Synology-Forum.nl
Tweaks / Addons A.K.A. The Underground => Mail mods => Topic gestart door: JHvR op 09 december 2014, 10:01:21
-
Gisteren heb ik een migratie gedaan van een ds213+ naar een ds1515+. Op de e-mail na ging het snel en goed. De websites werken, toegang tot MariaDB met behulp van phpMyAdmin werkt, de toegang tot bestanden gaan goed via Apple Mac, Windows en Linux en de poorten zijn goed doorgezet naar de modem/router (gecontroleerd via canyouseeme.org). De modem is van Cisco (Ziggo).
Na de migratie werkte de e-mail niet meer goed?
Een beschrijving wat er niet werkt:
- Bij Apple Mail en Thunderbird ontvang ik geen e-mails. Apple Mail geeft de volgende foutmelding: De server heeft een fout geretourneerd: Time-out van de verbindingen met de server 'mail.xxxxxxx.yyyy' via de standaardpoorten.
- Op IOS ontvang ik wel e-mails van de extra domeinnamen (yyyyy.nl) maar niet van het “hoofddomein (xxxxxx.org).
- Via webmail (roundcube) ontvang ik wel de e-mails, maar kan niet verzenden (het wordt wel verzonden, maar in de mailserver zie ik geen e-mailverkeer en na verloop van tijd komt het in de wachtrij met status “deffered”. Ook vreemd is dat als ik inlog met met een account van het domein yyyyy.nl het gebruikers e-mail verschijnt met het “hoofddomein” xxxxx.org. Dus bijvoorbeeld inloggen voor aaa@yyyy.nl dan verschijnt aaa@xxxx.org.
- Voor verzending van e-mails maak ik gebruik van de provider smtp (Ziggo). Het verzenden werkt.
- Verder maken we met alle accounts gebruik van IMAP.
- Ik heb de mailserver een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de server een herstart gegeven.[/li][/list]
Wie weet een oplossing?
-
Apple Mail geeft de volgende foutmelding: De server heeft een fout geretourneerd: Time-out van de verbindingen met de server 'mail.xxxxxxx.yyyy' via de standaardpoorten.…
Wie weet een oplossing?
Geen oplossing, maar bij apple mail kun je onder het "Venster" menu, de "Verbindingsassistent" oproepen. Daar zit ook een optie bij om een logboek bij te houden. Of je er wat aan hebt weet ik niet, maar de foutmeldingen daar zijn doorgaans iets bruikbaarder.
-
Je hint heeft uiteindelijk een oplossing opgeleverd. Omdat de webmail werkte hadden we een redelijke workaround. Alles werkt nu weer op een vreemde manier: SSL moet uitgeschakeld staan. Vreemd want op mailserver staan deze verbindingsmogelijkheden aan. Dank voor de hint.