Auteur Topic: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen  (gelezen 14657 keer)

Offline peeweesyn

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 379
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2014, 17:08:09 »
Ik heb een soort gelijk probleem. Ik weet echter niet precies wat ik allemaal in moet vullen.
Ik heb een domein aangemaakt bij synology met een DNS server. In de DNS server heb ik de domeinnaam
***.synology.me. ingevult als Master. Als ik dubbelklik kan ik de bronrecord bewerken. Maar wat vul je allemaal in. Ik heb nu een MX record met ***.synology,.me  ttl 86400 prio de NS record is automatisch ingevult.
naam ***.synology.me ttl 86400 informatie: ns.****.synology.me. tevens is er een recordA ingevult.
naam: ns.****.synology.me. ttl 86400 informatie: ipadres Wan kant (router)
Ik krijg echter nog steeds geen mail binnen. Heeft iemand een oplossing??

Bestudeer dit eens: http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/synology-mailserver-instellen-met-fallback-server/   Het gaat namelijk al mis bij je opmerking "Ik heb een domein aangemaakt bij synology met een DNS server."
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2x 4Tb WD Red
  • Extra's: 12GB
3rd party packages: TVHeadend, Domoticz, Kopano (in virtual machine)

Offline remco65

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 55
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2014, 19:21:41 »
In eerste instantie had ik de dns server niet geiinstaleerd en alleen het synology domein DDNS. Hiermee kan ik via roundcube wel mail versturen maar dus niets ontvangen. Ik begrijp dat ik ergens een mx record moet aanmaken vandaar dat ik de DNS server geinstaleerd heb. De handleiding ken ik en inmiddels diverse keren bekeken. Ik probeer het tot nog toe alleen zonder de fallback optie. Maar waar moet je dan die mx record invullen??
  • Mijn Synology: ds214play
  • HDD's: 2*WD4TB red

Offline peeweesyn

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 379
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2014, 19:49:32 »
In eerste instantie had ik de dns server niet geiinstaleerd en alleen het synology domein DDNS. Hiermee kan ik via roundcube wel mail versturen maar dus niets ontvangen. Ik begrijp dat ik ergens een mx record moet aanmaken vandaar dat ik de DNS server geinstaleerd heb. De handleiding ken ik en inmiddels diverse keren bekeken. Ik probeer het tot nog toe alleen zonder de fallback optie. Maar waar moet je dan die mx record invullen??

Bij je domein provider, in zijn DNS server
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2x 4Tb WD Red
  • Extra's: 12GB
3rd party packages: TVHeadend, Domoticz, Kopano (in virtual machine)

Offline richard79

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 26
  • Berichten: 155
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #18 Gepost op: 15 mei 2014, 20:53:32 »
Kan je bij de DDNS service van Synology wel een MX record instellen?
Dit kan toch alleen bij een "eigen" domein?

Bij een domeinnaam provider kan je je volledige DNS instellen, volgens mij bij Synology DDNS service niet.

En laat die fallback even rusten. Zorg eerst dat je mail werkt en daarna kan je hem altijd uitbreiden. Maar ook daar moet je toegang hebben tot de DNS settings van je domein. Dus dan kom ik weer terug bij mijn eerste vraag.
Mijn Synology: DS214 - 2x WD20EFRX / RAID 1 - DSM 5.1-5022 Update 5
Extra's: Off site DS214se - 1x WD20EFRX - DSM 5.1-5022 (dagelijkse back-up)

Offline remco65

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 55
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2014, 00:51:53 »
Ik krijg sterk het vermoeden dat je bij een synology domein geen mx records kan invullen.
Je kan er wel mee in de NAS komen en in roundcube domein/mail  i.p.v Quickconnect. Maar ik kan er ook niets over vinden. Die handleiding met fallback ken ik en alleen het fallback gedeelte overgeslagen. Eerst maar werkend krijgen.
  • Mijn Synology: ds214play
  • HDD's: 2*WD4TB red

Offline rjong5

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 18
  • Berichten: 295
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2014, 06:22:16 »
Voor zover ik weet heb je bij een ddns geen email functionaliteit. 
Maar je hebt al een eigen domeinnaam voor pak em beet 2 tientjes per jaar.
Hosting heb je er niet eens bij nodig.
Zolang je maar ergens in kan loggen om je dns records aan te passen
En een mailadres @eigendomeinnaam is tich ook wel mooier dan eentje @hupoeldepup.synology.me oid.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  • Mijn Synology: 212+|110j
  • HDD's: 2x 250 Gb RAID0 /2TB
  • Extra's: x

Offline richard79

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 26
  • Berichten: 155
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2014, 07:17:08 »
Ik zou eerst een domeinnaam registreren.
Je hebt bij mijndomein.nl voor 9 euro per jaar met een .nl domeinnaam.

Dan kan je gewoon mail server op je NAS draaien en voor de rest van je leven heb je hetzelfde mail adres. En je kan zoveel boxen / aliassen aanmaken als je zelf wilt.
Mijn Synology: DS214 - 2x WD20EFRX / RAID 1 - DSM 5.1-5022 Update 5
Extra's: Off site DS214se - 1x WD20EFRX - DSM 5.1-5022 (dagelijkse back-up)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #22 Gepost op: 16 mei 2014, 09:42:50 »
Voor zover ik weet heb je bij een ddns geen email functionaliteit.

Het ligt aan de ddns dienst. b.v. bij NoIp kan dat wel gewoon. Alleen de gratis registratie heeft een heel uitgekleed aanbod waar je maar 1 adres in het MX record kunt zetten. Dus een alternatieve server of fall-back server lukt niet met het gratis record.

Ik heb overigens een vergelijkbaar probleem met binnenkomende mail. Ik gebruik de mail server eigenlijk alleen voor mijn interne mail en opslag van mijn mail. Mail van een G-mail account en een dataweb.nl account komt gewoon bij me binnen.  Als er echter mail vanaf een Ziggo account verstuurd wordt, bounced dat en komt na 2 dagen terug bij de afzender. Mijn ISP is Ziggo.
Dus als G-mail en een dataweb.nl het kunnen afleveren, moet het goed geconfugureerd zijn, maar ik zie niet waarom Ziggo het niet aflevert. Toch nog iets niet goed geconfigureerd, of blokkeert Ziggo dat?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline remco65

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 55
Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
« Reactie #23 Gepost op: 16 mei 2014, 13:17:23 »
helaas dat wordt hem dus niet. Wat ik volgens mij wel kan doen is gewoon de mail van mijn isp (kpn) binnenhalen via pop3  en dan d.m.v roundcube of email programma verbinding maken en die zo instellen dat hun het van de mailserver halen met imap. Dan heb je volgens mij ook al je mail locaal opgeslagen en niet bij de isp.
  • Mijn Synology: ds214play
  • HDD's: 2*WD4TB red


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 8972
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 8605
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 12654
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 7387
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous
DiskStation mail topic

Gestart door ed_xBoard Mail mods

Reacties: 55
Gelezen: 65305
Laatste bericht 10 augustus 2008, 11:30:53
door wtf