Synology-Forum.nl
Tweaks / Addons A.K.A. The Underground => Mail mods => Topic gestart door: erwin.stoffels op 06 april 2016, 22:26:13
-
Ik wil mijn Synoloy DS214+ als mailserver instellen. Via de adresbalk, naam.../mail kan ik de site roundcube vinden. Echter wat ik ook probeer ik kan niet inloggen. Diverse gebruikersnamen en ww geprobeerd (begon toch te twijfelen), zonder succes. Wat doe ik verkeerd?
-
Staat je ip adres op de blokkeerlijst?
-
Heeft de gebruiker rechten om in te loggen?
-
Mijn IP adres staat op de toegestane lijst. Ik ben zelf gebruiker en heb alle rechten.
-
Wat voer je in dan als naam?
Je naam is niet naam@domein.nl, maar gewoon naam
-
Erwin1, dat heb ik geprobeerd, zowel met @ als zonder, met . tussen voor en achternaam e.d. Daar het een paar keer fout ging, begon ik aan mezelf te twijfelen over de correctheid. Helaas werkte geen optie
-
En met je admin account?
-
Je moet idd eerst met je Admin account inloggen, hierna kan je een vinkje “gebruikers toestaan om e-mailberichten te ontvangen" aanzetten. Dan kan je uitloggen, en met een ander account inloggen. Succes :o
-
admin weer ingeschakeld op ds, ingelogd op roundcube, dit werkt, vinkje aangezet, uitgelogd en opnieuw geprobeerd in te loggen, helaas zonder geluk (admin weer terug uitgeschakeld)
-
Ik heb een jaartje terug de mailserver icm mail station geïnstalleerd, en heb hierover het volgende staan;
Mailserver
[attachurl=1]
• Ga naar Mail Server en enable SMTP, daarna domain name #####.synology.me invoeren
• Enable SMTP-SSL aangevinkt
• SMTP RELAY instellen op de provider (bij mij UPC server; smtp.upcmail.nl, poort 25)
• IMAP/POP2 tab, IMAP inschakelen en IMAP SSL/TLS inschakelen aanvinken.
• Firewall aanpassen, poorten tbv de mailserver openzetten (25,110 etc.)
Mailstation
• Ga naar Mail Station, te bereiken via de app mailstation
• Inloggen met admin, vinkje “gebruikers toestaan om e-mailberichten te ontvangen van een externe POP3 server
• Daarna uitloggen en inloggen met de #### gebruiker.
• Instellingen SMPT-serverinstellingen + (om nieuw account aan te maken). smpt op poort 25 invoeren.
• Instellingen POP3 + om een nieuw account aan te maken. POP3 gegevens invoeren.
• enz..
Misschien kan je er iets uithalen.
-
Hallo Stef012
Ik heb alle punten doorlopen, echter bij het opnieuw inloggen met mijn gebruikersnaam gaat het mis.
Als ik dan weer inlog met admin, zie ik bij beheerdersinstellingen / standaard smtp serverinstellingen/ serverinstelling / email domein wel xxxxx.synology.me staan. Ondanks ingelogd zijnde als admin
Wat kan de oorzaak zijn dat ik niet met mijn eigen naam kan inloggen?
-
Hey Erwin,
Heb je onder gebruiker => geavanceerde instellingen het vinkje "gebruiker basismapservice inschakelen" aangezet?
-
Ja deze staat aan
-
En heeft de gebruiker die jij wilt instellen als mailgebruiker hier ook rechten toe?
-
tenzij ik er overheen kijk maar deze heeft alle rechten
-
Nog 1 puntje controleren, heeft jou account rechten tot het gebruik van de mailserver?
Ga naar Configuratiescherm => Gebruiker, selecteer jou gebuiker => Bewerken => Toepassingen
En kijk nog even of je wat vergeten bent... Linkje (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Application/How_to_make_your_Synology_NAS_a_mail_server?q_id=448)
-
Als je in je home map gaat staan via filesharing staat ook een mapje mail? Of mail.dir?
Ik heb dat mapje door problemen met de mailserver al wel eens verwijderd. Daarna werkte alles weer.
Maar mapjes verwijderen is op eigen risico!
-
stef, mijn account heeft alle rechten, is gecontroleerd
bedankt voor de link, kan niet zien wat/ of ik iets vergeten heb
handige harry, het verwijderen van de map mail.dir gaf geen verbetering
-
Erwin,
de gebruikernaam moet allemaal klein letters zijn dus niet Fraidon maar fraidon. probeer dit even en laat het ons weten.
Mvg,
Fraidon
-
helaas, ook met kleine letters lukt het niet
-
Ik heb ooit begrepen dat RoundCube de authenticatie doorzet naar de mailserver. Wellicht zit daar iets scheef.
Zegt de maillogging daar wat over?