Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: Ruud1 op 07 mei 2023, 13:04:34
-
Hallo,
Ik heb al een poosje dat ik verschillende onderliggende mappen niet kan bereiken via file station.
Mijn home mappen kan ik gewoon bereiken incl alle onderliggende mappen.
Ik krijg dan een melding zie bijlage.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Ruud
-
Waarop is dit ? Telefoon, Tablet ?
In ieder geval zie ik geen File Station en je hebt geen verbinding met de NAS.
-
Werk je binnen je eigen Netwerk of zit je elders.....
-
Dit is op zowel telefoon als ook op iPad, op de hoofd map heb ik gewoon verbinding maar op de onderliggende map niet?
Dit is zowel in eigen netwerk als ook extern. Via webdav kom ik er wel in?
-
Maar, je gebruikt DS File dan i.p.v. File Station.
-
Oeps ja klopt ben er niet geheel met mijn hoofd bij, lees file station als DS file.
-
En hoe verbind je met de NAS ? Gebruik je Quick Connect voor binnen en buiten je Netwerk ?
Want het probleem is dus, dat DS File geen verbinding meer heeft met je NAS.
-
Ik gebruik in DS file het Ip adres met aangepaste poort nr’s dit tegen het constante hack pogingen.
Heb Quick Connect ook wel geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
-
Als je DS File in je eigen netwerk gebruikt en je maakt de verbinding met het interne IP Adres van je NAS, zie je dan wel alles ?
-
Ja, als ik verbinding maak krijg ik alle hoofdmannen te zien.
-
De vraag was meer gedoeld op het zien van de onderliggende mappen.
-
Oh, wacht, je bedoeld met onderliggende mappen, ALLE GEDEELDE mappen.
-
Ik krijg bij een map de onderliggende mappen te zien en kan daar 1 map niet van openen, en een hoofdmap kan ik niet openen heb geen verbinding.
De overige mappen kan ik alle geheel zien en openen.
Ik heb niks aan de machtigingen gewijzigd of instellingen.
Ik heb alle mappen gedeeld met meerdere personen.
-
Ik vind het heel vreemd dat er geen verbinding is. Het lijkt me eerder een foutieve error melding en dat je om een andere reden geen toegang hebt.
Staan de rechten wel goed voor je account?
-
Ik heb alle rechten en instellingen nagelopen ik heb met een ander account met bijna alle rechten (geen admin rechten) krijg ik precies dezelfde melding.het vreemde is wel dat het maar 2 submappen zijn. Ik kan bijvoorbeeld via de functie nieuwe map aanmaken wel een nieuwe map aanmaken maar krijg hem niet tezien.
-
Ik kan bijvoorbeeld via de functie nieuwe map aanmaken wel een nieuwe map aanmaken maar krijg hem niet tezien.
Die nieuwe map zie je ook in File Station met hetzelfde account?
-
Ja hoor in het file station zie ik hem wel met hetzelfde account maar niet in de DS file.
-
Ok......en als je die nieuwe map niet ziet in DS File, dan krijg je ook deze foutmelding:
[attach=1]
Als dat zo is en het zou niets te maken hebben met de verbinding, dan zou ik eerst proberen om DS File te verwijderen en opnieuw te installeren.
Werkt dat niet ? Dan een Ticket inleggen.
-
Die optie had ik al gedaan, dan ga ik je advies opvolgen en een ticket neer leggen.
Heel erg bedankt voor je input.
-
Graag gedaan en ben erg benieuwd welke oplossing Synology gaat bieden.
-
Het is wel héél erg lang geleden, maar ik ben benieuwd naar @Ruud1 zijn reactie. Ik heb namelijk exact hetzelfde aan de hand.
-
Ja, jammer dat er geen terugkoppeling was.
-
Omdat ik exact hetzelfde aan de hand heb, heb ik via pb contact gezocht met @Ruud1 en ook een reactie gehad.
Waar het bij hem om ging, máár ook bij mij het geval is, is dat een van de onderliggende mappen een vreemd karakter in de naam heeft. Ik heb ook zo'n map met daar waar vermoedelijk een é hoort te staan staat nu zo'n ruitje met een vraagteken er in.
Ik heb exact hetzelfde ook jaren gehad. Deze submap is leeg, maar kan niet worden verwijderd en ook de naam kan niet worden gewijzigd. Bij deze actie krijg je dan de melding te zien dat de map niet bestaat. Destijds had ik deze naam/map met behulp van dit forum met een commandline-sessie, of hoe noem je dat, verwijderd.
Ik zal eens gaan zoeken in dit forum of ik dit weer kan terug vinden.
-
Dat doe je op inode nivo in SSH:
1 - type het commando, in de map waar je dus die "foute" map ziet:
ls -il
2 - noteer het inode nummer (staat in de eerste kolom) van de map die je wilt renamen.
3 - Gebruik vervolgens het commando (in dezelfde map (punt 1):
find . -type f -inum "inode nummer" -exec mv {} "nieuwe map" \;
-
Bedankt @Birdy , maar ik ben bang dat ik nu 'even bij de hand moet worden genomen'.
Ik zit nu bij het volgende, maar weet nu niet precies hoe ik bij 'Public > Download Station' kom:
-
Oh, ik dacht dat je wel wist hoe commands in CLI zoeden werken, vanwege je opmerking:
Destijds had ik deze naam/map met behulp van dit forum met een commandline-sessie, of hoe noem je dat, verwijderd.
;)
Maar goed, ik schat in het volgende:
cd /volume1/Public/"Download Station"
-
@Birdy Door mijn toevoeging 'of hoe noem je dat' hoopte ik de indruk te wekken, dat dit niet mijn daily job is, verre van zelfs.
Jouw toevoeging leverde het volgende op:
-
Geen hoofdletters gebruiken of zo ? Ik weet nl niet hoe je mapnamen eruit zien.
Of ga stap voor stap naar de juist map.
cd /volume1
ls
kies de juiste map en dan cd naar juiste map en dat herhalen totdat je er bent.
-
Het kan ook zijn dat je eerst root moet zijn:
sudo -i
Zelfde ww gebruiken zoals je in PuTTY bent ingelogd.
En doe dan opnieuw wat in m'n bovenstaand bericht staat.
-
Oef, ik log in in Root. Ik ga naar cd /volume1, ik geef aan ls om te zien hoe public heet (met of zonder hoofdletter) en ga naar cd /public. Maar zowel met als zonder hoofdletter wordt aangegeven dat 'no such file or directory' bestaat.
Edit: NB Ik zit in de Terminal onder macOS.
-
Zonder / naar de volgende map (sorry, niet vermeld)
Dus cd public
-
Zonder /, maar of het nu Public of public is, ik geraak niet verder.
-
Ik zit er in!!
En daar staat de/het booswicht:
Nu nog even de naam wijzigen ::)
-
YES!! Met rm -r directoryName de submap verwijderd. En ik kan nu ook weer de submap Download Station in via DS File op iOS en iPadOS!!!
Geweldig bedankt!! Nu gauw weer SSH-Service uitgeschakeld.
-
Nu nog even de naam wijzigen ::)
Dus niet, begrijp ik.
-
Nee, gewoon maar verwijderd.
-
Vreemde karakters in bestand- of map-namen hebben bij een kennis van mij ook meermalen voor hoofdbrekens gezorgd.
Typisch juist "Apple gebruikers", hebben een grotere vrijheid in het gebruik van speciale karakters,
die bij een kleine storing een mapstructuur in de war kan brengen.
Die kennis gebruikte bijv. de afkorting t/m in bestand- of map-namen.
Wat bij een minimale storing en "een bitje wat omvalt" opgevat kan worden als een schuin deelstreepje van een directory.
En daarmee ongewild veranderingen in bestanden en directory structuur aanbrengt.
Zo zijn er meer karakters, die je beter kunt vermijden om in te zetten.
Omdat ze bijv. ook worden gebruikt als sturingscode binnen software.
Een "spatie" is eigenlijk nog een van de weinige karakters die ik tegenwoordig nog wel "durf in te zetten" voor bestandsnamen. :geek:
(Tegenover een underscore _ of verbindingsstreepje - als alternatief wat ik eerder nog lang bleef gebruiken).
Probeer me verder zoveel mogelijk aan oude "MSDOS" conventies te houden voor wat betreft beperkingen in gebruik van karakters.
Dat zit nog steeds een beetje ingebakken bij mij. Dan ondervind je echt minder storingen bij dit soort zaken.
Handmatig aanpassen van vreemde karakters wat er ook wel eens voor het één of andere gebruikte karakter voor in de plaats kwam.
Als het vele, vele honderden bestanden betreft is dat ook geen optie. Kost teveel tijd.
Heb indertijd wel vele namen kunnen aanpassen in diens NAS, door als "Windows" gebruiker het programma "Total Commander" (https://www.ghisler.com/) te gebruiken.
En met "zoek en vervang" die karakters voor vele honderden data-bestanden aan te passen.
(Dat is een van de weinige programma's wat nog voortkomt uit het oudere "MSDOS" tijdperk en ermee overweg kan).
En dat nog wel via een VPN verbinding, en benadering op een "verkenner" SMB vergelijkbaar niveau zoals dat programma functioneert.
(Met twee schermen / directory's naast elkaar).
-
Zo staat Windows, ja, daar werk ik professioneel mee, ook geen ‘/‘ toe in de bestandsnaam.
Maar het vreemde karakter in mijn bestandsnaam was meegekomen van een download. Ik had daar helaas geen invloed op.