Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: PHuitDH op 11 januari 2015, 14:36:05
-
Ik heb een DS212 waar ik al geruime tijd een Time Machine backup op maak.
Nu ben ik genoodzaakt overgestapt naar een nieuwe internet provider.
sinds het aansluiten van de nieuwe modem en wifi router kan ik geen contact meer maken met m'n back-up via het programma Time Machine. ik heb de handleidingen die hier op het forum staan al geprobeerd maar dit mocht niet baten. hierbij dan ook een screenshot van de foutmelding die ik krijg.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen waar ik de fout in ga en dat dit snel weer werkt.
-
Waarschijnlijk moet TM opnieuw inloggen om te mounten.
Ontkoppel het TM volume binnen Time Machine (Timemachine in systeemvoorkeuren, selecteer schijf, selecteer 'Time Machine op nasi', ontkoppel). Make via Finder contact met de NAS en volume waarop de TM staat. Koppel het gewenste volume weer aan, je krijgt de vraag naar User/Wachtwoord en dan zou het weer moeten werken.
-
Helaas heeft dit niet gewerkt, of heb ik het niet juist begrepen :)
De mac geeft aan dat de Synology gedeeld is.
Zou iemand kunnen aangeven hoe ik deze van het delen af kan krijgen?
Hierbij een screenshot voor de duidelijkheid.
-
Ik begeef mij op glad ijs (geen Apple ervaring behalve dan met de iPad van de vrouw ;) )
Maar is dit misschien wat ? (http://support.apple.com/en-us/HT201405)
-
Is ook een goede oplossing maar is risicovoller.. Sleutelhanger bevat m.n. wachtwoorden en je kunt er meer kwaad dan goeds aanrichten als je ongehinderd te werk gaat.
-
Helaas heeft dit niet gewerkt, of heb ik het niet juist begrepen :)
De mac geeft aan dat de Synology gedeeld is.
Zou iemand kunnen aangeven hoe ik deze van het delen af kan krijgen?
Hierbij een screenshot voor de duidelijkheid.
Probeer (met beleid) Birdy's link. Werkt dat ook niet stuur me dan een PM/Mail dan lossen we het via Teamviewer zo op. NB. zet ook Nas en Mac een helemaal uit en weer aan. Wat dat betreft kennen Win en OSX soms dezelfde oplossing.
-
En probleem opgelost.
Bij configuratie/infocenter/service stond bij Mac-bestandsservice een min teken in plaats van een vinkje op de tweede rij (toegestaan door firewall).
Hierdoor was een afp:// verbinding niet mogelijk.
TonVH nogmaals bedankt voor je hulp bij deze oplossing :D
En uiteraard de rest ook die iets heeft geprobeerd te betekenen in deze kwestie.