Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Snadert op 26 juni 2017, 23:13:12
-
Hallo,
ik was in het bezit van een Synology router, de 1e versie maar na oeverloze problemen met de Wifi ben ik weer teruggestapt naar een Airport Extreme. Ik draai mailserver op mijn Synology en gebruik Ziggo als relay.
Na installatie en netjes overkloppen van alle NAT regels merk ik dat de mailserver wel kan versturen maar niets ontvangt. De verzender krijgt echter geen melding van bouncende mail. Wel was Ziggo zo aardig om mij een nieuw IP adres te geven ::), dus alle DNS records moesten ook veranderen. Dat is gebeurd maar ontvangen van mail lukt niet. Mail komt doodgewoon niet aan. Is ook niet zichtbaar in logboek.
Voor de zekerheid heb ik Spamhaus gecontroleerd maar daar stond mijn IP-tje niet op.
Iemand een tip?
-
Als het altijd gewerkt heeft, kan het alleen maar aan een foute forward, of verkeerd IP in het mx record van je DNS zijn.
Als je met ddns en CNAME werkt, blijft je mail werken met veranderend IP adres. Overigens is een nieuw IP voorspelbaar als ziggo een nieuw MAC adres op je wan aansluiting ziet.
-
Hi dank voor je antwoord. De MX records staan goed, naar mijn eigen domein. Post wordt ook naar dat IP adres verstuurd. Rest alleen een foutieve port forward. Ik ga nog eens goed kijken.
-
Op welke wijze verstuur je de e-mail, middels een e-mail client? Komt de e-mail wel aan bij de mailserver op Synology?
-
Hoe hij de mail verstuurt is niet relevant voor dit probleem, want dat werkt goed.
-
Excuus ik zag de vraag andersom :silent: