Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: Hans59 op 17 april 2017, 13:39:32

Titel: mail verzenden en ontvangen op Synology 216+ lukt echt niet
Bericht door: Hans59 op 17 april 2017, 13:39:32
Sinds 2 weken beschik ik over een prachtig apparaat; de Synology 216 play. Vanmorgen maar eens begonnen met het centraal ontvangen van mail van 2 accounts; eentje bij Ziggo en eentje van Gmail . Nu ben ik al een uur of 5 aan het prutsen maar het lukt niet. Af en toe zie ik wel dat mails verzonden worden maar ontvangen ho maar. Ben ik de enige met deze problemen? Is er geen voor beginners goede handleiding of stappenplan te vinden zodat ik Roundcube als centrale ontvanger voor mijn mails kan gaan gebruiken. Het leek me leuk om dit in orde te maken maar langzaamaan zakt me me de moed in de schoenen eerlijk gezegd. Ik hoop op jullie hulp
Titel: Re: mail verzenden en ontvangen op Synology 216+ lukt echt niet
Bericht door: Hutje op 17 april 2017, 13:48:46
Welk mail programma heb je gebruikt ?
MailServer / Station ?
(Je plaatst het topic in Tweaks / Addons A.K.A. The Underground » Mail mods )
Titel: Re: mail verzenden en ontvangen op Synology 216+ lukt echt niet
Bericht door: Robert Koopman op 17 april 2017, 13:49:33
Al in het subforum Mail Server of Mail Station gekeken?
Wat heb je precies gedaan want met lukt niet en prutsen is een antwoord geven niet echt makkelijk natuurlijk  :)
Titel: Re: mail verzenden en ontvangen op Synology 216+ lukt echt niet
Bericht door: Hans59 op 17 april 2017, 14:11:38
Ik probeer de mailserver van DSM 6 en Roundcube op een goede manier te vullen. En prutsen........veel fora gelezen maar evenzo veel andere handleidingen/beschrijvingen. En wat ik probeerde......verzenden lukte op enig moment maar ontvangen......helaas. Tot nu toe. Vandaar dat me de moed in de schoenen zakte.....en ik hoop dat er een heldere voor Nas-beginners verhelderende handleiding/stappenplan is.
Titel: Re: mail verzenden en ontvangen op Synology 216+ lukt echt niet
Bericht door: pvkan op 17 april 2017, 14:27:32
MX-records in de DNS goed gezet ?

Foutieve MX-records zijn nl een bekende oorzaak wanneer er geen email ontvangen wordt.

Peter
Titel: Re: mail verzenden en ontvangen op Synology 216+ lukt echt niet
Bericht door: Robert Koopman op 17 april 2017, 15:06:11
Denk dat de TS niet met een eigen domein werkt gezien Ziggo en Gmail e-mail afhandeling.
Gaat dat niet met Mail Station en pop3 afhandeling?
Roundcube is toch webmail?
Ik gebruik het eigenlijk niet omdat Outlook en diverse mailclients prima overweg kunnen met imap en Mail Server.
Met Mail Sever is inderdaad de juiste MX record nodig in de DNS settings van het domein of domeinen.