Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: macxbo op 18 november 2017, 00:58:41
-
Enkele weken geleden maakte ik zonder problemen voor het eerst via netwerkkabel een Time Machine backup van een MacBook Pro met macOS High Sierra.
Een uurtje geleden kreeg ik echter het bericht dat Time Machine een nieuwe reservekopie moet maken om de betrouwbaarheid te vergroten.
Is dit een gekend fenomeen bij NAS gebruikers?
In 17 jaar tijd heb ik zulks bericht nooit gezien bij Time Machine en een externe schijf aan mijn Mac computers.
Gaat wel weer een uurtje of 10 duren weer met meer dan 630 GB aan data.
-
Dat komt wel eens voor. Niet specifiek voor een NAS. Ik had dit ook al vroeger met mijn airport in combinatie met mijn Macbook pro.
Een welbekende site onder de Mac gebruikers, specifiek over Time Machine en andere dingen :
http://pondini.org/TM/Home.html
http://pondini.org/TM/Troubleshooting.html
Kijk eens hier :
http://pondini.org/TM/C13.html
-
Bij mijn laptop heb ik dat zowel meegemaakt met de nas als de airports.
Bij mijn desktops heb ik dat nog nooit meegemaakt. Wel laatst dat de UUID van mijn desktop veranderd was na een systeemupdate, waardoor hij de backup naar beide nassen opnieuw moest maken. De backup naar de externe HD was niet betroffen. Maar daar kijk hij misschien niet naar de UUID.
Er zijn overigens wel methoden om de UUID van de backup of de mac aan te passen zodat de mismatch opgeheven wordt en die nieuwe backup niet nodig is, maar ik had even geen zin me hier in te verdiepen.
-
Laptops hebben er blijkbaar wat meer last van. Waarschijnlijk door het feit dat je een laptop kan dichtklappen en het proces onderbroken wordt. In principe zou het niet mogen uitmaken, maar de ervaring leert mij toch dat je af en toe die melding krijgt, als je de laptop vaak dichtklapt op het moment dat hij een TM backup bezig is.
Nu ik altijd wacht tot hij gedaan heeft, komt het bijna niet meer voor.
-
Het is ook niet al goud wat blinkt.
Het loopt niet altijd naar wens, ook al is het van Apple, of Synology, of....
Ik kreeg net de melding dat TM backup niet gelukt was.
In de details was te zien dat hij er niet in geslaagd was om in te loggen, of dat naam en/of paswoord fout was.
:?: Vreemd....
Na een nieuwe poging deed hij het weer...
-
Dat komt wel eens voor. Niet specifiek voor een NAS. Ik had dit ook al vroeger met mijn airport in combinatie met mijn Macbook pro.
Merci, niet specifiek aan NAS gelinkt, maar aan netwerksystemen algemeen alsook airport timecapsule dus.
De site ponidini kende ik, maar Time Machine backup over netwerk laten gaan is vrij nieuw voor mij, gebruikte altijd externe schijven, vandaar ook dit onbekende bericht voor mij.
-
Zelf heb ik dit ook meermaals meegemaakt ism Synology NAS. Omdat het de laatste tijd zo om de ca 2 weken voorkwam het ik TM uit gezet. Nu gebruik ik alleen Cloud station drive nog voor backup. Data blijft bewaar die me dierbaar is. Crasht de Macbook pro dan moet ik helaas een verse start maken met alle software.
-
Cloud Station beschermt alleen je data. Het leuke van Time Machine is dat vrijwel alles behouden wordt, incl posities van vensters.
Ik heb vorige week een volledige backup terug gezet. Alles was behouden, behalve 1 font die in mijn user area stond. Die heb ik opnieuw moeten installeren. (Een 20 jaar geleden zelf gemaakt font dat vooral een paar firma logo's bevat)
-
Zelf heb ik dit ook meermaals meegemaakt ism Synology NAS. Omdat het de laatste tijd zo om de ca 2 weken voorkwam het ik TM uit gezet. Nu gebruik ik alleen Cloud station drive nog voor backup.
Merci om je ervaring te delen. Als't zich bij mij ook om de 14 dagen gaat voordoen of zelfs maar om de maand of 2,3 maanden gebruik ik terug alleen harde schijven aan mijn Mac gekoppeld voor Time Machine. Is niet de bedoeling om telkens terug opnieuw te beginnen, dan kan ik beter een kloon met SuperDuper! op de NAS maken...