Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: Martinikerlke op 21 november 2016, 23:08:10
-
Wij hebben voor onze vereniging twee domeinnamen, namelijk "domein.nl" en "domein.com" Achter "domein.com" hebben wij onze webhosting bij Hosting2Go.
Het domein "domein.nl" is alleen maar een losse domeinnaam.
Het komt vaak voor dat er mail wordt gestuurd naar "domein.nl" Deze mail (zijn verschillende emailadressen) wil ik graag automatisch beantwoorden, dat ze het verkeerde email-adres gebruiken, of doorzenden naar een juist email-adres van "domein.com" Helaas is dit bij Hosting2Go niet mogelijk.
Nu wil ik het bovenstaande graag oplossen met de mailserver van mijn NAS.
Ik heb bij mijn provider het MX-record al naar mijn WAN geforward, maar hoe pak ik het verder aan?
-
Heb je geen <ENTER> toets ? :'(
-
Ik zou die nas gewoon vergeten en op elk aangemaakt .nl mailadres een out of the office aanzetten met de juiste gegevens daarin veel makkelijker en geen problemen met je nas
En wat je eigen nas een stuk veiliger houd
@Birdy ik heb ook geen <enter> toets maar wel een return is dat ook goed?
-
DS211, ik denk niet dat er nu überhaupt een mailserver achter dat .nl domein hangt.
Hoe je mailserver moet instellen staat in de help en er is hier ook al veel over geschreven. Ik denk niet dat ik daar nu nog iets aan kan toevoegen.
Mijn toetsenbord heeft zowel een <enter> als ook <return> toets. En op mijn kleine toetsenborden staan zowel het return alsook het enter symbool op één toets.
-
Tja dat zou natuurlijk ook kunnen Briolet
Maar als je geen fixt ip thuis hebt zou ik er gewoon niet aan beginnen
Veel mailservers accepteren nu eenmaal geen dynamisch IP-adres want die gaan nl vaak op een blacklist waar de ontvangende partij vaak lid van is
Als je mij een mail stuurt vanaf een dynamisch adres komt deze ook niet eens binnen je krijgt een ehlo reply terug maar That's al
-
Veel mailservers accepteren nu eenmaal geen dynamisch IP-adres…
Ik heb er nog nooit last van gehad. Ik heb wel een Dynamisch IP, maar ik stuur alles via de relayserver van mijn ISP. Voor de ontvangende server is dat IP de oorsprong van mijn mail.
Ik moet wel toegeven dat het veel werk is om alleen een autorepley mogelijk te maken. Ik zou die mailserver alleen gebruiken als je het gewoon leuk werk vind om dit werkend te krijgen.
-
Mijn .com en .nl mail komt binnen op mijn NAS.
Ik had eerst alleen een .com domein en was er niet goed aan gewend 8)
Gaf per ongeluk dus wel eens een mailadres op met .nl door aan anderen.
Domein voor aangemaakt en de mail komt gewoon binnen.
Ik verstuur wel vanaf .com en maak mij niet zo druk om deze .nl versie.
Die .nl is dus puur voor afvang en ik hoef anderen niet te corrigeren.
-
Dank jullie voor de reacties!!
Het klopt dat er achter het .NL domein helemaal geen email-functionaliteiten zitten.
Heb er voor gekozen om het .NL domein maar te laten voor wat het is. Mensen die het verkeerde email-adres gebruiken krijgen wel een melding dat het adres niet bekend is. Meestal lezen ze daarna wel goed en sturen ze de email wel opnieuw.
Ik houd dan i.i.g. mijn NAS vrij van binnenkomend onheil e.d.