Na veel perikelen met het gebruik van de MailServer (
zie http://www.synology-forum.nl/mail-server/mail-naar-mailserver-komt-niet-aan) ben ik het nu op een andere manier aan het proberen en leek het me goed een nieuw topic hierover te starten. Alhoewel ik veel mogelijke oorzaken uit het eerdere topic van het lijstje heb kunnen schrappen werkt het nog steeds niet…
Kort overzicht waarmee ik werk:
- domeinnaam bucavanola.nl geregistreerd
- gebruiker (“test”) op NAS met relevante rechten
- statisch IP-adres NAS-server
- statisch IP-adres van ISP (KPN)
- poort 587 open gezet
- DNS records aangepast (plaatje)
- Synology DS114 met DSM 5.0 en alle packs up-to-date
In MailStation heb ik SMTP Relay ingeschakeld (plaatje) en de gegevens ingevuld (plaatje) van de SMTP-server van een ander domein dat ik gebruik. Hiermee omzeil ik mail.kpnmail.nl en kan ik poort 587 gebruiken i.p.v. poort 25. Bij de registar van bucavanola.nl heb ik DNS-records aangepast (plaatje), dat lijkt ook goed te staan.
Mail versturen met Roundcube op de NAS gaat goed. Helaas gaat het fout als iemand naar test@bucavanola.nl mailt, de mail komt bij mij niet aan en de afzender krijgt onmiddellijk een reply met een foutmelding, bijvoorbeeld:
Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server. Final-Recipient: rfc822; test@bucavanola.nl Action: failed Status: 4.4.7Wanneer ik een SMTP check doe op
mxtoolbox.com wordt gemeld (plaatje) dat er iets mis is met reverse DNS. Zou te maken hebben met reverse lookup en PTR (plaatje). De provider (is de beheerder van de gebruikte SMTP-server én de registar van bucavanola.nl) zegt dat hij dat niet kan instellen maar dat dit met mijn ISP te maken heeft, te weten KPN. Als dat klopt heb ik een probleem want KPN liet me weten geen enkele ondersteuning te bieden voor dit soort problemen.
Bij KPN heb ik een statisch IP adres maar ik zag daarvoor ook wel eens een andere aanduiding langskomen, iets als "ip12345657.direct-adsl.nl”. Als ik dat als domeinnaam invul in de SMTP-settings in de MailServer komt er nog steeds geen mail binnen maar wordt de foutmelding op
mxtoolbox.com niet meer weergegeven. Zij melden dan dat alle SMTP-tests goed worden doorstaan.
Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen.