Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: groentje2019 op 17 mei 2020, 21:12:34
-
Goedenavond, ik ben vanmiddag bezig geweest om een laptop met een Mac besturingssysteem te koppelen aan mijn Nas.
Met Windows was dit zo klaar ,maar met de Mac lukt het me met geen mogelijkheid.
Nu heb ik al gekeken of de instellingen van mijn Nas goed staan en zijn ingesteld voor gebruikers met een Mac, dit is het geval,heb alles ingesteld via het configuratiescherm van de Nas.
Maar ik kan de Nas nu niet benaderen via vind my synology, niet via Finder, niet via Ip.
Nu is mijn vraag wat doe ik fout en wat kan de oplossing zijn.
-
doe eens eerst een ping vanuit uw Mac naar het IP adres van uw NAS.
-
met de terminal app op de mac
Maar in de finder staat bij netwerk (of locaties) de NAS er niet tussen links?
-
@Tien kon het via Finder niet vinden, kan het met een ping proberen. Nu ben ik zelf niet zo van de Mac/Apple dus heb ook geen idee waarin ik het moet zoeken .
Hoop dat ik met een ping verder kan komen.
-
Lees deze Tutorial (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/Tutorial/store_with_mac) eens.
-
Staat de Mac-ondersteuning wel aan op de nas? Zo ja, dan moet de nas in de linkerkant van elk findervenster zichtbaar zijn onder het kopje 'gedeeld'.
Tenzij iemand dit in de finder opties uitgezet heeft. Default staat dit aan.
-
Je kan een ping doen met het 'netwerkhulpprogramma', staat in de map hulpprogramma's in de map programma's.
Ik denk dat dit een eerste vereiste is om te zien of er een netwerkverbinding is.
-
Zelf ben ik al jaren fan van het programma "Discovery" (heette voorheen 'bonjour browser') van Tildesoft. Het is een klein programmatje dat in de AppStore staat en het bonjour verkeer op het netwerk toont. Dit is de methode waarmee een mac de apparaten op het netwerk vind. (als je niet zelf een IP adres wilt intikken)