Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: Fozziebear op 22 oktober 2014, 18:57:21
-
Na een bijkomende NAS te hebben geïnstalleerd werkt dit niet meer.
1) Ik kon geen verbinding maken met de iPad en de NAS: dat is nu opgelost door WebDAV in te schakelen.
2) Ok, ik krijg nu verbinding, maar al mijn mappen en al mijn files heten nu "AS1" en als ik er op druk in de iPad zegt ie " Kan het geselecteerde bestand niet vinden "
Op mijn iPhone5 gaat het wél ????? Dus imho geen probleem in de instellingen van de NAS zélf.
De iPad is nog een iPad 1, maar vroeger werkte dit wél ???
Wat doe ik verkeerd ? :'(
Er staat DS FILE 4.4-121 op, dus niet de allerlaatste, die werkt niet op de iPad 1
-
Log je wel in met hetzelfde account op beide apparaten ? Anders zou ik zeggen dat je de twee gebruikers wellicht andere rechten hebt gegeven.
-
Ja, zelfde gebruikersnaam en zelfde wachtwoord.
Dat is toch alles, niet ?
Ik open DS file op de iPad.
Die zoekt de NAS-sen.
Hij vind die, ik log in ( dat lukt ), maar na inloggen zie ik alle files en submappen als AS......
-
Ik heb geen idee wat "AS" betekent, is dat iets wat IOS laat zien als het niet gesnapt wordt of zo ?
-
Ja, zelfde gebruikersnaam en zelfde wachtwoord.
Dat is toch alles, niet ?
Ik open DS file op de iPad.
Die zoekt de NAS-sen.
Hij vind die, ik log in ( dat lukt ), maar na inloggen zie ik alle files en submappen als AS......
En als je als admin inlogt ?
De ad files zeggen mij niks.
-
Ik heb geen idee wat "AS" betekent, is dat iets wat IOS laat zien als het niet gesnapt wordt of zo ?
Archive?
System?
-
Nee synology gebruikt die soort file conventies niet.
Kan je de app niet eens herinstalleren ?
-
Alles heet nu AS1, zowel de mappen als de files.
En het rare is dat het via de andere NAS wél lukt.....
En ja, ik heb de app al eens gewist en opnieuw geïnstalleerd.
En als ik DS file op mijn Android device open, werkt die daar ook normaal......
Het spookt hier....
-
Op de Android tablet:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi216.photobucket.com%2Falbums%2Fcc285%2FMarc-B1%2FIMG_2524_zps539b87aa.jpg&hash=c7d7902dd85b116f58fc5ca3da96ce35cd856ed2) (http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/IMG_2524_zps539b87aa.jpg.html)
Op de iPad1:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi216.photobucket.com%2Falbums%2Fcc285%2FMarc-B1%2FIMG_2525_zps0ac2c281.jpg&hash=2e1ee15d036543790a54036e6ddb7f3861f071c5) (http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/IMG_2525_zps0ac2c281.jpg.html)
-
Maar als ik op mijn andere NAS kijk met de iPad 1 is alles normaal !!!! ???? :o
En als is dan op zo'n AS1 file klik om te downloaden dan zegt ie "WebDAV-fout [404]
-
:S :S :S :S :S :S
-
Maar met GoodPlayer ( app op de iPad ) kan ik de NAS als UPnP benaderen, zie ik wél alle files en kan ik perfect downloaden van NAS ==1 iPad en daarna vlot een filmpje zien.
-
Heel apart. Ik zou het zo ook niet weten. Heb je de app al eens opnieuw geprobeerd te installeren ?
-
@cyrus1977
Ja, zie: « Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 22:57:36 »
@Fozziebear
Je zou hiervoor een ticket kunnen inleggen ?
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location
-
Ik heb hetzelfde probleem en alleen met de Ipad1. Op de Ipad2 en alle iphones werkt het prima.
Komt volgens mij door de nieuwe DSM 5.0 update in combinatie met de oude DS File versie op de Ipad1, deze wordt nl al tijden niet meer geupdate
-
na de DSM update het zelfde probleem; DS file op ipad geeft bij mij ook 1 naam aan alle mappen. Error als je probeert te openen, via pc inloggen op nas geen probleem met files.
opnieuw installeren app DS file helpt niet.
-
Ook iPad1 ?
-
Als je firmware DSM 5.0 - 4528 hebt geïnstalleerd kun je allerlei onverwachte dingen tegenkomen.
Er is inmiddels veel over te vinden met allerlei fouten. Zie volgende draad (en dan met name de latere pagina's):
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/dsm-5-0-4528/
-
Dank U - nu weet ik ten minste dat het "normaal" (?) is.....
Nu, ik kan er steeds om heen, maar hoe dan ook ... zelfs als een apparaat nog goed werkt vind men toch steeds een manier om het kunstmatig te laten verouderen.... :(
Nieuw OS, je apparaat kan het niet aan, en hups een resem apps zullen niet meer werken.... :(
-
Ja is een soort van policy die bedrijven nooit zullen toegeven, maar echt wel toepassen.
Kunstmatige veroudering om te zorgen dat we steeds nieuwe dingen kopen terwijl de oude nog prima functioneren.
Apple is daar in het bijzonder erg sterk in.
Nieuwe hardware uit, nieuwe versie van het OS erop en als die versie nog wel op de oude hardware draait wordt hij ineens heel traag.
-
Maar met de laatste DSM update zijn de files toch wel weer benaderbaar.
Zelfs mijn iPad1 heeft er geen moeite meer mee, was gelukkig maar even niet goed.
-
Inderdaad ! ! !
Dank U wel, Robert !!! - ik ga ook niet dagelijks naar de SYNOLOGY ASSISTANT, maar ja, er was wéér een update en alles werkt weer zoals voorheen !
Ikke weer blij ! :lol: