Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: TopGear_1542 op 12 juli 2014, 10:02:55
-
Hoi,
Ik ben bezig met het opzetten van de mailserver. Draait allemaal, was tot op heden geen probleem. Mijn provider is overigens KPN. Nu probeer ik van mijn andere mailadres een mail te sturen naar mijn eigen mailserver. Daarbij krijg ik het volgende bericht terug:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
mijnmail@eigenmailserver
Final-Recipient: mijnmail@eigenmailserver
Action: failed
Status: 5.7.1
Diagnostic-Code: smtp;554 5.7.1 Service unavailable; Client host IP-ADRES* blocked using dnsbl.sorbs.net; Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?IP-ADRES*
Ik kan nu wel mail verzenden vanaf mijn eigen mailserver, maar niet naar mijn mailserver. Heeft iemand hier een verklaring voor? Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe kan ik dit oplossen?
* Dit is overigens niet mijn privé IP adres
-
Ik heb zelf ook KPN en de mailserver, dit nog nooit gehad.
Heb je het spamfilter aan staan in mailserver?
Je krijgt wel mail binnen?
-
Bedankt voor je reactie Richard!
Ik heb zelf ook KPN en de mailserver, dit nog nooit gehad.
Nee, ik krijg geen mail binnen. Deze reactie krijg ik op het verzendende adres. Dus niet op mijn eigen mailserver.
Heb je het spamfilter aan staan in mailserver?
Ja, staat gewoon aan. Inclusief virusscanner. In de logboeken staat ook niets vreemds. Geen inbraakpogingen of i.d. Maar dat je geen mail mag verzenden lijkt me evident als er spam wordt verzonden vanaf je mailserver. Maar dat je er geen mail naar toe mag sturen vind ik raar. Toch?
-
Ja dat ben ik met je eens zegt mn gevoel.
Ik heb het spamfilter nog nooit aan gehad :oops:.
Je relayed toch over de smarthost als het goed is. Test het eens door het spamfilter van de mailserver uit te knallen. Kijken of er verschil is. Als we het niet testen weten we het nooit. 8)
-
Daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Daar kan je best een punt hebben. Op dit moment ben ik niet thuis, maar ga het straks direct proberen. Ik houd je op de hoogte ;)
-
Standaard staat er één blocklist in mailserver. Volgens mij is dat ook "dnsbl.sorbs.net". Blijkbaar staat jouw IP of dat van je ISP op die blocklist.
Bij Ziggo speelde dat de laatste maanden ook. Als er vanaf een Ziggo subdomein te veel spam verstuurd werd, kwam dat gehele subdomein op die blocklist te staan. En mailservers die deze blocklist raadpleegden, kregen dan een soortgelijk bericht.
Zie ook de diskussie hierover op het Ziggo forum (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=47166)
-
Inderdaad staat die blocklist als default in mailserver. De eerste staat er standaard in, de tweede heb ik zelf toegevoegd.
[attachimg=1]
Je kunt jouw adres testen ip: http://www.sorbs.net/lookup.shtml
-
Daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Daar kan je best een punt hebben. Op dit moment ben ik niet thuis, maar ga het straks direct proberen. Ik houd je op de hoogte ;)
Ben benieuwd!
-
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik mijn SPAM - filter uitzet krijg ik inderdaad weer gewoon mail binnen via mijn andere mailadressen. Waarschijnlijk staan dus nu mijn privé en zakelijke mailadres (beide gmail) in de spam database van Sorbs. Hoe komen die daar terecht vraag ik me dan direct af.
In principe kan ik mijn SPAM - filter uitzetten, omdat ik via de smarthost van KPN mail. Wat is jullie ervaring daar mee?
-
Misschien hier kijken ?
http://www.sorbs.net/delisting/spamdb.shtml