Auteur Topic: Kan via iphone app geen verbinding maken.  (gelezen 8780 keer)

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Gepost op: 02 december 2012, 16:14:14 »
Hallo Allemaal,

Op de iphone kan ik via de browser (safari) wel vebinding maken, echter via de app niet.

Ik heb de poorten: 80, 5000, 443 geforward !

Ik kom er niet uit, graag jullie hulp !

Groeten,
Mark !

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2012, 16:36:02 »
Webdav aanzetten in je DSM en de juiste poorten forwarden. Check even welke dit moeten zijn voor de Apps die je wilt gebruiken (5005 voor dsfile bijvoorbeeld)
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #2 Gepost op: 02 december 2012, 17:49:13 »
Webdav staat aan.

Helpt niet ! Via safari vindt hij hem wel (krijg het dsm inlogscherm) maar bij inloggen zegt die "Kan geen verbinding maken met het DiskStation. Controleer de netwerkverbinding of het IP-adres van uw Diskstation."

Graag jullie reactie's, ik snap niet hoe dit kan...

Groetjes,
Mark !

Offline marcblom

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 18
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 124
    • http://www.blommetje.nl
Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2012, 18:17:48 »
Dit komt mij ook bekend voor, alhoewel hetzelfde probleem zich niet altijd voordoet. Via safari wel kunnen inloggen, maar soms via de app niet.

Is dus niet een op zich zelf staand geval...

Bij mij staan ook de juiste poorten open op mijn router en bezit een DS112+.
DS 716+II / DS112+

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2012, 18:24:53 »
Hoi marcblom,

Ik kan via safari helemaal niet inloggen, en alle juiste poorten staan open... ?

DMZ ook al geprobeert, webdav staat aan..

Erg vreemd..

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2012, 18:48:03 »
Wat is nu precies je probleem, ik volg het even niet meer :-)

Het niet kunnen inloggen op de DSM via de safari browser op iOS 6 is een bekend compatibiliteitsprobleem, genoeg topics hierover op dit forum. Enige structurele oplossing is inloggen via https of chrome gebruiken.
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #6 Gepost op: 02 december 2012, 19:44:40 »
Het probleem is dat ik de diskstation helemaal niet meer kan benaderen vanaf mijn externe
ip adres. Intern werkt alles weer prima !

Het internet adres is 192.168.1.4, heb hem geportforward (5000,5001,443 en 80) en dmz aangezet naar het ip adres.

Toch werkt het niet vanaf het externe adres ??

EDIT:

De router/modem combinatie waarop het internet binnenkomt is de ZIGGO EPC3925 (cisco)

Ik lees meer problemen, wie kan mij helpen het aan de gang te krijgen ?

Offline marcblom

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 18
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 124
    • http://www.blommetje.nl
Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #7 Gepost op: 02 december 2012, 20:31:23 »
En poort 5005 openen zoals al eerder is aangegeven? Deze noem je niet op....
DS 716+II / DS112+

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #8 Gepost op: 02 december 2012, 20:41:37 »
Helaas, werkt ook niet...

Zie bijlage voor de port forward..

Snap er echt niets meer van :( :(

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #9 Gepost op: 02 december 2012, 21:32:50 »
Staat je UPnP-serive uit op de NAS?
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #10 Gepost op: 02 december 2012, 21:58:03 »
Waar kan ik dit vinden ?

Kan het niet vinden in DSM ?

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #11 Gepost op: 03 december 2012, 11:09:28 »
Vandaag Ziggo+ Service gebeld, deze meneer heeft alles nagelopen.

Volgens ziggo zou het moeten werken, en staat het allemaal goed ingesteld, echter
werkt het niet.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nu verder moet doen.

Wel is me nog iets opgevallen, eerder kreeg ik intern het login scherm als ik het ip-adres intoetste, maar nu moet ik ineens :5000 achter het ip adres zetten, anders krijg ik geen login scherm.

Is dit normaal ?

Groeten,
Mark !

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Kan Extern geen verbinding meer maken
« Reactie #12 Gepost op: 04 december 2012, 12:23:19 »
Hallo Allemaal,

Het is nu zo dat ik vanaf een externe ip adres helemaal geen verbinding meer kan maken, volgens ziggo komt dit omdat wij geen vast ip adres hebben (al is het ip adres al maanden hetzelfde..) Ook levert ziggo geen services bij thuis servers bij een particulier abonnement.

We hebben het abbonement omgezet naar een zakelijke, zodat we een vast ip adres krijgen, maar ook meer service (o.a het instellen van nas), ik heb zo'n vaag idee dat ziggo een aantal dingen heeft geblokkeerd bij de particuliere abonnementen.

Groeten,
Mark !

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #13 Gepost op: 04 december 2012, 12:27:20 »
Geen vast ip adres hoeft geen enkel probleem te zijn.
Bij UPC heb ik dat ook en ik maak gebruik van Dyndns.org
Zij koppelen een dynamisch adres aan een url naam, en als het ip adres veranderd dan werken zij dat direct bij.
Helaas is deze niet meer gratis maar die bestaan nog wel.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline markmensink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 46
Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
« Reactie #14 Gepost op: 04 december 2012, 12:33:25 »
@ Robert,

Hoe "weet" zo'n service dan wanneer je ip adres veranderd, en waarin het veranderd ?

Schijnbaar stond de default gateway niet goed ingesteld in de synology, nu werkt het via het ip adres wel.
Eerder kon ik inloggen als ik alleen het externe ip adres intikte, nu moet ik :5000 erachter zetten, hoe komt dit ?

De synology heeft ook een DDNS service, deze werkte altijd op *naam*.synology.me, nu werkt die alleen niet meer, heeft dat te maken met dat ik :5000 erachter moet zetten ?

Graag reactie,

Groet,
Mark !


 

geen video beelden meer in surveillance na update high siƫrra

Gestart door krulsysBoard Mac OS X

Reacties: 13
Gelezen: 6399
Laatste bericht 25 maart 2018, 22:11:26
door Kick17
vpn verbinding make.

Gestart door leekBoard VPN Server

Reacties: 9
Gelezen: 1992
Laatste bericht 11 december 2017, 17:26:03
door leek
Extern IP adres geblokkeerd (geen router in DSM)

Gestart door SylvesterBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 14
Gelezen: 3250
Laatste bericht 15 februari 2018, 21:40:04
door Birdy
DDNS verbinding met HTTP werkt maar HTTPS niet

Gestart door kverrethBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 6
Gelezen: 1634
Laatste bericht 11 mei 2018, 21:02:58
door kverreth
Geen WebUI met Chrome - Synocommunity apps

Gestart door Tom80Board Algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 3325
Laatste bericht 09 augustus 2018, 15:19:24
door Briolet