Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Logitech Media Server => Topic gestart door: Guido op 25 oktober 2011, 21:51:16

Titel: SQ Touch ziet server niet op NAS
Bericht door: Guido op 25 oktober 2011, 21:51:16
Beste,

Sinds vorige week een nieuwe modem ontvangen van de KPN Experiabox. Alles aangesloten maar om wat voor reden ziet nu mij Touch de server niet meer op de NAS
Via Synology Assistant een nieuwe update geinstalleerd en op "uitvoeren" gezet. Maar zodra ik de URL aanklik komt google chrome met: geen verbinding met 192.168.2.4:9002

In het logboek van de Synology Assistant staat de de volgende melding: "couldn't connect to database (can't to local mySQL-server through socket'/volume1/@appstore/Squeezecenter/Cache/squeezecenter-sql.sock.


Wie kan mij verder helpen, alvast erg bedankt

groeten

Guido
Titel: Re: SQ Touch ziet server niet op NAS
Bericht door: pinkdot op 25 oktober 2011, 22:26:56
Dit lijkt op een port forwarding probleem. In je KPN Experiabox zul je een poort richting je nas open moeten zetten.
- Zorg er voor dat je nas een vast IP-adres heeft in je experiabox.
- poort 3483 en poort 9000 richting je ip-adres van je nas open staan (tcp/udp)
- controleer daarna op de Squeezebox Touch in het menu: instellingen--> geavanceerd--> diagnostische gegevens, of je nu wel verbinding hebt.

Succes.
Titel: Re: SQ Touch ziet server niet op NAS
Bericht door: Björn op 26 oktober 2011, 12:55:47
Als ik de topicstarter goed begrijp wil squeezebox server niet starten...
Poorten openzetten hoeft nooit voor het interne netwerk uiteraard.

Citaat van: "Guido"
couldn't connect to database (can't to local mySQL-server through socket'/volume1/@appstore/Squeezecenter/Cache/squeezecenter-sql.sock.

Citaat van: "Guido"
Via Synology Assistant een nieuwe update geinstalleerd en op "uitvoeren" gezet. Maar zodra ik de URL aanklik komt google chrome met: geen verbinding met 192.168.2.4:9002

Bedoel je dat je squeezebox server opnieuw hebt geinstalleerd? Zo niet, doe dat dan alsnog even.
Titel: Re: SQ Touch ziet server niet op NAS
Bericht door: Guido op 26 oktober 2011, 15:42:24
Ik heb de server opnieuw geinstalleerd (eerst oude verwijderd) op mijn NAS. Vervolgens op "uitvoeren" gedrukt om daarna de URL aan te klikken.
Daarna geeft hij geen verbinding aan, zie eerste bericht in dit topic. SQ-server geeft dan gelijk aan dat hij gestopt is. Opnieuw op uitvoeren drukken geeft helaas hetzelfde resultaat

Ik hoor graag van jullie

groeten

Guido
Titel: Re: SQ Touch ziet server niet op NAS
Bericht door: pinkdot op 26 oktober 2011, 20:01:02
Poorten openzetten is inderdaad niet de oplossing voor dit probleem. Had mijn conclusie te snel getrokken, excuus.

Vaak is het volledig verwijderen van squeezecenter het enige wat je nog kunt doen.
Lees hier even verder:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=82&t=5723#msg26167

[ ik zou trouwens SQ gewoon via DSM3.2 vanuit je package center installeren]
Titel: Re: SQ Touch ziet server niet op NAS
Bericht door: Guido op 27 oktober 2011, 08:30:32
Beste,

Naast dit forum ook een mail gestuurd naar Wifimedia Arnhem, van hen onderstaande reactie ontvangen:

1.       Log in op de beheerpagina van de NAS en navigeer naar het pakketbeheer.
2.       Indien het pakket van SqueezeboxServer zichtbaar is kunt u het uitschakelen als dit nog niet het geval is.
3.       Na uitschakelen kunt u het pakket verwijderen.
4.       Na verwijderen de NAS opnieuw opstarten.
5.       Indien de NAS nog niet de laatste firmware heeft draaien dient u die nu te updaten.
6.       Na het updaten van de NAS kunt het pakket van SqueezeboxServer downloaden en installeren.
7.       Na het installeren van de laatste versie van SqueezeboxServer kunt u het activeren/uitvoeren.
8.       Log in op de beheerpagina van de SqueezeboxServer en stel deze in.
9.       Nu is als het goed alles op de NAS goed geïnstalleerd en is SqueezeboxServer uw muziekcollectie aan het inscannen.
10.   Aan de achterkant van de Touch zit een resetknop welke u een aantal seconden ingedrukt moet houden, het effect hiervan is dat de Touch nu een fabrieksreset krijgt.
11.   Na het uitvoeren van de fabrieksreset moet u de Touch opnieuw instellen, hierbij moet de NAS zichtbaar worden zodat u er mee kunt verbinden.
12.   Na opnieuw verbinden met de NAS moet alles weer als vanouds werken.

Met als resultaat dat alles weer werkt.

Bedankt woor jullie reactie

Groeten

Guido