Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Vinnyboy op 04 mei 2014, 12:12:07
-
Ik heb op mijn DS1511+ 2 mail accounts draaien.
Met een ervan heb ik sins een tijdje een vreemd probleem.
De pop gegevens zijn gewijzigd door mijn provider. (deze instellingen heb ik over genomen in mijn DS en werkte prima)
Tot ik na een tijdje mijn DS had herstart. ik kreeg geen mail meer binnen.
Heb alle instellingen na gelopen kon niks vreemds vinden. Heb toen de pop gegeven opnieuw ingevoerd en toen kwam al mijn mail weer netjes binnen. Dit keer overduidelijk op opslaan gedrukt.
Echter nu blijkt dat wanneer ik een reboot doe ik deze instellingen steeds opnieuw moet invoeren. (ook na een update)
Na een reboot geen mail die binnen komt. Als ik bij de POP settings kijk zie ik wel alles goed staan. (mail adres, gebruikers naam, mail server, poort nummer kan alleen wachtwoord niet controleren maar aangezien de rest wel juist is..)
Ik heb de pop instellingen al verwijderd en opnieuw aangemaakt en opgeslagen maar ook ter vergeefs.
Heeft iemand een idee waar dit kan zijn?
Alvast bedankt
-
Ik kan bij mij in het geheel geen POP3 account invullen in mailserver. Bedoel je niet Roundcube i.p.v. mailserver?
En zo ja, helpt dan misschien als je het eerst volledig de-installeert? Het lijkt erop dat hij twee plaatsen heeft waar hij zijn settings opslaat.
-
Sorry inderdaad Roundcube :oops:
Een de-installatie heb ik nog niet geprobeerd.
Klopt het dat de mail wel behouden blijft en na een nieuwe installatie gekoppeld is/word?
Alvast bedankt
-
Volgens mij blijft mail behouden, maar anderen hebben daar vast ervaringsfeiten. De mail staat in de Home folder en wordt daar ook geplaatst en gelezen door mailserver, zonder roundcube te gebruiken.
Volgens mij is roundcube alleen een tool om je mail uit te lezen. Ik heb Roundcube eigenlijk nooit gebruikt, hooguit de functies bekeken. Ik doe alles met mailserver en een cliƫntsoftware op mijn PC's.
De pop instellingen zul je bij een herinstallatie wel kwijt zijn, maar moet je zo weer aan kunnen maken.
-
Na een reboot geen mail die binnen komt. Als ik bij de POP settings kijk zie ik wel alles goed staan. (mail adres, gebruikers naam, mail server, poort nummer kan alleen wachtwoord niet controleren maar aangezien de rest wel juist is..). Ik heb de pop instellingen al verwijderd en opnieuw aangemaakt en opgeslagen maar ook ter vergeefs.
Dit probleem zie je vaker, het (b)lijkt dat fetchmail niet altijd opstart of ermee stopt.
Als workaround zou je Mail Relaxer kunnen proberen, die start/stopt fetchmail automatisch.
Zie dit topic: 8)
http://www.synology-forum.nl/mailstation/mailstation-en-hibernate/
Ik heb hem getest op DSM 4.3, niet op DSM 5.
Groeten,
Erik