg ik al helemaal niet. Wil daarom graag met een schone lei beginnen en alles verwijderen en in 1 keer goed doen. Wie kan mij daarbij helpen. Alvast bedankt voor alle input.
Groeten,
Rene
ps.
Zit bij ziggo en ben van plan om naar een andere provider te gaan maar wil graag mijn eigen mailserver hebben i.v.m. dat ik dan nooit meer zorgen moet maken als ik van provider wissel en dan overal mijn email adres moet wijzigen