Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Maurice_69 op 05 november 2019, 11:28:19
-
Tja het topic is door de Killerman afgesloten maar ik zit dus met een zelfde probleem. Heb gisteren mijn mailserver opgezet en krijg wel mail binnen maar lang niet alles. Bijvoorbeeld Gmail niet. Ik kan er wel heen mailen, maar terug komt er niets binnen, ook niet in de spam. Wat nieuwsbrieven geprobeerd, je kent het wel, Praxis, Aldi, Action, komt allemaal keurig binnen maar Gmail dus niet.
Als je dan op internet zoekt naar test je domein e.d. dan kom je weer een hoop dingen tegen dat je denkt, moet dan alles goed hebben en werkend (in theorie wil je dan wel maar praktisch gezien denk ik onhaalbaar).
(https://i.postimg.cc/Czw1MSf3/2019-11-05-11-24-31-Window.png) (https://postimg.cc/Czw1MSf3)
Iemand enig idee of deze kwaaltjes, hierboven genoemd, de boosdoeners zijn waarom Gmail niet binnenkomt?
-
Als het hetzelfde probleem is, dan staat de oplossing ook in dat andere topic.
Heb je alle tips daar al nagelopen?
Jouw test komt van https://internet.nl Als je een echte configuratie fout had, was het daar wel gemeld. Jouw kruisjes zijn geen reden dat het niet lukt.
-
Als ik het goed begrepen heb, was het bij Killerman een poortenprobleem, maar die heb ik allemaal open en naar de NAS toe verwijzen. En dat BOL niet ontvangen werd zou aan BOL liggen?
Voorheen had ik een Exchange server draaien, maar daar wilde ik vanaf waardoor ik nu dus Exchange Online heb (voor zakelijke mails) maar hier thuis gewoon prive mails e.d. via de Synology wil laten lopen.
-
ok, blijkbaar staan die mailservers op een DNS Blacklist, even uitzoeken welke.
-
dnsbl.sorbs.net -> verwijderd, alleen spamhaus laten staan, nu is het goed.
-
Vreemd dat het bij GMail uitmaakt dat ze op de dnsbl.sorbs.net lijst staan.
Bij andere providers komt de mail dan inderdaad niet aan. Gmail heeft echter zoveel gebruikers die zonder controle een account kunnen aanmaken, dat ze toch nog veel spam versturen en dus regelmatig op een bloklist komen. Gmail probeert geblokkeerde mail echter nog een aantal keer vanaf verschillende IP adressen te versturen voordat ze het opgeven. Pas als die allen geblokkeerd worden, krijg je het mailtje terug dat de mail geblokkeerd is.
Ik snap echter twee dingen niet:
1) Normaal behoort Gmail een mailtje te genereren met reden van blokkering. (Je vraag is dan overbodig)
2) Het log geeft ook een duidelijke reden van de bounce. (Wederom is je vraag dan overbodig)
-
Ik vond het inderdaad ook vreemd, ik krijg dus gewoon GEEN bounce in mijn gmail box, hij kwam gewoon niet binnen.
Gisteren ook getest met mijn Syno Mail naar mijn exchange online, bleek ik zelf met mijn IP op een blacklist te staan (volgens MS). Dat heb ik laten verwijderen maar misschien dat Gmail ook niet verstuurd als ik op een blacklist zou staan? Ik zal eens kijken of ik op meer plaatsen geblacklist ben, wel irritant.
-
Bij veel blacklists staan dynamische consumenten IP's standaard op de lijst. Je moet die dan expliciet bij de lijst laten 'whitelisten'. Daarom is het bij een dynamisch IP, verstandiger je mail via de relay-optie in mailserer te versturen.
Maar dit is verzenden en daar gaat het topic niet over.
-
Klopt, daarom heb ik een vast IP adres ;)
Ik zal vast wel eens iets fout hebben gedaan waardoor ik op de lijst kwam! (: