Auteur Topic: Mail naar Mailserver komt niet aan  (gelezen 33913 keer)

Offline hans114

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 51
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #45 Gepost op: 05 maart 2014, 21:00:33 »
Ik krijg vanaf mijn isp ( geen kpn) in elk geval geen connectie.

Maar hans 114 gaf aan dat iedere mail afkomstig van een niet kpn lijn wel aankwam.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Daar heb ik me in vergist, mail van elke andere ISP komt niet aan. Alleen afzenders die via/met KPN werken komen binnen, anderen krijgen in no-time de foutmelding in de mailbox.
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: Seagate Red 3tb

Offline peeweesyn

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 379
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #46 Gepost op: 05 maart 2014, 21:50:34 »
Ik zie hier andere DNS instellingen genoemd worden dan tot nu toe gesuggereerd:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/13372
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2x 4Tb WD Red
  • Extra's: 12GB
3rd party packages: TVHeadend, Domoticz, Kopano (in virtual machine)

Offline rjong5

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 18
  • Berichten: 295
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #47 Gepost op: 05 maart 2014, 22:02:08 »
Volgens mik had hans het zo al ingesteld maar dat werkte dus niet.
Echter is bovenstaande dus wel precies het probleem wat speelt.
En als kpn dit als oplossing opgeeft zou je dus ook bij hun terecht kunnen als dit niet werkt

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  • Mijn Synology: 212+|110j
  • HDD's: 2x 250 Gb RAID0 /2TB
  • Extra's: x

Offline rjong5

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 18
  • Berichten: 295
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #48 Gepost op: 05 maart 2014, 22:03:43 »
Ipv mailrelay.kpnmail.nl dus mailrelay.planet.nl instellen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  • Mijn Synology: 212+|110j
  • HDD's: 2x 250 Gb RAID0 /2TB
  • Extra's: x

Offline hans114

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 51
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #49 Gepost op: 05 maart 2014, 22:40:31 »
Ik zie hier andere DNS instellingen genoemd worden dan tot nu toe gesuggereerd:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/13372

Had ik gevonden en al geprobeerd maar werkt niet. Verder las ik ergens dat zakelijke klanten bepaalde extra mogelijkheden hadden en dit is voor zakelijke klanten. Hoe dan ook bedankt.
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: Seagate Red 3tb

Offline hans114

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 51
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #50 Gepost op: 06 maart 2014, 13:52:07 »
En zo word ik dan afgescheept door een eerstelijns mevrouw van KPN:

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag heeft over uw mailserver. Helaas worden eigen domeinen en mailservers niet door KPN ondersteund. Ik kan u slechts doorverwijzen naar een zelfhelppagina van KPN Zakelijk.
 
Eigen mailserver configureren.
 
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
 
Met vriendelijke groet,
 
Madelon
KPN


Dat terwijl ik geen vraag stelde over mijn mailserver maar over een relayserver van KPN...
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: Seagate Red 3tb

Offline hans114

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 51
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #51 Gepost op: 06 maart 2014, 14:13:49 »
Mail naar mijn op de NAS gebruikte domein wordt aan afzenders (die niet via KNP werken) beantwoord met een mailtje waarin ook de foutcode "550 5.7.1 Unable to Relay" vermeld wordt. Microsoft support meldt daarover:

http://support.microsoft.com/kb/323669

Elders op internet las ik dat e.e.a. zou kunnen omdat mijn IP-adres op een spam blacklist staat. Een check op http://mxtoolbox.com leerde echter dat dit niet het geval is.
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: Seagate Red 3tb

Offline jmeggink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 22
  • Berichten: 183
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #52 Gepost op: 06 maart 2014, 14:18:06 »
Als ik snel dit Microsoft berichtje lees, gaat dat over interne mail binnen een Exchange setting.

Welke instellingen gebruik je precies in Mail Server op je Syn?
  • Mijn Synology: 412+

Offline hans114

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 51
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #53 Gepost op: 06 maart 2014, 14:32:39 »
In de plaatjes een screendump van de settings. Authenticatie aan of uit bij SMTP settings maakte niet uit.

Als ik Google op 550 5.7.1 Unable to Relay KPN kom ik op het KPN forum waar ontzettend geklaagd wordt over dit probleem en ik, tot nu, nog in geen posting een oplossing vond.

Wat me wel verbaast is dat tot nu niemand hier reageerde die e.e.a. wél werkend heeft met KPN/Synology. Dat is jammer want met zijn of haar DNS en Mailserver instellingen zouden veel mensen geholpen zijn.
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: Seagate Red 3tb

Offline jmeggink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 22
  • Berichten: 183
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #54 Gepost op: 06 maart 2014, 14:52:58 »
We gaan morgenochtend wel even kijken.
  • Mijn Synology: 412+

Offline rjong5

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 18
  • Berichten: 295
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #55 Gepost op: 06 maart 2014, 20:57:29 »
Ik denk niet dat dit werkend te krijgen is met een consumenten kpn abo.
Ofwel een zakelijk abo met een vast ip, hierop we word port 25 niet geblocked.
Andere mogelijkheid is de ds pop boxen binnen laten halen.

Zelf maak ik gebruik van een gratis email fallback dienst ( rollernet.us)
Hiermee is het ook mogelijk om de mail op een alternatieve port te laten bezorgen. Zo kan ook de blokkade omzeild worden.

Resultaten hiervan zullen we denk ik nog wel laten weten hier

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  • Mijn Synology: 212+|110j
  • HDD's: 2x 250 Gb RAID0 /2TB
  • Extra's: x

Offline jmeggink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 22
  • Berichten: 183
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #56 Gepost op: 06 maart 2014, 22:18:33 »
Punt is dat ik het tot 5 maanden (daarna providerswitch) geleden werkend heb gehad.
  • Mijn Synology: 412+

Offline rjong5

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 18
  • Berichten: 295
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #57 Gepost op: 07 maart 2014, 06:14:04 »
En weet je nog hoe je het ingesteld had ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  • Mijn Synology: 212+|110j
  • HDD's: 2x 250 Gb RAID0 /2TB
  • Extra's: x

Offline hans114

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 51
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #58 Gepost op: 07 maart 2014, 08:20:15 »
Ook op het forum van en voor KPN-klanten is hierover veel gevraagd en geklaagd. Daar lees ik ook dat men het soms voor elkaar had en dat het dan later, na een aanpassing of update bij KPN, toch weer niet werkte. KPN zelf weigert ondersteuning te leveren, dat stelt men immers zelf in een e-mail naar mij. Met telefoontjes naar 0800-0402 kwam ik niet verder, de aardige medewerkers die ik aan de lijn kreeg hadden nog nooit van mailrelay gehoord en konden en wisten van SMTP niet meer dan dat je er mail mee kunt verzenden en dat KPN mail.kpnmail.nl gebruikt. Op mijn vraag of ik dan misschien een tweedelijns medewerker aan de lijn kon krijgen werd gereageerd alsof ik vroeg of men mij met president Obama kon doorverbinden... Komt bij dat ik op nog geen enkel forum een posting tegen kwam van iemand waar het nu, vandaag, via KPN wél werkt.

Via dit actieve forum (dit onderwerp is al 800 keer gelezen) kreeg ik veel aardige reacties en nuttige tips, ik heb vrijwel alle aanwijzingen getest en ben zelf op dit gebied ook niet op mijn achterhoofd gevallen. Of mijn Synology Mailserver 100% goed is ingesteld weet ik nog niet maar daar gaat het in deze fase niet fout. Immers, nog voor een mailtje aan de NAS wordt aangeboden kapt KPN de communicatie met een 550-error i.v.m. een mailrelay probleem zo gauw de afzender niet bij KPN zit. En met name dat probleem wordt in diverse fora uitgebreid besproken zonder dat iemand dé oplossing heeft. Mijn conclusie is, na een week tobben, dat het vruchteloos lijkt met een KPN abonnement hiermee verder te gaan.

Iemand (zie een eerdere posting) wees me op een service als Roller Network (www.rollernet.us) en zelf vond ik turboSMTP (serversmtp.com/nl). Zij bieden mailrelay e.d. gratis voor kleine gebruikers en je kunt een andere poort gebruiken dan de vaak geblokkeerde poort 25. Daar ga ik het nu mee testen, mocht ik het werkend krijgen dan post ik hier natuurlijk nog even een berichtje.
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: Seagate Red 3tb

Offline hans114

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 51
Re: Mail naar Mailserver komt niet aan
« Reactie #59 Gepost op: 13 maart 2014, 09:29:32 »
Omdat KPN op geen enkele manier wil meewerken en de registar niet snel en adequaat reageert heb ik de domeinnaam verhuisd en probeer ik KPN te omzeilen door een andere SMTP-server te gebruiken. Voor de duidelijkheid heb ik daarom een nieuw topic aangemaakt:

http://www.synology-forum.nl/mail-server/reverse-lookup-reverse-dns-en-ptr
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: Seagate Red 3tb


 

Alle mail bewaren

Gestart door basmegBoard Mail Station

Reacties: 10
Gelezen: 3526
Laatste bericht 13 maart 2016, 21:07:13
door Basalt
Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1405
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
Mail instellen

Gestart door jordi1206Board Mail Server

Reacties: 1
Gelezen: 4207
Laatste bericht 12 mei 2014, 22:19:36
door richard79
KPN-mail

Gestart door erik538Board Mail Station

Reacties: 12
Gelezen: 7139
Laatste bericht 10 maart 2011, 12:00:42
door whoopi
Wel detectie maar geen mail

Gestart door Erwin1Board Surveillance Station

Reacties: 11
Gelezen: 3379
Laatste bericht 10 juni 2015, 21:16:24
door Briolet