Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: Erwin1 op 24 september 2014, 13:38:15
-
Beste allemaal,
Vandaag ben ik overgegaan naar een nieuw glasvezel abonnement met een nieuwe modem en router.
Nu is alles opnieuw ingesteld en alles lijkt perfect te werken, alleen het versturen van de mails lukt niet..
Wanneer ik een mail verstuur vanaf m'n computer zie ik hem wel binnenkomen op de server (op de nas) maar nadat hij daar een tijdje in de wachtrij blijft staan geeft hij een time-out..
Poort 587 en 25 staan openen, waar zou ik kunnen gaan zoeken?
Mails ontvangen is geen enkel probleem en werkt vlekkeloos.
De router die er tussen hangt is een TP-link Archer C7
-
Ik heb glasvezel van kpn, ik heb het werkend gehad. Was iig een hoop gedoe, staat hier op het forum ook een draadje van geloof ik.
-
http://www.synology-forum.nl/index.php?topic=18939.0
Misschien heb je hier wat aan.
-
Het is telfort, geen KPN :)
-
Je moet op de NAS vermoedelijk de SMTP server van telfort invullen. Omdat je nu een andere provider hebt geldt het vorige smtp aflever adres waarschijnlijk niet.
Controleer de SMTP settings in MailServer en dan met name SMTP Relay.
Dus: DSM->Main Menu-> Mail Server -> SMTP -> SMTP Relay
Dan krijg je een popup waar je de SMTP relay van je provider kan invullen.
Vermoedelijk smtp.telfortglasvezel.nl
Zie ook dit: https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/blokkade-poort-25--36258
-
JAA :D
Hij doet het weer :)
Wat houdt die relay nou precies in dan? In verstuur vanaf mijn eigen mailserver via de mailserver van telfort?
-
Bijna alle ISP's willen uitgaande mail op malware controleren. Als er nml. te veel malware uit hun domein komt, komen ze op bloklists te staan.
Bij Ziggo speelde een paar maand geleden dat ook de uitgaande mail van onschuldige gebruikers 'bounced'. (Heb ik ook last van gehad)
Daarom moet je uitgaande mail naar de SMTP server van je actuele ISP zenden. En dat gebeurd in die relay setting.
-
Dus dat betekent dat ze je kunnen afsluiten wanneer je spam gaat versturen ?
-
Veel mailservers weigeren ook standaard inkomende mail van servers met een dynamisch ip adres.
Ik zit bij UPC en dan heb je een dynamisch ip adres. Bij Ziggo ook toch?
Stel je als relay server de server van je provider in los je dat probleem op.
Ik gebruik de server van UPC ook niet meer, vorig jaar meer dan 24 uur in storing.
Ik heb voor $19 een uitgaande mailserver bij DynDNS in gebruik, werkt prettig.
-
Dus dat betekent dat ze je kunnen afsluiten wanneer je spam gaat versturen ?
Ziggo doet dat eerst 2 dagen, en als je na heraansluiting het weer doet is het een hele week geen internet.
Soms is het echte spam omdat je PC met een virus geïnfecteerd is, soms is het ook gewoon een IP camera die teveel mailtjes verstuurd zodat het op spam lijkt.
En om ISP's onder druk te zetten zijn er ook allerlei organisaties die bijhouden van welke servers veel spam afkomstig is. En als er van één van de Ziggo domeinen veel spam afkomstig is, dan komt zo'n heel domein gedurende een paar dagen op zo'n blocklist te staan. Dan is niet alleen de dader het slachtoffer, maar direct een heleboel klanten. Dat dwingt een ISP om echt actie te ondernemen tegen spam. Waaronder het afsluiten van de spammers van internettoegang.
Op de eigen server kun je ook zulke blocklisten instellen:
[attach=1]
De eerste staat er standaard in, en de tweede heb ik zelf toegevoegd. Die blocklists worden constant aangepast. Als je nu mail binnenkrijgt, wordt het bron IP met die externe blocklists vergeleken. Staat die op de lijst, dan wordt het mailtje niet geaccepteerd en krijgt de verzender hem retour met de reden waarom. Dat is dan iets van:
ACCESS DENIED to <mijnnaam@ziggo.nl> at smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net by DNSBL -- see http://spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.167
Ik heb het indertijd ook gehad met mailtjes die ik vanuit Ziggo naar een @salland.net domein stuurde.