Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: p.lankhaar op 20 april 2019, 05:42:17
-
Vreemd probleem.
Ik hoorde van één van mijn ontvangers dat een bericht daar niet was aangekomen. Opmerkelijk genoeg een gmail adres. Daar heb ik vorig jaar ook al eens problemen mee gehad.
Andere mail accounts (hotmail, solcon, enz. enz.) werken gewoon wél.
Dus een gmail adres aangemaakt en gaan checken of ik kon achterhalen waar het probleem zich voordeed.
Ik heb meerdere mail adressen gebruikt om te checken. Daarnaast meerdere verschillende SMTP servers, en zowel via de NAS als via POP en IMAP rechtstreeks. Mail adressen zijn fictief en niet bestaand, maar om jullie een indruk te geven waar het probleem zich voordoet:
- peter@techniczone.nl via NAS, SMTP techniczone, komt NIET aan bij ontvanger GMAIL. Andere mail adressen wel.
- karel@techniczone.nl via NAS, SMTP techniczone, komt gewoon aan.
- lodewijk@techniczone.nl via NAS, SMTP techniczone, komt gewoon aan.
- peter@techniczone.nl via NAS, SMTP Solcon, komt NIET aan bij ontvanger GMAIL.
- peter@solcon.nl via NAS, SMTP Solcon, komt gewoon aan.
- peter@solcon.nl via POP Protocol, SMTP Solcon, komt gewoon aan.
- peter@techniczone.nl via IMAP Protocol, SMTP techniczone, komt gewoon aan.
De SMTP doet er dus in alle gevallen niet toe, dus die kan ik uitsluiten.
Het probleem lijkt zich dus specifiek te beperken tot één mail adres, nl. peter@techniczone.nl
En dan ook dus via de NAS. Rechtstreeks via het IMAP protocol lukt het wél. En dan ook nog alleen met Gmail adressen.
Heeft iemand dit probleem al eens gezien?
-
Nog even de header:
Subject: Fwd11. Verzonnen Onderwerp
References: <ae297535-821f-2e69-695e-0ce5b8bd62bd@techniczone.nl>
To: peter@gmail.com
From: Peter <peter@techniczone.nl>
X-Forwarded-Message-Id: <ae297535-821f-2e69-695e-0ce5b8bd62bd@techniczone.nl>
Message-ID: <b7f37a96-c44b-359e-409f-ac89d4db7f13@techniczone.nl>
Date: Sat, 20 Apr 2019 05:16:17 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ae297535-821f-2e69-695e-0ce5b8bd62bd@techniczone.nl>
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="------------D91B9F275C845B95C2DC0A8F"
Content-Language: nl
This is a multi-part message in MIME format.
--------------D91B9F275C845B95C2DC0A8F
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="------------4E563687531FFBF067A8B7C2"
-
Nog even de header:
Maar die heb je alleen van een mail die aankomt. Informatie over geweigerde mail vind je eigenlijk allen in het maillog op "/volume1/@maillog/maillog".
-
Dat volg ik even niet. Of tenminste, ik begrijp aan de hand van wat je zegt niet waar ik die maillog precies moet zoeken.
Als ik op de mailserver kijk, en dan in het e-mail logboek, zie ik daar wel wat mails te staan, maar dat zijn er maar een paar. In elk geval heel veel minder dan ik er verstuur.