********************
UPDATE ********************
Heel erg bedankt voor het mee denken, for so far, ik schaam mij dood. Het bleek dat een groep geen toegang gaf tot de e-mail (vink je stond echt goed). Groep verwijderd, opnieuw aangemaakt en het werkt weer als een trein.
********************
UPDATE ********************
Hallo,
Ik ben al de hele ochtend bezig geweest met zoeken, maar ik kan helaas geen oplossing vinden voor bepaalde problemen met het inloggen van de e-mail server.
Ik heb meerdere Synology draaien, maar het systeem waarom het gaat is een DS1515+, met daarin 2 schrijven WD60EFRX-68MYMN1, DSM Versie is DSM 5.2-5644 Update 5.
Daarop draait Mail Server 1.5-0329. Tot gisteren 16.00 uur werkte het systeem nog feilloos. Daarna kreeg ik in eens de melding dat het wachtwoord niet meer juist was. Echter is er niets veranderd. Vanochtend dacht ik, los ik "effe" op maar ondertussen ben ik alweer 7 uur verder en een hoop frustratie rijker.
Ik heb van alles geprobeerd, van alles vergeleken met een andere DS die ik heb draaien waarop de zelfde software en systemen draaien (is de basis van deze geweest voordat we over gingen naar een 5 hdd variant). Als ik met die mail server verbind krijg ik geen meldingen over foutieve wachtwoorden.
We zitten met ongeveer 12 gebruikers op het systeem, hiervan kan minimaal de helft geen verbinding meer krijgen en de andere helft kan nog wel e-mails ontvangen en versturen.
Software waar ik het mee geprobeerd hebt te verbinden:
- Thunderbird (Windows)
- Windows mail
- Webmail (variant van Roundcube, van Synology zelf)
- Thunderbird (Ubuntu)
Ik heb al nieuwe gebruikers toegevoegd, verwijderd dit is ook niet de oplossing.
Hoe kan ik de fout vinden, en deze het beste oplossen. Ik raak de weg aardig kwijt.
.dovecot staat in slaap stand, maar dat staat deze ook op andere servers.
Ik ontvang graag de gouden tip!
Groet,
Robbert Jan