Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: BCMascha op 17 januari 2016, 20:37:01
-
Hallo allemaal,
Ben ik weer met mijn vraagje(s). Ik heb de Mail Server-app geïnstalleerd, maar deze kan geen emails verzenden/ontvangen. Ik had eerst mijn meldingen per e-mail staan (Configuratiescherm>Melding>E-mail) op Serviceprovider: Outlook. Ik had een appart account gemaakt speciaal voor mijn DS215j en deze inlog gegevens ingevuld om in te loggen. Dit werkte naar behoren, e-mails werden keurig verzonden door de test-knop én naar nieuwe gebruikers. Nu heb ik als Serviceprovider: Aangepaste SMTP-server ingesteld, maar e-mails worden niet meer verzonden, laat staan ontvangen. Ik zal hieronder een paar screentjes uploaden waarin al mijn ingestelde instellingen staan in de DS en waar ik mijn domein heb gekocht. Ik denk namelijk dat er een fout in mijn instellingen MOET zitten. (Anders werkt het wel, toch?)
(Zie alle foto's in de bijlage, alle instellingen die ik ingesteld heb staan daarin)
Weten jullie misschien wat er fout is of wat er waarschijnlijk gedaan moet worden om het te laten werken?
Alvast bedankt!
-
Heb je smtp relay ook ingevuld?
Groeten Michel
-
Als ik hier het volgende moet invullen:
Server: smtp.xxx.nl
Poort: 25
Aanvinken: Altijd een beveiligde verbinding gebruiken (TLS)
Aanvinken: Authenticatie vereist
Account: noreply (+ PW)
Dan wel.
-
Wat is die xxx? De naam van je provider neem ik aan?
-
Dat is de naam van het domein dat ik gekocht heb. (Ik heb alleen een domeinnaam met SSL)
-
En hebben ze waar je dit domein gekocht hebt ook daadwerkelijk een smtp server?
-
De SMTP server is mijn DS neem ik aan, aangezien je met je domein naar je IP leidt? :s Want nee, volgens mij zijn dit alleen maar domeinen.
-
Bij mij staat mijn NAS als smtp server in alle clients waarmee ik wil versturen.
Echter in Mail Server zelf staat er een externe smtp server welke ik voor het daadwerkelijke versturen gebruik.
Ik heb een dynamisch wan ip adres en dan is zelf voor smtp server "spelen" vrijwel onmogelijk, dat verkeer blokt bijna elke mailserver standaard.
Deze externe smtp server kan die van je internet provider zijn.
-
Dus jij zegt dat ik eigenlijk smtp.ziggo.nl moet gebruiken als SMTP server? Zoja, waar moet ik deze dan instellen? Alleen SMTP Relay of overal?
-
Alleen bij de relay server.
Ik heb ooit die van UPC daar gebruikt maar de UPC mailserver had wel eens kuren.
-
Veel netwerken blokkeren poort 25 als dit niet naar hun eigen smtp server wijst. Het beste kun je in de nas een van de twee beveiligde poorten aanzetten (465 en/of 587) en deze in je cliënten gebruiken.
-
Sorry voor de -hele- late reactie, ik had de laatste tijd even geen zin/tijd om aan mijn DS te rommelen. Anyway, de test e-mails verzenden bij Melding in Configuratiescherm werkt nu via noreply@xxx.nl. Nu wil ik alleen nog IMAP instellen op een e-mail programma zoals Windows Live Mail of Microsoft Office Outlook 2010, maar krijg het echter niet voor elkaar. Ik kan nooit de mappen downloaden/verbinding maken.
Ingesteld is:
• Servertype: IMAP
• Serveradres: mail.xxx.nl en poort: 25
• Aangevinkt: Vereist een beveiligde verbinding (SSL)
• Verifiëren met: Niet-versleutelde tekst
• Gebruikersnaam: noreply
• Serveradres: smtp.ziggo.nl en poort: 587
• Aangevinkt: Vereist een beveiligde verbinding (SSL)
• Vereist verificatie
Iemand?
-
Severadres moet ook het adres van jouw NAS zijn.
In de clients vul je alleen gegevens van de NAS in, dat is immers de mail server.
In Mail Server zelf, op de NAS dus, vul je bij smtp server die ziggo server in.
-
Dat had ik al geprobeerd, maar het blijkt dus dat ik gewoon een verkeerde poort in had gegeven. Ingesteld nu is:
• Servertype: IMAP
• Serveradres: mail.xxx.nl en poort: 993
• Aangevinkt: Vereist een beveiligde verbinding (SSL)
• Verifiëren met: Niet-versleutelde tekst
• Gebruikersnaam: noreply
• Serveradres: mail.xxx.nl en poort: 465
• Aangevinkt: Vereist een beveiligde verbinding (SSL)
• Vereist verificatie
Ik krijg nu wel bij de eerste keer inloggen op mijn email-client constant de melding "De server waarmee verbinding is gemaakt, gebruikt een beveiligingscertificaat dat niet kan worden gecontroleerd. De CN-naam van het certificaat komt niet overeen met de doorgegeven waarde. Deze server blijven gebruiken?". Je raadt het al, irritant als je dat steeds krijgt. Mijn server heeft een SSL en wil deze dus uiteraard gebruiken als dat kan, heb het namelijk niet voor niets. Ook als er een email wordt verstuurd komt hij bij men in de Ongewenste e-mail te staan. Ook staat er dat de email waarschijnlijk niet veilig is.
Zijn deze punten op te lossen?