Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: blackgoku op 29 oktober 2014, 19:42:23
-
Ik heb sinds kort dat de mail niet meer aankomt bij gebruikers die een
mail account hebben van Microsoft (@live/hotmail/outlook)
Reporting-MTA: dns;cpsmtp-fia01.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;halfduplex.nl
Arrival-Date: Wed, 29 Oct 2014 13:44:53 +0100
Original-Recipient: rfc822;*****@live.nl
Final-Recipient: rfc822;*****@live.nl
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 SC-002 (SNT004-MC2F50) Unfortunately, messages from 195.121.247.4 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
From: Naam achternaam <@mijndomein.nl>
To: Naam achternaam <*****@live.nl>
Message-ID: <F5B4516B-75C8-40AA-B00B-25A43A3D2D2B@mijndomein.nl>
Subject: Ds 213
Ik heb het volgende kunnen vinden op het internet, ik kan er alleen niet echt
uithalen wat nu het probleem is en hoe ik het kan oplossen.
Link (https://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors)
Met name dit is bij mij van toepassing
550 SC-002
E-mail die vanwege het beleid door Outlook.com is geweigerd. Het IP-adres van de mailserver die verbinding maakt met Outlook.com heeft namespace mining-gedrag vertoond. Als u geen e-mail- of netwerkbeheerder bent, neemt u contact op met uw e-mail- of internetprovider.
Ik hoop dat iemand weet wat ik nou moet doen om dit probleem op te lossen :?:
-
Even Googled en deze gevonden. (http://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/oemail-osend/waarom-worden-e-mailberichten-die-naar-outlookcom/9f2c7645-cb83-4fa4-a46b-fa0552fdd727)
-
Nog meer gevonden... (https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=namespace+mining+Outlook.com)
Hoop dat je daar wat aan hebt ;)
EDIT:
M.n. deze. (http://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/oemail-osend/how-to-get-removed-from-outlook-blacklist/d96cd2c4-8b6f-4027-846a-1c26a1bfdab7)
De eerste reply van Microsoft.
-
Moet ik nu mijn eigen ip in het web formulier opgeven of deze 195.121.247.4 ?
-
Heb even tracert gebruikt om te zien wie 195.121.247.4 is:
[attachimg=1]
Denk dat je kontakt op moet nemen met je provider KPN, schat ik in, want er wordt gezegd:
messages from 195.121.247.4 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list.
Dus een deel van hun netwerk is geblokt, zo te zien.
-
Ik zie hier ook al zo iets vergelijkbaars, ik hoop maar dat kpn mee wil werken ook al bieden ze geen ondersteuning aan een eigen mail server, tele2 liet het zo als hier onder al aangegeven werd niks van zich horen :(
https://forum.tele2.nl/internet-188/zonnet-webmail-berichten-worden-geweigerd-door-hotmail-31575
-
je kan trouwens vast wel mijn ip zien, dit is het ip waar ook de mailserver op staat :)
-
Nee....ik kan jouw IP niet zien, er staat van wel maar zie niets (staat zeker uit, die optie). ;)
-
PM :)
-
Ik heb je DS login gezien maar, met tracert kan ik je niet vinden (time outs, vrij normaal).
Maar dat doet er eigenlijk niet zoveel toe want, ik denk dat je toch echt met je provider contact moet opnemen om jouw probleem voor te leggen. ;)
Ha...ineens een avatar te zien ;D
-
Tnx ga ik doen, ik hoop dat kpn een beetje wil mee werken :)
-
Laat even weten hoe dit gaat lopen. 8)
-
Na eerst 4 x kpn gebeld te hebben waarop ik het antwoord krijg om de router te resetten, werd ik doorgeschakeld naar kpn zakelijke waar ze mij weer konden vertellen dat er een storing is en dat er aan gewerkt word.
http://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice/storingen/actuele-storingen.htm
-
Dus eerst maar even wachten tot die storing is opgelost, dan weer testen ;)
-
Idd
Buiten het ip 192.121.247.4 word 195.121.247.9 nu ook geblokt
https://allestoringen.nl/storing/outlook
-
Kan het blokkeren ook komen doordat dat IP op een blacklist staat? De tweede is 1x geblacklists volgens: http://www.tcpiputils.com/dns-blackhole-list
In de nas is per default 1 blacklist-bron aanwezig (die van dnsbl.sorbs.net) om mail te blokkeren.
EDIT: ik heb dat IP net ook even bij http://www.sorbs.net/cgi-bin/db ingevuld en daar is hij ook als spam gerapporteerd.
Problem Entries, (listings will cause email problems.)
24 "Spam" entries [22:32:11 24 Jul 2014 GMT+00].
13 "Escalated" entries [11:40:49 22 May 2007 GMT+00].
Het probleem ligt dus bij de provider van de verzendende partij doordat ze teveel spam vanaf hun domein laten versturen waardoor ze zelf op spamlists terechtkomen.
-
Het probleem is bij KPN verholpen waardoor ik nu weer kan mailen :)
-
Mooi 8)