Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Bobdroid op 27 mei 2015, 20:51:31
-
Ik heb sinds een paar maanden iets geks. Mijn mailserver heeft altijd goed gewerkt ook in onderstaande situatie.
Als ik vanuit mijn Synology-mailserver mail naar een zekere bedrijfsdomein die gehost wordt bij Google stuur, wordt deze niet in de webmail weergegeven. Doorstuur regels gelden hier wel (mail wordt keurig afgeleverd).
Gek genoeg gaat het naar een persoonlijk gmailadres wel goed, treedt dit probleem alleen op als ik vanuit mijn mailserver mail naar dit bewuste zakelijke domein. (niet als ik met hetzelfde emailadres bijvoorbeeld vanuit gmail een mail verstuur).
Ik hoop dat ik duidelijk ben.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
-
Inmiddels en stap verder. Oorzaak (die ik verder niet kan verklaren) zat in het benoemen van het bedrijfsdomein als extra domein in de mailserver.
Hiermee wilde ik zorgen dat ik uit naam van dit bedrijsdomein mijn persoonlijke mail kon versturen.
Kennelijk werkt dit niet zo....
-
Instelling is zelfs zo krap dat de servernaam in de mailclient (bij versturen van mail buiten eigen netwerk) gelijk moet zijn aan de domeinnaam.
Ik gebruikte hiervoor mijn ddns naam, nu ik mijn domeinnaam hier heb ingezet werkt het weer