Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: Tegels op 04 september 2016, 18:36:03
-
Er passeren al veel topics over dit onderwerp maar bij mij is er volgens mij toch iets anders aan de hand...
Op mijn iMac moet ik elke keer weer opnieuw verbinden met server (CMD + K) om contact te leggen met de NAS. In Finder zie ik bij ' Gedeeld' wel mijn NAS staan maar als ik hier op klik krijg ik de melding: " Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server NAS De server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar...... etc. " Ook krijg ik vaak deze melding als ik opnieuw met de server verbind (CMD + K); ik moet dan of AFP veranderen naar SMB of naar het IP adres van mijn NAS. MAC bestandsdeling staat ingeschakeld op de NAS, ook op de iMac staat zowel AFP als SMB aan bij Delen.
Wie kan mij verder helpen? Ik vrees dat het iets kleins zal zijn wat ik over het hoofd zie, maar wat....?????
-
Mij overkomt precies hetzelfde sinds een paar dagen. Diskstation stond standaard gedeeld in Finder. En nu krijg ik de melding dat de verbinding mislukt. Via cmd-K inloggen werkt wèl.
Als ik vervolgens mijn computer of mijn NAS opnieuw opstart werkt de verbinding korte tijd, om daarna met een foutmelding weg te vallen.
-
Misschien tijd voor een Ticket?
-
Het wordt vreemder, de laatste paar dagen is de verbinding weer stabiel... #knockonwood
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
Bij mij is niets veranderd. Ik log nu standaard via CMD-K in.
Wat mogelijk, alhoewel ik niet begrijp hoe, kan meespelen is dat ik rond die tijd een externe VPN-verbinding heb.
-
En het werkt weer.... NAS staat weer standaard in de finder. Wellicht dat MacOS Sierra daar 'schuldig' aan is......
-
Bij mij zijn deze problemen nu ook ontstaan sinds een week of wat! :oops: Het heeft sinds de aanschaf in 2013 altijd gewerkt... ::)
Ik ga wel even een ticket inschieten bij Syno.
Cheers
-
Laat ff weten of er wat uitkomt, ook al werkt het bij mij nu wel weer! Misschien handig voor in de toekomst.
-
EDIT: mijn DS1812+ heeft de laatste versie van DSM 5. Just for the record!
-
Is het niet terug te zien wanneer welk apparaat een update heeft gekregen ?
Mogelijk dat een update is terug te herleiden naar het moment dat de problemen begonnen ?
BTW: Hier (nog) geen problemen...
Peter
-
Probleem bij mij was mijn keychain access voor mijn DS1812, nieuwe aangemaakt!
http://www.synology-forum.nl/mac-os-x/macos-sierra-steeds-inloggen/msg202226/#msg202226
Cheers