Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Snadert op 16 december 2015, 15:45:06
-
Vandaag vol goede moed begonnen aan mailstation. Alle instellingen doorgelopen, MX records goedgezet, maar mail naar externe adressen komen in de queue 'deferred'. Mail naar mijn eigen domein, ook van externe adressen verzonden, komt goed aan.
Ik gebruik Gmail als SMTP relay. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
-
Is dit een Mail Station vraag of een Mail Server vraag? De vermelding van Mail Station in je bericht verward, omdat je in beiden een SMTP server kunt invullen.
Zou moeten zijn 'localhost' bij Mail Station en de GMail SMTP server bij Mail Server, maar nu is niet duidelijk waar dit thuis hoort en waarmee je wilt zenden.
-
OK. Sorry voor de verwarring. Het betreft het wegsturen van mail van Mail Server. In het scherm SMTP relay heb ik de gegevens van Gmail ingevuld, smtp.gmail.com, TLS aangevinkt, poort 587, mijn accountnaam. Maar de mail wordt niet verstuurd maar komt in de Mail Server onder 'deferred' (vertraagd) te staan.
-
Ik zie zo geen fout. (Maar ik gebruik Ziggo i.p.v. gmail)
Het is jammer dat het log niet vanuit DSM toegankelijk is. Via een SSH inlog kun je bij het log op :/volume1/@maillog/maillog
Daar moet je terug kunnen vinden waarom gmail de verbinding niet accepteert.
-
Dank voor je antwoord. Weet je jouw werkende instellingen voor Ziggo?
Ziggo is ook mijn provider.
-
Werkt bij mij al een paar jaar probleemloos:
[attachimg=1]
-
Vlot! Ik had het al werkend. Thanks!
Thread kan dicht.