Synology-Forum.nl
Tweaks / Addons A.K.A. The Underground => Mail mods => Topic gestart door: poekel op 04 november 2014, 15:13:50
-
Hallo,
Langzamerhand krijg ik hier grijs haar van en denk er zelfs over om mijn volgende NAS geen Synology meer te laten zijn....
Ik krijg de volgende meldingen in /var/log/messages:
Nov 4 15:04:02 fetchmail[7802]: [martijn]Warning: the connection is insecure, continuing anyways. (Better use --sslcertck!)
Nov 4 15:04:04 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: unable to get local issuer certificate
Nov 4 15:04:04 fetchmail[7819]: [annemieke]This means that the root signing certificate (issued for /C=DE/O=T-Systems International GmbH/OU=T-Systems Trust Center/ST=Nordrhein Westfalen/postalCode=57250/L=Netphen/street=Untere Industriestr. 20/CN=Tel
Nov 4 15:04:04 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: certificate not trusted
Nov 4 15:04:05 fetchmail[7819]: [annemieke]Warning: the connection is insecure, continuing anyways. (Better use --sslcertck!)
Nov 4 15:04:06 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: unable to get local issuer certificate
Nov 4 15:04:06 fetchmail[7819]: [annemieke]This means that the root signing certificate (issued for /C=DE/O=T-Systems International GmbH/OU=T-Systems Trust Center/ST=Nordrhein Westfalen/postalCode=57250/L=Netphen/street=Untere Industriestr. 20/CN=Tel
Nov 4 15:04:06 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: certificate not trusted
Nov 4 15:04:06 fetchmail[7819]: [annemieke]Warning: the connection is insecure, continuing anyways. (Better use --sslcertck!)
Nov 4 15:04:06 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: self signed certificate in certificate chain
Nov 4 15:04:06 fetchmail[7819]: [annemieke]This means that the root signing certificate (issued for /C=SE/O=AddTrust AB/OU=AddTrust External TTP Network/CN=AddTrust External CA Root) is not in the trusted CA certificate locations, or that c_rehash ne
Nov 4 15:04:06 fetchmail[7819]: [annemieke]Warning: the connection is insecure, continuing anyways. (Better use --sslcertck!)
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: unable to get local issuer certificate
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]This means that the root signing certificate (issued for /C=DE/O=T-Systems International GmbH/OU=T-Systems Trust Center/ST=Nordrhein Westfalen/postalCode=57250/L=Netphen/street=Untere Industriestr. 20/CN=Tel
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: certificate not trusted
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]Warning: the connection is insecure, continuing anyways. (Better use --sslcertck!)
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: unable to get local issuer certificate
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]This means that the root signing certificate (issued for /C=DE/O=T-Systems International GmbH/OU=T-Systems Trust Center/ST=Nordrhein Westfalen/postalCode=57250/L=Netphen/street=Untere Industriestr. 20/CN=Tel
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]Server certificate verification error: certificate not trusted
Nov 4 15:04:07 fetchmail[7819]: [annemieke]Warning: the connection is insecure, continuing anyways. (Better use --sslcertck!)
Uiteraard heb ik dit in het USA forum gezet en gemeld bij support. Ik kreeg zeer trage support wat ongeveer 4 weken duurde. (volgens mij wist men niet hoe dit op te lossen) maar zonder enig resultaat.
Ik stuurde een mail naar de CEO van Synology en kreeg nog antwoord ook. De hulp van support is er ondanks dat niet beter op geworden.
Ik "pop" verschillende mailboxen bij Strato en verdeel die over de gebruikers. Alles werkt naar wens en mijn roundcube is bereikbaar op https. Het certificaat (StartSSL) is dus in orde.
Het gaat hier dus om het certificaat voor het ophalen met fetchmail van mijn mail bij strato.
Heeft iemand de verlossende procedure om van deze meldingen af te komen ?
Thanx!
Poekel
-
Ik ben hier ook eindeloos mee bezig geweest, Synology support om hulp gevraagd, alles zonder resultaat.
Uiteindelijk heb ik maar de volgende regel toegevoegd aan de file /volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/ext/<username>_fetch:
set no syslog
Mischien niet netjes, maar het helpt wel ;)
/Erik
-
Eerder had ik "sslcertpath" opgegeven in bovengenoemde <username>_fetch file, zie dit topic op Duitse forum:
http://www.synology-forum.de/showthread.html?33933-Insecure-POP3-quot-Server-certificate-verification-error-quot-logs&p=399479&viewfull=1#post399479 (http://www.synology-forum.de/showthread.html?33933-Insecure-POP3-quot-Server-certificate-verification-error-quot-logs&p=399479&viewfull=1#post399479)
Dat werkte een tijdlang goed, maar later kwamen die vervelende logregels toch weer terug.
Toen heb ik dus "set no syslog" toegepast. Dat laatste heb ik zojuist weer weggehaald, en het lijkt met alleen "sslcertpath" vooralsnog weer goed te gaan. Misschien moet je dat eerst maar eens proberen.
Fingers crossed 8)
/Erik
-
Hallo,
Die set n0 syslog werkt. (dat had ik ook eigenlijk zelf wel kunnen bedenken)
Nu krijg ik deze errors:
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.604504] Call Trace:
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.606992] [be575c60] [a0007670] show_stack+0x54/0x160 (unreliable)
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.613366] [be575c90] [a0065924] oom_kill_process+0x58/0x1dc
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.619119] [be575cc0] [a0065cf0] __out_of_memory+0x48/0xd0
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.624694] [be575ce0] [a0065e78] out_of_memory+0x7c/0xa8
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.630135] [be575d00] [a00680e8] __alloc_pages_nodemask+0x3c0/0x444
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.636492] [be575d60] [a006a6ac] __do_page_cache_readahead+0xac/0x1f4
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.643028] [be575da0] [a0062634] filemap_fault+0x1cc/0x3c0
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.648611] [be575dd0] [a0077ccc] __do_fault+0x6c/0x430
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.653840] [be575e30] [a0078384] handle_mm_fault+0x2f4/0x698
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.659598] [be575e80] [a0012a0c] do_page_fault+0x2b8/0x428
Nov 7 22:30:47 kernel: [50436.665177] [be575f40] [a000f73c] handle_page_fault+0xc/0x80
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.673104] DMA per-cpu:
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.675632] CPU 0: hi: 186, btch: 31 usd: 43
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.680428] active_anon:57808 inactive_anon:57843 isolated_anon:0
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.680432] active_file:214 inactive_file:300 isolated_file:0
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.680435] unevictable:0 dirty:0 writeback:1 unstable:0
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.680438] free:2027 slab_reclaimable:576 slab_unreclaimable:1981
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.680442] mapped:72 shmem:60 pagetables:931 bounce:0
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.709236] DMA free:8108kB min:8192kB low:10240kB high:12288kB active_anon:231232kB inactive_anon:231372kB active_file:856kB inactive_file:1200kB unevictable:0kB isolated(anon):0kB isolated(file):0kB present:520192kB mlocke
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.748696] lowmem_reserve[]: 0 0 0
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.752198] DMA: 1003*4kB 0*8kB 0*16kB 0*32kB 0*64kB 0*128kB 0*256kB 0*512kB 0*1024kB 0*2048kB 1*4096kB = 8108kB
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.762443] 1746 total pagecache pages
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.766188] 1172 pages in swap cache
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.769759] Swap cache stats: add 4309569, delete 4308397, find 154213/181823
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.776892] Free swap = 0kB
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.779767] Total swap = 522040kB
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.804506] Out of memory: kill process 5850 (httpd) score 74320 or a child
Nov 7 22:30:48 kernel: [50436.811467] Killed process 5850 (httpd)
Diskstation>
Misschien kan daar nog iemand iets mee?
Ik ga maar weer eens een mail sturen aan Dhr Hsu CEO van Synology dat ik alweer meer dan een week niets gehoord heb .......
-
Lijkt wel een soort kernel panic. Is je NAS nog wel responsive of is de machine dan vastgelopen ?
-
Hoi,
De diskstation kachelt gewoon door...
IK heb inmiddels weer contact met support van synology en aangegeven dat ik set no syslog heb gezet in alle fetch files. Dat werkt, nu die kenel panic messages nog .....
-
Ben je up to date qua firmware ?
-
Jazeker,
Asl ik dit via de GUI doe , wordt er gemeld dat de diskstation is bijgewerkt. Er zijn geen nieuwe firmwares beschikbaar.
DS409+
Versie 4.2-3252