Auteur Topic: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen  (gelezen 22886 keer)

Offline rjong5

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 18
  • Berichten: 295
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #45 Gepost op: 06 juni 2014, 08:45:59 »
Via POP de mail ophalen stel je in bij mailstation, mailserver komt hier nog helemaal niet bij kijken.
enige instelling voor nu om via emailclient toegang te krijgen tot de mail is het aanzetten van imap toegang.

dat had je al aanstaan zoals ik in je screenshots kon zien.

dus, stap 1 zorgen via mailstation dat je kpn pop account ingesteld staat.
stap 2 outlook zo instellen dat ie via imap verbinding maakt met je nas.
  • Mijn Synology: 212+|110j
  • HDD's: 2x 250 Gb RAID0 /2TB
  • Extra's: x

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #46 Gepost op: 06 juni 2014, 09:07:38 »
Via POP de mail ophalen stel je in bij mailstation, mailserver komt hier nog helemaal niet bij kijken.
enige instelling voor nu om via emailclient toegang te krijgen tot de mail is het aanzetten van imap toegang.

dat had je al aanstaan zoals ik in je screenshots kon zien.

dus, stap 1 zorgen via mailstation dat je kpn pop account ingesteld staat.
stap 2 outlook zo instellen dat ie via imap verbinding maakt met je nas.

Ok, dus eigenlijk stel ik in mailstation de smtp server en pop3 server instellingen in van de KPN?
Maar als dit klopt wat win ik er dan mee? Kan ik dan niet gewoon in outlook ipv een pop3 account aanmaken naar de KPN server een IMAP account aanmaken naar de kpnserver?

Dan wordt toch ook alles bijgewerkt en zie ik op verschillende PC's in alle postvakken hetzelfde, of niet?

gr.

Jozef
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #47 Gepost op: 06 juni 2014, 09:13:42 »
Heeft KPN een imap server?
Als ze dit hebben is de ruimte die je beschikbaar hebt wel minder dan de ruimte op je NAS.
Ga je KPN imap gebruiken, indien ze dit hebben, is dat natuurlijk wel veel simpeler.
Je hebt de NAS er immers niet voor nodig.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #48 Gepost op: 06 juni 2014, 09:22:40 »
Heeft KPN een imap server?
Als ze dit hebben is de ruimte die je beschikbaar hebt wel minder dan de ruimte op je NAS.
Ga je KPN imap gebruiken, indien ze dit hebben, is dat natuurlijk wel veel simpeler.
Je hebt de NAS er immers niet voor nodig.

Hoi Robert, of kpn een imap server heeft weet ik niet, kan ik navragen. Als ik het via mailstation doe omschrijf ik het dan goed dat deze als een soort mailserver fungeert op de nas voor pop3 accounts die je als IMAP wilt kunnen gebruiken?
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #49 Gepost op: 06 juni 2014, 09:32:13 »
Klopt.
Mail Station haalt via pop3 de mail op en zet het in de NAS.
Dan is het met een client, denk aan Outlook of smartphones/tablets, via imap te benaderen.
En in Mail Server stel je de juiste smtp gegevens in om mail te verzenden.
De cliënts maken dus alleen verbinding met de NAS voor mail afhandeling.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #50 Gepost op: 06 juni 2014, 09:37:58 »
Klopt.
Mail Station haalt via pop3 de mail op en zet het in de NAS.
Dan is het met een client, denk aan Outlook of smartphones/tablets, via imap te benaderen.
En in Mail Server stel je de juiste smtp gegevens in om mail te verzenden.
De cliënts maken dus alleen verbinding met de NAS voor mail afhandeling.

Ok, dus in outlook verander ik het bestaande outlook account wat verwijst naar de kpnserver, zowel inkomend (pop3) als uitgaande email (smtp) naar het ip adres van de nas? En als ik dan outlook opstart gaat deze naar de nas en dan automatisch naar mailstation om daar de mail binnen te halen?

gr.

Jozef
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #51 Gepost op: 06 juni 2014, 09:52:57 »
Ja, maar Outlook doet niets met Mail Station.
De mail komt in een maildirectory in je Home map, Mail Station zet het daar neer.
En jij maakt in Outlook daar verbinding mee.
Ik heb een eigen domein en vul dat in in Outlook, dan werkt mijn mail overal.
Heb je geen domein vul je waarschijnlijk je externe ip adres in.
Vul je het interne ip adres in dan werkt het alleen als je in je eigen netwerk zit.
Heb je een Synology.me verwijzing gemaakt dan kan je die ook gebruiken lijkt mij.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #52 Gepost op: 06 juni 2014, 10:15:53 »
Ja, maar Outlook doet niets met Mail Station.
De mail komt in een maildirectory in je Home map, Mail Station zet het daar neer.
En jij maakt in Outlook daar verbinding mee.
Ik heb een eigen domein en vul dat in in Outlook, dan werkt mijn mail overal.
Heb je geen domein vul je waarschijnlijk je externe ip adres in.
Vul je het interne ip adres in dan werkt het alleen als je in je eigen netwerk zit.
Heb je een Synology.me verwijzing gemaakt dan kan je die ook gebruiken lijkt mij.

Bedankt voor de uitleg, nog wat vragen:

Ik heb als admin 4 gebruikers aangemaakt op de NAS, bv Jozef, Piet, Klaas en Jan. Deze hebben alle 4 een eigen laptop. Alle 4 willen ze in Outlook hun eigen email zien, dan maak ik dus in mailstation 4 emailaccounts aan? En moet dan iedere gebruiker zelf inloggen in roundcube met zijn gebruikersnaam en wachtwoord om dit te doen of kan ik dit als admin doen?

Emailadressen bij kpn zijn:

Jozef@kpn.nl
Piet@kpn.nl
Klaas@kpn.nl
Jan@kpn.nl


En moet er dan in outlook aangegeven worden dat ze hun Synology gebruikersnaam en wachtwoord eenmalig moeten ingeven? Want het IP adres van de nas is in iedere account in outlook gelijk dus hoe weet outlook anders in welke map er op de nas gekeken moet worden bij meerdere accounts in outlook?


En dan als laatste, er is ook een algemeen emailadres wat begint met info@xxxxxxx.nl. Ik wil dat alle 4 de gebruikers deze mail kunnen lezen en beantwoorden. Moet ik dan bij gebruikers in configuratie hier een aparte gebruiker voor aanmaken en deze dan ook verwereken in mailstation zodat de mail hiervan in de basismap komt van deze nieuwe gebruiker?

En dan dit ook instellen in outlook?

Ja Robert, heel wat vragen maar ik begin het licht een beetje te zien, mede dankzij jouw hulp :P :!:



  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #53 Gepost op: 06 juni 2014, 10:44:39 »
Elke gebruiker stelt toch in Outlook zijn eigen user-id/wachtwoord in?
Het adres van de server is inderdaad bij allen gelijk maar niet de gebruiker en wachtwoord.
Dat is dus de gebruiker/wachtwoord combinatie van de NAS.
Hoe je, eenmalig, in Mail Station dat pop3 gebeuren invult weet ik niet omdat ik dat niet gebruik.

In Mail Server kan je met een alias werken, en daar kan je bestaande gebruikers aan toewijzen.
Of dat met pop3 mail werkt durf ik niet te zeggen.

Bij mij, met eigen domein, werkt dat wel. Iedereen die lid is van die alias krijgt die mail in zijn mailbox.
Maar bedenk wel dat als iemand anders daar op antwoord jij dat niet ziet. Zover werkt het niet.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #54 Gepost op: 06 juni 2014, 10:52:25 »
Ok Robert, ik ben vanmiddag weer thuis en ga ermee aan de slag, bedankt voor je tijd en antwoorden.

gr.

Jozef
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #55 Gepost op: 06 juni 2014, 16:00:33 »
Aan allen, ik kan vanuit roundcube mail versturen, maar niet ontvangen. Als ik mailstation opstart krijg ik een foutmelding, zie bijlage.

Waar kan ik het logbestand vinden wat vermeld wordt in de melding?

Hoor het graag mochten jullie het weten

gr.

Joost
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #56 Gepost op: 06 juni 2014, 16:07:05 »
Heb het niet draaien maar gezocht op internet, hier misschien ?
/volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/logs


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #57 Gepost op: 06 juni 2014, 17:18:51 »
Heb het niet draaien maar gezocht op internet, hier misschien ?
/volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/logs

Hoi Birdy, bedankt voor het meedenken. Vraagje, hoe kom ik daar waar jouw pad naar toe leid?
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #58 Gepost op: 06 juni 2014, 18:11:57 »
Kun je doen met WinSCP

WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)

Rest is vanzelfsprekend.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Hulp nodig om mailserver werkend te krijgen
« Reactie #59 Gepost op: 06 juni 2014, 18:51:08 »
Kun je doen met WinSCP

WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)

Rest is vanzelfsprekend.

Ok, heb ik gedaan, in de log file staat het volgende, iemand die snapt wat er aan de hand is?

[06-Jun-2014 18:43:57 Europe/Amsterdam] PHP Warning:  Missing argument 1 for mailstation::smtp_save() in /volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/plugins/mailstation/mailstation.php on line 668
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3


 

VERPLAATST: Hulp gevraagd: Nzbget foutmelding bij parsing 2e nzb

Gestart door BirdyBoard Headphones

Reacties: 0
Gelezen: 3585
Laatste bericht 23 oktober 2018, 16:56:24
door Birdy
hulp bij installatie in Amsterdam

Gestart door bartjanjBoard The lounge

Reacties: 7
Gelezen: 4220
Laatste bericht 03 november 2011, 18:16:53
door Nelesss
Hulp gevraagd met Linux script

Gestart door henkgBoard Linux

Reacties: 4
Gelezen: 4256
Laatste bericht 23 december 2014, 15:38:09
door henkg
expert en hulp gezocht

Gestart door petje74Board The lounge

Reacties: 8
Gelezen: 2307
Laatste bericht 30 december 2016, 10:54:43
door petje74
Hulp gezocht

Gestart door arneBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 16
Gelezen: 8695
Laatste bericht 08 mei 2013, 12:52:10
door Briolet