Hallo Mensen,
ik zit met een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb 2 problemen die misschien wel/niet met elkaar te maken hebben.
1. Sinds maandag kan ik GEEN email meer versturen. Ze blijven in mijn wachtrij staan van de mail server.
2. Sinds maandag krijg ik van mensen te horen dat wanneer ze mij een email sturen, zij een foutmelding krijgen...zie hieronder.
*** MAIL DELIVERY FAILURE REPORT ***
The original message was received at Wed, 16 Mar 2016 07:12:10 +0000 from host DB3PR04MB0794.eurprd04.prod.outlook.com ([10.160.52.147]).
Subject: RE: energieverbruik .....
From: r*********.nl
Mail delivery to the following recipient has finally failed:
ldr@ledreus.nl
Last reason: 550 5.0.0
Explanation: host mail.led****.nl [84.246.4.155] said: <ldr@led****.nl> No such user
here
Transcript of session:
... while talking to mail.led****.nl [84.246.4.155]:
>>> RCPT TO:<ldr@led****.nl>
<<< 550 <ldr@led****.nl> No such user here
Nu ben ik gaan kijken in de mailserver van mijn synology en dacht dat ik mijnSMTP instellingen veranderd moeten worden...omdat deze nog met de gegevens werkte van mijn oude domein. Ik zit nu bij strato en moet volgens hun website de volgende gegevens gebruiken.
In SMTP menu:
aangevinkt: SMTP inschakelen
aangevinkt: SMTP-verificatie inschakelen
aangevinkt: Autorisatie voor LAN verbindingen negeren.
Daarna via de knop SMTP RELAY
aangevinkt: SMTP relay inschakelen
server: smtp.strato.com
Poort: 465
aangevinkt: Altijd een beveiligde verbinding gebruiken(TLS)
aangevinkt: Authenticatie vereist
login:
wachtwoord: de gegevens die ik gebruik om in te loggen in mijn webmail account van Strato.
In de router heb ik poort 465 (intern en extern) forward naar het interne ip adres van mijn synology.
Nog steeds krijg ik de melding in mijn mailserver onder het tabblad "Wachtrij"
connect to SMTP.strato.com [2a01*********]:465: Network is unreachable
Ik heb mijn DNS nagekeken, en die staan op 8.8.8.8 en alternatief 8.8.4.4
Ik heb hier niet genoeg verstand van om nu te weten wat verder te doen......Kunnen jullie me de juiste richting op duwen....waar moet ik nu naar kijken?
Ik gebruik de mailserver zakelijk, dus het is nu ERG lastig dat ik geen emails kan versturen. Ik moet het nu via de webmail van strato doen.....niet ideaal.
Ik hoor het graag.
Bedankt
Iwan