Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: Briolet op 07 december 2017, 22:11:10
-
Sinds een paar week synchroniseert één van mijn CardDav accounts niet meer. Ik vraag me nu af of dit door een update in High Sierra komt.
Ik heb twee accounts op de nas met in beide een adresboek. Eén zakelijk en één privé. Beide adresboeken synchroniseren perfect op mijn macs met Sierra en El Capitan.
Echter op mijn laptop met High Sierra synchroniseert slechts één van beide accounts. Beide accounts met identieke settings, dus kan het geen firewall issue zijn. En bij een account probleem zou ik ook problemen op de andere macs verwachten.
Ik heb het account intussen al een paar keer verwijderd en weer aangemaakt. De verbinding komt er, maar er worden geen adressen uitgewisseld. RaRa.
Heeft iemand een verklaring? Misschien toch een corrupte setting? Maar die zou door het opnieuw aanmaken toch weg moeten zijn.
-
Ik gebruik zelf geen MAC, wel CardDav.
Het kan zijn dat één contact is toegevoegd die niet wil synchroniseren (door bijvoorbeeld ongeldige tekens) waardoor de hele synchronisatie wordt gestaakt voor dat apparaat.
Wordt de contactenlijst geleegd wanneer de verbinding verwijderd wordt? Als dat wel zo is dan zou bovenstaand geen probleem zijn natuurlijk.
-
Ik ben hier al twee week zonder succes mee bezig geweest. Ik heb zelfs als administrator op mijn MacBook ingelogd en vanuit dat account ook beide adresboeken proberen te koppelen. Beide koppelden, maar geen van beide synchroniseerde.
Een paar dagen geleden merkte ik nog dat mijn privé adresboek wel geupdate was, met mijn veranderingen elders, maar mijn zakelijke adresboek niet. Die was nog steeds leeg omdat ik het account weggegooid had en opnieuw aangemaakt.
Wie schetst mijn verbazing dat ik net zie dat het 2e adresboek nu wel weer vol staat. :P :P
Ik denk ergens dat dit een bug in High Sierra was, maar volgens mij zijn daar recent geen updates geweest.