Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: wheeleran op 06 september 2016, 11:28:22

Titel: [help] mijn logs checken?
Bericht door: wheeleran op 06 september 2016, 11:28:22
excuses voor het slechte nederlands,

kan eimand mij helpen? mailserver stuurt honderden e-mails van sales9@stone-design.oicp.net (onbekend), en ook veel van legitieme domein namen maar onbekend gebruikersaccounts, bijvoorbeeld; 8f2285f10cd3a49965264569af3d4204@my-real-domain.com of 3c9ce0f4bb325da351a153c8c1f5666e @ another-domain.com. Ook het zien van e-mail gestuurd naar 1797245418.1333230729.1472297208798.JavaMail.root@abmas02.marketo.org, en zo veel andere rare dingen.

Ik stel laatste Synology update over een 1515+, zelf-gehoste wordpress SSL-sites lopen, en stuur e-mail via Sendgrid SMTP relay naar gmail. Sendgrid en gmail zie niks, alleen mijn legitieme e-mail, maar mijn e-mail server logs zijn .... verwarrend. syno antiviruscheck is ok. niks.

mijn logs zijn te groot voor dit forum, maar wil ik prive stuuren als iemand willen kijken. heb ik en problem?

dankje!
Titel: Re: [help] mijn logs checken?
Bericht door: hansiedown op 12 september 2016, 19:51:30
@wheeleran Lijkt erop dat je mailserver (is het het mailpakket van sinology?) word misbruikt door anderen.
Meestal kun je dit voorkomen door in het mail packet in te stellen dat uitsluitend bekende gebruikers (van je NAS/website) mail mogen versturen
Titel: Re: [help] mijn logs checken?
Bericht door: wheeleran op 12 september 2016, 22:18:46
ok! heb gedaan, en de andere suggesties van de mail server>report>settings check. iets anders? hoe kan ik mijn NAS schoen maken nu?
bedankt!