Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: Pipo10 op 30 december 2016, 12:42:38
-
Ik stream muziek met de DS AUDIO app op mijn iphone en ipad naar een chromecast aangesloten op mijn versterker. Tot en met vorige week vrijdag werkte dat, echter met kerst werkte het plots niet meer op de iphone en ipad.
Als ik ds audio opstart vraagt hij of ik het via de iphone of via de chromecast wil doen (zoals gewoonlijk) als ik nu chromecast selecteer komt hij 5 seconden later weer met dezelfde keuze enz enz. Komniet meer langs de keuze. Dit ook tegelijk op de ipad. Vandeweek was er een update voor ds audio app op de iphone/ipad. Helaas probleem niet opgelost. Gechecked of er op de nas een nwe versie zou zijn, die is er niet.
App op de iphone opnieuw geinstalleerd, iphone en nas opnieuw reboot.
Helaas niets helpt. Is er misschien iemand die hetzelfde heeft sinds een week of nog liever een oplossing. :)
De chromecast werkt wel via chrome brouwser en de iphone. Of via youtube naar chromecast. Filmpje of muziek werkt dan prima, alleen via ds audio lukt het niet meer. :oops:
-
Heeft je Dreamcast op 25 december geen update gehad ?
Welke versie heb je ?
Is het géén Dreambox ?
-
MOD: Niet onnodig citeren.
Hi hutje, heb even de woorden door elkaar gehaald het is een google chromecast.
Firmware gechecked zou de laatste zijn 1.22a.78337 weet niet of die er vanzelf ingaat en wanneer dat gebeurd is
-
Check eens goed of je Chromecast nog wel verbinding heeft met je WiFi netwerk.
Desnoods even opnieuw instellen.
-
Als ik de chromecast benader vanuit google en speel audio of film af gaat dat goed.
Als ik echter via ds-audio probeer raakt ds-audio in een loop als ik als afspeeldevice de chromecast kies
-
Omdat je kennelijk geen probleem hebt met andere apps. De-installeer DS Audio eens, en zet ze er eens opnieuw op.
Houdt ook rekening dat Chromecast zelf ook updates heeft ondergaan, dus update in ieder geval alle apps die daar betrekking op hebben. (Chromecast app heet nu Google "Home").
-
Hi babylonia
Had op de ipad en iphone de app al opnieuw geinstalleerd. Ondertussen ook op de nas gedaan bied geen soelaas. Op engels talig forum zijn mensen met dezelfde problemen die ook plots rond de kerst zijn begonnen. Ook daar geen oplossing helaas. Via google de chromecast aansturen gaat prima.
-
Ik heb net hetzelfde problem Gehad en gemerkt dat Het over is als je je chrome cast reset.
Niet een ideale oplossing, Maar Het werkt.
-
Hi Orion.
Het probleem is voor een groot deel opgelost op de iphone heb ik een keer met https ingelogd. Toen kreeg ik een melding dat ik geen certificaat had. Heb toen weer met http ingelogd daarna deed de telefoon het weer. Alleen met de ipad lukt dat maar deels. Ondanks dat ik daar met http inlog blijft hij zeuren dat er geen certificaat op de nas staat. Kortom een beetje vreemd gedrag.
Resetten gaat toch door de spanning eraf te halen? Of is er een andere methode die dat doet?
Vr grt.
-
Beste forumleden,
heeft iemand dit probleem intussen kunnen oplossen?
Via mijn iPad heb ik altijd DS Audio met Chrome Cast Audio kunnen gebruiken maar sinds de laatste updates werkt het niet meer. Ik heb DS Audio verwijdert en opnieuw geinstalleerd, maar helaas werkt nog steeds niet.
Na her.installatie van de DS Audio app, kan ik kiezen tussen streamen naar de iPad of naar Cast Audio. Kies ik voor iPad, dan kom ik in het menu en selecteer ik via Bibliotheek een nummer en deze wordt dan keurig over de iPad afgespeeld. Kies ik ipv iPad de Cast Audio, dan flitst het menu even op en blijft vervolgens hangen en komt hier niet meer uit. Na afsluiten van de app en opnieuw opstarten gaat de app direct weer naar de Cast Audio selectie en blijft vervolgens hangen.
Als ik de DS Audio app op mijn android telefoon opstart en Cast Audio selecteer dan werkt het wel.
Als ik op mijn iPad de TuneIn app opstart en Cast Audio selecteer, dan werkt dit gewoon.
Naar mijn idee is er iets fout met de iOS app.
Heeft het zin dit aan Synology voor te leggen?
-
Heeft het zin dit aan Synology voor te leggen?
Als het een bug is dan heeft dat natuurlijk zin.
-
Geef ook wel door welk type iPad je hebt en op welk iOS versie die draait.
Zal zeker van belang zijn voor Synology.
Op mijn iPad 2 met iOS 9.3.5 en DS-Audio 5.13.1-321 werkt het zonder problemen.
Weliswaar heb ik geen Chrome Cast Audio, maar de 'normale' Chromecast 2 van eind 2015 met de 2,4/5 GHz functionaliteit.
-
Heb eerder gelezen dat het type Chromecast voor alleen audio, of tevens ook voor video juist bepalend is of het wel of niet werkt.
Met Chromecast Audio zijn eerder problemen gemeld by Synology, waar de "gewone" Chromecast (type 2) wel zou werken.
Zie eerder draadje op het forum < HIER > (https://www.synology-forum.nl/android-apps/ds-audio-in-combinatie-met-chromecast-audio-werkt-niet-meer/msg222843)
-
Op de camping heb ik een Chrome Cast (voor beeld weergave), de iOS DS Audio app herop geprobeert en dan kan ik probleemloos deze selecteren en muziek naar de tv streamen.
Het probleem zit dus duidelijk in de Cast Audio, die ik niet meer gekoppeld krijg sinds de laatste updates van DS Audio.