Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: marsie op 03 februari 2014, 20:04:37
-
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe router, een TP-Link Wireless Router Archer C7.
Sinds ik router gebruik is finder op de mac zeer traag geworden, iedere keer krijg ik het strandballetje te zien.
Als ik de nas uitschakel werkt finder weer normaal.
Ik ervaar geen problemen met de Nas zelf, die werkt zoals ik gewend ben.
Heeft iemand een idee waar het fout kan zitten?
-
Ik zou dan zeggen je nieuwe router.
Als bewijs zou je je oude router nog even in kunnen zetten ? Of kan dat niet meer.
-
Gaat helaas niet meer, die is net verkocht.
Ik denk dat er iets niet goed staat, maar wat?
-
Zet je NAS eens op een andere poort van je router, of gebruik je ook een switch.
-
Ik gebruik geen switch, ik ga het even proberen en zal alles even herstarten.
In mijn DCHP client list zie ik al mijn apparatuur staan, behalve de NAS
IP adresses van de Router is 192.186.1.1
De NAS heeft 192.186.1.112 gekregen
-
Heb je cloudstation aan staan? Bij mij is dat het probleem. Als ik dit programma sluit werkt finder weer normaal.
-
Heb je cloudstation aan staan? Bij mij is dat het probleem. Als ik dit programma sluit werkt finder weer normaal.
Ik heb het uitgezet en het lijkt te werken.
Gisteren is daar een update van geweest, hiervoor geen probleem gehad.
Bedankt voor de tip.
@birdy bedankt voor voor het mee denken.
-
Graag gedaan ;)
Maar wel een merkwaardige "oplossing", zou daar wel een ticket voor inleggen bij Syno als dit inderdaad aan de Cloud update ligt.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
-
Graag gedaan ;)
Maar wel een merkwaardige "oplossing", zou daar wel een ticket voor inleggen bij Syno als dit inderdaad aan de Cloud update ligt.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Het is idd niet echt een oplossing.
Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt, ik hoop dat het snel wordt opgepakt.
Op het Engelse forum staan ook al meldingen van dit probleem.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=194&t=80301
-
Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt, ik hoop dat het snel wordt opgepakt.
Ik weet niet of ze nog vrij zijn wegens Chinees nieuwjaar in Taiwan. :S Dus het kan misschien nog ff duren.
-
Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt, ik hoop dat het snel wordt opgepakt.
Ik weet niet of ze nog vrij zijn wegens Chinees nieuwjaar in Taiwan. :S Dus het kan misschien nog ff duren.
Bij de ticket aanmaak stond tot 4 februari gesloten i.v.m. het Chinees nieuwjaar.
-
Inmiddels antwoord gehad:
New versions were released recently so please check to be sure that you're in fact updated to the latest versions for all DSM Cloud Station Server package, and PC and mobile version.
The PC client will need the latest beta version here:
http://www.synology.com/en-global/support/beta_dsm_5_0
(Find it under the Download Here > Packages section)
For mobile device the latest version will be available in the app store on most platforms shortly, sorry for any inconvenience caused.