Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: Marito op 28 september 2016, 16:48:39
-
Hallo weer,
Tja..........op mijn Ipad 3 draait DS file prima maar op mijn iPhone 5s niet.
Op de iPhone wil ie geen film meer afspelen en krijg ik de melding: Fout Kan video niet afspelen
Nu is me opgevallen dat op mijn iPad bij instellingen de mogelijkheid : Video afspelen via HTTP nog aanwezig is, maar op de iPhone is die keuze verdwenen........misschien heeft dat er mee te maken ??
Dit speelt sinds ongeveer een week.
Heeft iemand suggesties ?
-
Nu heb ik door dat dit topic niet op het juiste forum staat, ik weet niet hoe dit te veranderen.
-
Heb ik al gewijzigd....en, zal het onderwerp ook wijzigen van "Nas niet bereikbaar met ds file op iPhone" naar "DS file: Kan video's niet meer afspelen op iPhone." ;)
-
Heb je nog toevalig een player-app op je iPad WEL geinstalleerd staan, en op je iPhone niet ?
VLC bijvoorbeeld ?
-
@Hutje
Nee, ooit wel maar niet meer, ik had altijd problemen met VLC.
Trouwens toen ik net probeerde via een ander account in te loggen speelde ie eventjes...heel stotterend.
Toen ik me afmeldde om het via mijn eigen account te proberen bleef ie gewoon ( stotterend ) doorgaan...rara.
Dus nu ben ik afgemeld en ie blijft gewoon doorgaan ????
Nu ben ik ingelogd op mijn account en komt de melding weer: Fout Kan de video niet afspelen.
Ik denk dat er iets veranderd is bij het aanmelden, als ik me aanmeld met de optie: HTTPS uit doet ie het soms wel.
Hopelijk blijft het nu zo.
Inloggen op de DS app. moest altijd met HTTPS aan en dan als je aangemeld was Video afspelen via HTTP aan, blijkbaar is dat door Synology veranderd.
Als het zo blijft zal ik dit topic maar sluiten...........het blijft vreemd.
-
Even voor mijn beeldvorming :
Je logt in via DS-File op je iPhone naar NAS.
Dit doe je IN huis of BUITEN huis ?
Je zegt: "Inloggen op de DS app. moest altijd met HTTPS aan...", dit zou betekenen dat je op je NAS hebt ingesteld dat er NIET met gewoon http ingelogd kan worden.
Probeer dat eerst eens uit te zetten.
Indien je thuis van deze app gebruikt maakt, via je wifi netwerk, lijkt me dat niet echt zinvol, het https !
-
Er zijn ong. 8 accounts op de NAS, alleen ik woon waar de NAS staat, ik log dus binnenshuis in, voor de anderen (elders in Ned.) is de HTTPS.
Die blijft dus aanstaan.
Video afspelen gaat alleen via HTTP, vandaar.
Ik vraag me af waarom ik nu via HTTP moet inloggen.........het is immers altijd ( tot ong. vorige week) via HTTPS gegaan.
-
Simpel, VPN opzetten voor de buitengebruikers.
Zowiezo is https binnen een eigen lan wellicht overbodig, maar kan een extra beveiliging zijn. Kost je niks en kan geen kwaad dus ik gebruik het zelf wel in mijn eigen lan. Alleen dsvideo kan niet via https, zoals je weet.
-
Precies zo denk ik erover, https is iets veiliger en kost idd. niets.
En @Hutje
Er kan op beide manieren ingelogd worden met de juiste poort erbij.
De app. doet raar de laatste tijd (bij mij)
Er is ergens iets veranderd ( een 's je ) misschien bij de laatste update van de app.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Marito
-
Dan nog, denk er over om voor de buitengebruikers een vpn verbinding op te zetten :thumbup:.
-
Op verzoek Topic gesloten.
Gerapporteerd door marito op Vandaag om 21:22:28. Het volgende bericht is meegegeven:
Kun je dit topic sluiten a.u.b.