Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: hans114 op 04 maart 2014, 10:03:00
-
Sorry voor hen die een probleem als dit voor de zoveelste keer tegenkomen... Na veel speurwerk op diverse fora vond ik geen oplossing, vandaar mijn posting.
Op mijn DS-114 met DSM 5.0-4418 (Update 1) heb ik de mailserver geïnstalleerd. Ik maak gebruik van een eigen domeinnaam (alleen registratie) en heb de DNS records aangepast zoals in de screendump te zien is. Op de NAS heb ik POP3 en IMAP ingeschakeld en de poorten 110, 143, 465 en 993 in de router worden correct geforward naar het vaste IP adres van de NAS. In mailserver is SMTP ingeschakeld en heb ik de geregistreerde domeinnaam ingevuld. SMTP relay is ingeschakeld en verwijst naar de SMTP-server van mijn ISP, verzenden van de mail gaat immers via de ISP omdat mijn routerpoort 25 geblokkeerd is door KPN. De firewall, het spamfilter en de virusscanner in de NAS heb ik tijdelijk uitgeschakeld. De firewall in de KPN Experia router kan niet uitgeschakeld worden maar omdat de poorten correct geforward worden lijkt dat geen probleem. Op de NAS heb ik een Gebruikers Basismap (“homes" en “home”) aangemaakt vanuit het DSM.
Vanuit Mail Station kan ik mailtjes naar anderen versturen en die komen correct aan, dat gaat immers via de ISP. Zover ik kan nagaan verbindt mijn mailclient (Apple Mail) via POP3 met de mailserver op de NAS, dat lijkt ook in orde want ik krijg geen foutmeldingen. Maar… Wat ik ook probeer, mail naar de NAS komt niet aan, ongeacht vanaf welk domein verzonden. Na verloop van tijd komt er een bericht naar de afzender: "Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.” Het lijkt niets uit te maken of ik op de NAS SMTP en/of SMTP Relay in of uit schakel.
Ik heb getest door mail vanaf andere (niet-NAS) domeinen te sturen naar de NAS-beheerder (admin) die alle rechten heeft. Getest door mail te sturen naar admin@domeinnaam.nl, admin@lokaal-ip-adres en admin@mijn-kpn-ip-adres. Helaas, het werkt niet en ik zou niet weten wat nog te proberen.
Kan iemand mij helpen? Heeft iemand een goed advies hoe dit werkend te krijgen?
-
Inkomend verkeer werkt niet, toch ergens een blokkade door iets?
Uitgaand is het probleem niet.
Het ip adres waar het MX record naar wijst is nog altijd jouw wan ip adres?
Test eens met: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ (http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/)
-
Robert bedankt voor het meedenken en je snelle reactie. De belangrijkste poorten zijn m.i. 110 en 143 maar ik heb voor alle zekerheid nog wat andere relevante poorten open gezet. De testresultaten zijn per poorttester verschillend:
openpoort.nl
110 v
143 x
465 x
585 x
993 x
canyouseeme.org
110 v
143 v
465 x
585 v
993 x
yougetsignal.com
110 v
143 v
465 x
585 v
993 x
Ik ga er van uit dat openpoort.nl het mis heeft en in ieder geval de POP3 en IMAP poorten 110 en 143 goed geforward zijn. In het plaatje zie je de instellingen in mijn router, dat is de KPN Experia V8.
Zojuist merkte ik dat wanneer ik in de Experia de "Virtual DMS Host" aanvink en het externe IP-adres laat verwijzen naar het IP-adres van de NAS alle mail door de Mailserver goed wordt verwerkt. Dat betekent m.i. dat de NAS goed is ingesteld en dat de DNS-records (A en MX) van de domeinnaam goed staan. Probleem is dat een ingeschakelde DMS Host een groot risico vormt, de NAS staat dan open voor alle toegang van buitenaf en dat lijkt me geen optie.
Ben je het me me eens dat het forwarden van bepaalde poorten in de Experia router nu nog het enige probleem kan zijn? Ik vraag me af wat ik eventueel nog meer in de router moet instellen dan de portforwarding zoals in de afbeelding.
-
Jij zet een paar andere poorten open dan wat Synology aangeeft.
Zie: http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/299 (http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/299)
Vreemd dat je verschillen hebt met verschillende open poort testers nietwaar?
-
Is KPN je provider?
Dan mogelijk dit toevoegen in je MX records: MX 20 mailrelay.direct-adsl.nl
of mx 20 mailrelay.kpnmail.nl
Dit heeft met de instellingen aan KPN zijde te maken.
-
Voor alle zekerheid heb ik nu alleen de door Synology (jouw link) geadviseerde poorten open gezet: 110, 143, 993 en 995. Op http://yougetsignal.com wordt gemeld dat de forward goed staat. Poort 25 kan, zo je weet, niet geforward worden omdat de ISP's dat blokkeren. Aangezien ik Relay SMTP gebruik kan dat geen probleem zijn.
Helaas, ondanks de correctie poortinstellingen geen mail :-(
-
Heb je mijn bovenstaande suggesties gekeken? De MX records hebben zou je in moeten regelen bij je domeinregistrar..en die heb je al gevonden zie ik..
De genoemde relays hebben niks te maken met de SMTP relays in de Synology.
-
Mijn provider is inderdaad KPN. Ik heb de record toegevoegd, bedankt voor de tip. Helaas merk ik dat het geen verschil maakt.
-
Dit kan wel even duren 1 van de 2 zou moeten werken.
Je probleem beschrijft nl. een probleem wat i zelf ook gehad heb toen ik nog KPN internetdiensten afnam.
PS. nu moet je poort 25 wel open zetten.
Technisch is het nl zo:
Mail komt binnen op je eigen mx record, die bounced omdat die op port 25 geblocked wordt door KPN.
Vervolgens wordt het bericht als het ware geforward naar kpnmail, die het vervolgens weer aan jouw server aanbiedt en KPN zelf mag wel poort 25 gebruiken.
-
Poort 25 kan, zo je weet, niet geforward worden omdat de ISP's dat blokkeren.
Geld dat niet alleen voor mail dat vanuit het ISP domein gestuurd wordt? Volgens mij moeten de andere mailservers juist via poort 25 afleveren. Vroeger had ik poort 25 in mijn router geblokkeerd, maar sinds ik een mailserver heb, moest ik die blokkade opheffen en poort 25 forwarden om mail binnen te krijgen. (Of was dat toeval bij mij dat het vanaf toen werkte)
-
Helaas kan poort 25 niet open gezet worden. Dat geldt voor KPN en de meeste andere providers. maar dat heeft toch niets te maken voor het ontvangen van mail (POP3)? Poort 25 is de SMTP-poort voor het verzenden van mail en daarvoor gebruik ik de SMTP-server van KPN, niet de Mailserver van Synology.
Gevonden op Internet:
Een groot aantal access providers blokkeert poort 25 (SMTP) welke gebruikt wordt om e-mailberichten te versturen. Op deze manier verplichten zij u gebruik te maken van de SMTP server(s) van de provider zelf. Deze maatregelen worden genomen om spam tegen te gaan.
-
Linkje met voorbeeld en toelichting:
community.pcextreme.nl/wiki/Eigen_mailserver_op_het_KPN_adsl_netwerk (http://community.pcextreme.nl/wiki/Eigen_mailserver_op_het_KPN_adsl_netwerk)
Komt iig overeen met mijn herinnering...
-
SMTP poort 25 is ook nodig om mail te kunnen ontvangen. POP en IMAP zijn niet genoeg want die gaan er van uit dat jouw emailserver het initiatief neemt om ergens mail op te gaan halen. Maar wat jij wilt is dat een andere mailserver ergens op het internet het initiatief kan nemen om mail bij jou af te leveren. En dan moet toch echt poort 25 open staan, SMTP betekent niet voor niets Simple Mail Transfer Protocol, dus dat blijft niet beperkt tot versturen zoals KPN ten onrechte meldt. De melding van KPN is gebaseerd op de meer gangbare situatie dat mensen niet zelf een mailserver hebben draaien.
Het is te hopen dat de fallback route via KPN (MX record met priority 20) werkt. Anders moet je zelf een fallback scneario bedenken (bijvoorbeeld zoals ik gedaan heb een verzameling Gmail accounts waar de mail eerst afgeleverd wordt, waarna mijn mailserver middels IMAP de Gmail accounts weer leeg lepelt. Voordeel is dat je veel minder vatbaar bent voor open relay misbruik).
-
Poort 25 is de SMTP-poort voor het verzenden van mail ....
Tja.... maar als iemand iets verzend, dan moet er ook iemand zijn dit ontvangt. En als jij zelf een server bent, wordt jij de ontvanger.
-
Na jullie adviezen heb ik een MX record toegevoegd:
domeinnaam.nl MX mailrelay.kpnmail.nl 20 3600
De mail client op mijn PC verstuurt via mail.kpnmail.nl, dus mailrelay.kpnmail.nl lag voor de hand. Alhoewel een NSLookup de nieuwe instellingen van de DNS records (MX naar mailrelay.kpnmail.nl) weergeeft werkt het nog niet. Ik kan nog geen mail ontvangen op de NAS. Zou het kunnen dat eerst meer nameservers ge-update moeten zijn?
In Mailserver op de NAS heb ik SMTP Relay ingeschakeld en als server "mail.kpnmail.nl" opgegeven, is dat correct?
-
Bij KPN is helaas niks zo logisch als het moet zijn...
De smarthost voor smtp relay in je Synology is bij mijn weten nog steeds:
smarthost.direct-adsl.nl
En de mailrelay voor het MX record:
mailrelay.direct-adsl.nl
-
Poort 25 moet inderdaad open staan en zojuist nog even geïnformeerd bij KPN m.b.t. SMTP. De server smarthost.direct-adsl.nl moet niet (meer) gebruikt worden, mail.kpnmail.nl en mailrelay.kpnmail.nl zijn de huidige servers. Inmiddels ben ik een stap verder maar het werkt nog niet goed.
Op mijn computer gebruik ik voor uitgaande mail de SMTP server van KPN, mail naar een e-mail adres op de NAS Mailserver wordt correct op de mailserver afgeleverd. Wanneer ik echter gemaild wordt door iemand die een andere ISP heeft - en dus niet de KPN SMTP server gebruikt, krijgt de afzender direct deze foutmelding:
"A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: admin@domeinnaam.nl. SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<admin@domeinnaam.nl>: host mailrelay.kpnmail.nl [213.75.63.13]: 550 5.7.1 Unable to relay for admin@domeinnaam.nl”
Mijn DNS settings op het domein zijn:
domeinnaam.nl SOA ns1.webreus.nl hostmaster.webreus.nl 2014030406 10800 3600 604800 3600 3600
domeinnaam.nl NS ns1.webreus.nl 3600
domeinnaam.nl NS ns3.webreus.nl 3600
domeinnaam.nl MX mail.domeinnaam.nl 10 3600
domeinnaam.nl MX mailrelay.kpnmail.nl 20 3600
localhost.domeinnaam.nl A 127.0.0.1 3600
www.domeinnaam.nl A 84.87.xxx.xx 3600
mail.domeinnaam.nl A 84.87.xxx.xx 3600
domeinnaam.nl A 84.87.xxx.xx 3600
Weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt wordt?
-
In mijn settings zit deze nog:
mail 1 uur CNAME @
Andere optie, gebruik je de interne firewall van je 114?
(Configuratiescherm => Firewall & QoS)
Je ziet wel wat er gebeurt namelijk, volgens mij ontvangt de relay de mail netjes maar kan hem vervolgens niet kwijt op de bestemming.
-
Ik had voor alle zekerheid de firewall en virusscanner in de NAS al uit staan, die kan geen roet in het eten gooien.
Waar heb jij "mail 1 uur CNAME @" staan? Is dat een record in je DNS settings?
Ergens anders op dit forum las ik dat iemand "domeinnaam.nl MX 10 smtp.hostnaam.nl" hostnaam gebruikte, zegt je dat wat?
De mail die door anderen via hun eigen ISP (dus niet via SMTP van KPN) wordt verzonden komt bij mij gek genoeg wel op de NAS aan. Toch ontvangen zij direct een mailtje van hun ISP/SMTP met de foutmelding dat de mail permanent niet afgeleverd kan worden (zie eerdere posting hierboven).
-
Die CNAME zit in m'n DNS settings..
Bij mij zag m'n dns er zo uit (samengevat voor mail)
Type Waarde
MX 10 mail.mijndomein.
MX 20 mailrelay van KPN.
CNAME @
Ps. Vergeet de puntjes niet achter je MX records... (Vraag me niet waarom maar bij mij is het daar een keer de mist ook mee ingegaan.
-
Opnieuw bedankt voor het meedenken!
Als ik bij mijn registar een puntje achter de domeinnaam plaats wordt dat niet geaccepteerd. Wanneer ik een check doe op http://www.dnswatch.info zie ik achter de domeinnamen dat puntje staan, kennelijk wordt dat automatisch toegevoegd. De registar weigert ook CNAME @, dit geeft een foutmelding.
Ik heb nu "domeinnaam.nl MX smtp.domeinnaam.nl 10 3600" opgegeven in plaats van "domeinnaam.nl MX mail.domeinnaam.nl 10 3600".
Tevens "smtp.domeinnaam.nl A ip-adres 3600" i.p.v. "mail.domeinnaam.nl A ip-adres 3600". Het is even wachten tot de nameservers zijn ge-update voor ik weet wat het effect is.
-
Het aanpassen van mail.domeinnaam.nl naar smtp.domeinnaam.nl in de registar settings (zie posting 11.26 uur) heeft niet gewerkt en zorgt er voor dat er überhaupt geen mail meer op de NAS wordt afgeleverd.
De stand van zaken? Mail naar de NAS versturen via andere ISP's dan KPN werkt wel maar replied de afzender desondanks een vervelende foutmelding: "A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: admin@domeinnaam.nl. SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<admin@domeinnaam.nl>: host mailrelay.kpnmail.nl [213.75.63.13]: 550 5.7.1 Unable to relay for admin@domeinnaam.nl”. En dat is niet acceptabel natuurlijk.
Na een paar dagen stoeien begin ik toch te vrezen dat de MailServer op de NAS niet bruikbaar is, in ieder geval niet voor de ruim 1 miljoen KPN klanten.
-
MX 10 mail.mijndomein.
Ik heb geen speciaal .mail subdomein, dus volgens mij heb ik gewoon "MX 10 mijndomein." ingesteld bij mijn ddns server.
-
Ps. Niet om lullig te doen maar de conclusie dat op basis van jouw poging direct te concluderen dat het voor alle KPN klanten niet werkt, is een beetje kort door de bocht.. Ik heb tot 6 maanden geleden in de door jou beschreven set up een werkend geheel gehad.
Rare vind ik even dat ik niet direct de vinger op de zere plek kan leggen.
-
@ Briolet:
Dat ga ik proberen, dank voor de tip.
@ jmeggink
Misschien heb je gelijk en was ik wat kort door de bocht (en raakt m'n geduld een beetje op...) maar ik kan in geen van de fora die ik bezocht een oplossing c.q. werkende instellingen vinden. Dat brengt me tot die, wellicht wat voorbarige, conclusie juist omdat ik als heel veel anderen werk met een standaard geconfigureerde NAS en een van de grootste ISP's in Nederland. Maar ik blijf hopen dat iemand die e.e.a. op dit moment werkend heeft met KPN de oplossing post ;-)
-
Een kennis van mij heeft ook KPN en ik heb dat ooit werkend gekregen.
Ik heb dit stukje tekst ooit bewaard maar begrijp het nu niet meer helemaal.
Bij een KPN glasvezel moet er "relayhost = mail.kpnmail.nl" staan
En in de DNS bij de eigen site staat een backup MX record met "20 mailrelay.planet.nl"
Die eerste regel was ergens voor Mail Station.
En de tweede regel was op zich erg bijzonder omdat hij nooit bij Planet had gezeten.
Maar toch werkt het zo nog altijd.
-
@ briolet
Helaas, als ik dat weghaal komt er in het geheel geen mail binnen.
@Robert
Als ik bij mij mailrelay.planet.nl invul ontvang ik geen mail meer.
-
Even situatie samenvattend:
Als je MX 20 record ingesteld staat op mail.kpnmail.nl, dan krijg je de mail wel binnen. Nadelig bijeffect is dat de afzender toch een foutmelding krijgt.
Als je MX 20 anders ingesteld is ontvang je de mails sowieso niet meer.
Als dit zo is, dan zit er toch iets in de routing niet 100% lekker ri je Synology, want fysiek is de afzender dus in staat zijn mail bij je af te leveren. Zoals de foutmelding zich laat lezen is het nu de 'opvangbak' van KPN die niet kan leveren op jouw mailrecord.
Klopt mijn beeld zo?
-
Wellicht heb ik me vergist of was ik niet duidelijk. De mail komt niet binnen als hij wordt verzonden door mensen die géén gebruik maken van KPN. Via andere ISP's (of andere SMTP-servers) wordt hij niet afgeleverd en een foutmelding laat aan de afzender weten dat de mail niet afgeleverd kan worden i.v.m. verbinden met de relayserver. Die foutmelding is m.i. terecht.
Ik heb op de NAS bij SMTP Relay als server zowel mail.kpnmail.nl als relaymail.kpnmail.nl geprobeerd, dat maakt geen verschil. Ook probeerde ik het met authenticatie aan en uit, ook dat lost het niet op.
-
Ok, da's anders dan ik uit reactie #21 had begrepen..
Nog een andere vraag, heb je dit voor DSM 5.0 al eens werkend gehad?
-
Nog een keer naar je DNS settings gekeken... ik zag dat volgens mij je mail.domeinnaam.nl ook als A gelist staat, mijn mail entry is in de DNS een MX record
-
De DS114 kocht ik kort geleden en heb toen direct DSM 5.0 (update 1) geïnstalleerd. Op mijn vorige Synology draaide geen MailServer, dit is voor het eerst. Bij Synology wordt overigens geen "known 5.0 issue" gemeld m.b.t. MailServer.
-
Nog een keer naar je DNS settings gekeken... ik zag dat volgens mij je mail.domeinnaam.nl ook als A gelist staat, mijn mail entry is in de DNS een MX record
Begrijp niet zo goed wat je bedoelt, op de 4e regel is het nu bij mij een MX type en op de 8e een type A:
-
Die type A hoeft volgens mij helemaal niet in het lijstje voor te komen... niet voor mail.mijndomein.nl bedoel ik dan
-
Ik heb 'm er even uitgehaald maar dat maakt geen verschil :-(
Aanvulling 16.50 uur:
Op community.pcextreme.nl/wiki/Eigen_mailserver_op_het_KPN_adsl_netwerk bevelen ze die A-setting wel aan.
-
Mocht je tijd/zin/behoefte hebben aan een meekijksessie via teamviewer, dan hoor ik het wel.
Ik raak ook een beetje uit opties op dit moment.
-
Ik begin de moed ook op te geven en heb nu zelfs een mailtje met het probleem naar KPN gestuurd. En dan moet je ten einde raad zijn want ik verwacht er niet veel van ;-)
V.w.b. Teamviewer heb ik je net een PM gestuurd, bedankt voor het aanbod.
-
@ briolet
Helaas, als ik dat weghaal komt er in het geheel geen mail binnen.
Was te proberen, maar dan heb je wel een '.mail' subdomein. Mijn ddns loopt via No-IP. Daar heb ik ingesteld dat een DNS host type A gebruik. En voor het MX record staat er toch echt alleen mijn externe URL. (een fall-back adres kan ik niet instellen met mijn gratis account)
-
Waarom niet bij het begin beginnen en dingen uitsluiten waar het aan kan liggen.
Als je van een willekeurige internetaansluiting een telnet doe naar je wanip/hostnaam op port 25. Krijg je dan connectie?
En als je dat nu ook eens vanaf een aansluiting van kpn doe. Krijg je dan wel of geen connectie?
Als 1 van beide werkt dan is je ds en je eigen modem / router in elk geval goed ingesteld en hoef je daar niet meer naar te kijken.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
M.i moet je de relayserver van kpn helemaal omzeilen. Maar of dat de oplossing is zullen we vanzelf achterkomen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Waarom niet bij het begin beginnen en dingen uitsluiten waar het aan kan liggen.
Als je van een willekeurige internetaansluiting een telnet doe naar je wanip/hostnaam op port 25. Krijg je dan connectie?
En als je dat nu ook eens vanaf een aansluiting van kpn doe. Krijg je dan wel of geen connectie?
Als 1 van beide werkt dan is je ds en je eigen modem / router in elk geval goed ingesteld en hoef je daar niet meer naar te kijken.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Mag ik jou via PM mijn IP adres sturen om het te testen? Ik kan het zelf alleen via KPN.
-
Natuurlijk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
M.i moet je de relayserver van kpn helemaal omzeilen. Maar of dat de oplossing is zullen we vanzelf achterkomen
Klopt maar KPN blokt poort 25 en die is vrij essentieel voor het correct verwerken van mail.
-
Ik krijg vanaf mijn isp ( geen kpn) in elk geval geen connectie.
Maar hans 114 gaf aan dat iedere mail afkomstig van een niet kpn lijn wel aankwam.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Dus dan wordt denk ik mail van andere providers welke via de mailrelay van kpn naar de nas gestuurd word wel geaccepteerd word
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ik krijg vanaf mijn isp ( geen kpn) in elk geval geen connectie.
Maar hans 114 gaf aan dat iedere mail afkomstig van een niet kpn lijn wel aankwam.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Daar heb ik me in vergist, mail van elke andere ISP komt niet aan. Alleen afzenders die via/met KPN werken komen binnen, anderen krijgen in no-time de foutmelding in de mailbox.
-
Ik zie hier andere DNS instellingen genoemd worden dan tot nu toe gesuggereerd:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/13372 (http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/13372)
-
Volgens mik had hans het zo al ingesteld maar dat werkte dus niet.
Echter is bovenstaande dus wel precies het probleem wat speelt.
En als kpn dit als oplossing opgeeft zou je dus ook bij hun terecht kunnen als dit niet werkt
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ipv mailrelay.kpnmail.nl dus mailrelay.planet.nl instellen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ik zie hier andere DNS instellingen genoemd worden dan tot nu toe gesuggereerd:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/13372 (http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/13372)
Had ik gevonden en al geprobeerd maar werkt niet. Verder las ik ergens dat zakelijke klanten bepaalde extra mogelijkheden hadden en dit is voor zakelijke klanten. Hoe dan ook bedankt.
-
En zo word ik dan afgescheept door een eerstelijns mevrouw van KPN:
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag heeft over uw mailserver. Helaas worden eigen domeinen en mailservers niet door KPN ondersteund. Ik kan u slechts doorverwijzen naar een zelfhelppagina van KPN Zakelijk.
Eigen mailserver configureren.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Madelon
KPN
Dat terwijl ik geen vraag stelde over mijn mailserver maar over een relayserver van KPN...
-
Mail naar mijn op de NAS gebruikte domein wordt aan afzenders (die niet via KNP werken) beantwoord met een mailtje waarin ook de foutcode "550 5.7.1 Unable to Relay" vermeld wordt. Microsoft support meldt daarover:
http://support.microsoft.com/kb/323669 (http://support.microsoft.com/kb/323669)
Elders op internet las ik dat e.e.a. zou kunnen omdat mijn IP-adres op een spam blacklist staat. Een check op http://mxtoolbox.com (http://mxtoolbox.com) leerde echter dat dit niet het geval is.
-
Als ik snel dit Microsoft berichtje lees, gaat dat over interne mail binnen een Exchange setting.
Welke instellingen gebruik je precies in Mail Server op je Syn?
-
In de plaatjes een screendump van de settings. Authenticatie aan of uit bij SMTP settings maakte niet uit.
Als ik Google op 550 5.7.1 Unable to Relay KPN kom ik op het KPN forum waar ontzettend geklaagd wordt over dit probleem en ik, tot nu, nog in geen posting een oplossing vond.
Wat me wel verbaast is dat tot nu niemand hier reageerde die e.e.a. wél werkend heeft met KPN/Synology. Dat is jammer want met zijn of haar DNS en Mailserver instellingen zouden veel mensen geholpen zijn.
-
We gaan morgenochtend wel even kijken.
-
Ik denk niet dat dit werkend te krijgen is met een consumenten kpn abo.
Ofwel een zakelijk abo met een vast ip, hierop we word port 25 niet geblocked.
Andere mogelijkheid is de ds pop boxen binnen laten halen.
Zelf maak ik gebruik van een gratis email fallback dienst ( rollernet.us)
Hiermee is het ook mogelijk om de mail op een alternatieve port te laten bezorgen. Zo kan ook de blokkade omzeild worden.
Resultaten hiervan zullen we denk ik nog wel laten weten hier
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Punt is dat ik het tot 5 maanden (daarna providerswitch) geleden werkend heb gehad.
-
En weet je nog hoe je het ingesteld had ?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ook op het forum van en voor KPN-klanten is hierover veel gevraagd en geklaagd. Daar lees ik ook dat men het soms voor elkaar had en dat het dan later, na een aanpassing of update bij KPN, toch weer niet werkte. KPN zelf weigert ondersteuning te leveren, dat stelt men immers zelf in een e-mail naar mij. Met telefoontjes naar 0800-0402 kwam ik niet verder, de aardige medewerkers die ik aan de lijn kreeg hadden nog nooit van mailrelay gehoord en konden en wisten van SMTP niet meer dan dat je er mail mee kunt verzenden en dat KPN mail.kpnmail.nl gebruikt. Op mijn vraag of ik dan misschien een tweedelijns medewerker aan de lijn kon krijgen werd gereageerd alsof ik vroeg of men mij met president Obama kon doorverbinden... Komt bij dat ik op nog geen enkel forum een posting tegen kwam van iemand waar het nu, vandaag, via KPN wél werkt.
Via dit actieve forum (dit onderwerp is al 800 keer gelezen) kreeg ik veel aardige reacties en nuttige tips, ik heb vrijwel alle aanwijzingen getest en ben zelf op dit gebied ook niet op mijn achterhoofd gevallen. Of mijn Synology Mailserver 100% goed is ingesteld weet ik nog niet maar daar gaat het in deze fase niet fout. Immers, nog voor een mailtje aan de NAS wordt aangeboden kapt KPN de communicatie met een 550-error i.v.m. een mailrelay probleem zo gauw de afzender niet bij KPN zit. En met name dat probleem wordt in diverse fora uitgebreid besproken zonder dat iemand dé oplossing heeft. Mijn conclusie is, na een week tobben, dat het vruchteloos lijkt met een KPN abonnement hiermee verder te gaan.
Iemand (zie een eerdere posting) wees me op een service als Roller Network (www.rollernet.us (http://www.rollernet.us)) en zelf vond ik turboSMTP (serversmtp.com/nl (http://serversmtp.com/nl)). Zij bieden mailrelay e.d. gratis voor kleine gebruikers en je kunt een andere poort gebruiken dan de vaak geblokkeerde poort 25. Daar ga ik het nu mee testen, mocht ik het werkend krijgen dan post ik hier natuurlijk nog even een berichtje.
-
Omdat KPN op geen enkele manier wil meewerken en de registar niet snel en adequaat reageert heb ik de domeinnaam verhuisd en probeer ik KPN te omzeilen door een andere SMTP-server te gebruiken. Voor de duidelijkheid heb ik daarom een nieuw topic aangemaakt:
http://www.synology-forum.nl/mail-server/reverse-lookup-reverse-dns-en-ptr