Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => HiDrive Backup package => Topic gestart door: derhollander op 12 november 2013, 07:36:35
-
Ik heb al een paar keer een backup gemaakt met hidrive. Tot nu toe was dat elke keer een paar GB. Nu is het bestand 21 GB en nu krijg ik elke keer de melding: Mislukt. Raadpleeg het netwerk backup logboek.
Waar kan ik dat logboek vinden??
-
Kijk eens in System logs > Backup.
-
Die is bij mij niet ingeschakeld. Kan dat?
-
Welke servernaam moet ik daar invullen. ?
-
Gewoon dan: Hoofdmenu > Systeemlogboeken
-
Ik krijg eerst de vraag of ik syslogs wil inschakelen. Dan moet ik een ip adres invullen. Ik weet niet wat ik moet invullen.
-
Bedoel je zie bijlage ?
Dat is voor:
U kunt syslogs van DiskStation naar een externe syslog server sturen, die alle van het netwerk verzamelde syslogs centraal zal beheren.
Ik krijg eerst de vraag of ik syslogs wil inschakelen.
Wanneer?
Waar ?
Ik doe gewoon, zie bijlage.
-
Die ja. Zit ik dan verkeerd?
-
Ok. Dan zat ik verkeerd. Ik zat in configuratie scherm. Ga morgen kijken. Thanks.
-
Eh.....nee :S
En als je op Systeemlogboek klikt dan krijg je die vraag ?
syslogs inschakelen ?
Zou gewoon nee doen.
Tenzij je syslogs van je DS naar een externe syslog server wilt sturen.
Maar ik neem aan van niet....toch ?
-
Dan lees of kijk je niet goed, ik doe er zelfs plaatjes bij ::)
Hoe makkelijk wil je het hebben ?
8)
-
Ga morgen kijken. Zover ik nu kan zien zat ik verkeerd.
-
Nou, ik heb gekeken. De melding is : Connection to destination server is timeout.
Wat kan ik daar aan doen?
-
Kennelijk reageert Strato Hidrive dus niet.
Je zou een nieuwe Backup kunnen opzetten je login gegevens invullen en Verbinding Test kunnen uitvoeren.
Waarschijnlijk ga je dan zien of je account nog wel klopt.
Heb je een Abo ? Verlopen ?
Anders contact opnemen met Strato.
-
Heb inderdaad een Abo. Nee is niet verlopen. Ik probeer het vandaag nog even. Bellen met strato ga ik zeker doen als het weer niet lukt.
-
Bedankt!
-
Ik merk dat ik sinds november hetzelfde probleem heb.
[43] Connection to the destination server is time out.
Heeft derhollander het nog kunnen oplossen?
Wilco
-
Nee helaas niet. Meestal na een paar pogingen lukt het wel. En geen hele grote bestanden backuppen. Bij 10 gb houdt het wel op.
-
Lekker is dat. :|
Heb je nog contact met de servicedesk van Strato gehad?
-
Ja, maar veel wijzer werd ik daar ook niet van. De verwijzen min of meer weer naar de internetprovider.
-
Wat is het alternatief om vanaf de NAS iets geautomatiseerd in de het Cloud te zetten?
-
Oh het werkt wel hoor. Alleen niet met hele grote bestanden. Bij mij dan.
-
Bij mij werkt het ook. Bleek dat de "drive" vol was. Automatische backup stond aan.
-
Klopt. Heb ik ook gehad. Niet zo snel aan gedacht.
-
ik kom nog even terug op dit topic omdat ik een probleem heb wat hier op aansluit. Ook bij mij loop de backup ergens tussen de 20 en 50 gb vast en krijg ik een melding dat de verbinding verbroken is. Verder krijg ik nog wat notifications via de email:
Connection to [gebruikersnaam].Diskstation.me has been lost en
DDNS-service kon IP-adres XX.XXX.XXX.XXX niet registreren op [gebruikersnaam].dyndns-remote.com
Verder loopt dan het internet op alle apparaten (PC's, IPad, IPhone) helemaal vast en moet ik eerst mijn router loskoppelen van de stroom en weer opstarten om te kunnen internetten.
Mijn Backup bevat wel grote bestanden van 50-100 gb, maar dat zou toch moeten kunnen ??
Hopelijk heeft inmiddels iemand de oplossing gevonden en kan hij of zij met verder helpen.
Alvast bedankt,
Job
-
Ik heb nu ook foutmelding bij maken backup.
"Mislukt. Raadpleeg de logboeken voor meer informatie".
Alleen ik kan nergens iets vinden. In "logcenter" staan helemaal geen foutmeldingen van HiDrive.
Waar staan deze log's zodat ik wellicht wat meer info krijg wat er mis gaat.
Opgelost: Gevonden onder "backup en replicatie".
-
zelfde probleem sinds half november, Hidrive bakup failed steeds, met verwijzing naar logs. Logserver van Syno 414 laat echter niets zien, dus welke logs moet ik dan bekijken? Heb al een paar dagen een incident uitstaan bij Strato, geen gehoor.
Ik probeer nu mijn data daar vandaan te downloaden via mijn mac, dat kan alleen in zipfiles, en de totale backup is +200GB dus dat is geen handelbare file. Restore naar de Syno kan alleen naar de bestaande locatie. Dus nu maar een flink aantal zips aan het downloaden. Ik had ook aanstaan dat de oudste versie ook bewaard moest worden, maar dat krijg ik op deze manier volgens mij nooit terug.
Alle vertrouwen kwijt in het product, wat is een goede manier van backup naar de cloud waarbij ik de oudste en de laatste versie kan bewaren, en er ook via een webbrowser vanaf een ander systeem makkelijk bij kan?
Thanks.
-
@Eliod
Heb je al gekeken onder de app "Backup en replicatie" voor de log? Zie ook mijn vorige bericht.
Heb je sinds de instelling een map verwijderd van de bron die je in eerste instantie wel heb benoemd om naar HiDrive over te zetten. Dat gaf bij mij laatst de foutmelding.
Wilco
-
Wbree, ik maar zoeken, staat backup en replicatie gewoon tussen de apps :oops: Thanks!
Ik had laatst wel even tijdelijk een backup van 27GB aan foto's gemaakt naar mijn Syno, en niet gezien dat daar meteen ook de backup op aan stond. Foto's uit backup gehaald, en data van Hidrive gewist. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat het fout is gegaan. Strato servicedesk geeft alleen maar vage aanwijzingen (rechts klikken op bidrive icoon, en dan loggin kiezen. Dat werkt dus niet op de Syno). Heb nu zelf wel logging gevonden in "messages" in \var\log (via winscp), maar dat zegt mij nog niet veel, Strato hopelijk wel.
En ik zie nu idd in "Backup en replicatie" ook de log met foutmelding alleen zegt het mij niks:
"Network Backup failed to backup task [EDK set 1] to [rsync.hidrive.strato.com]. ([255] Connection to the destination server is timeout. Please check the following and try again:The destination server is connected to a stable network.Backup client and server is busy.)"
rsync.hidrive.strato.com is echter wel te pingen als ik via ssh connect naar de Syno:
Emiles-MacBook-Pro:~ Edeklerk$ ssh root@10.0.0.41
root@10.0.0.41's password:
BusyBox v1.16.1 (2015-10-28 13:18:07 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
DiskStation414> ping rsync.hidrive.strato.com
PING rsync.hidrive.strato.com (85.214.3.70): 56 data bytes
64 bytes from 85.214.3.70: seq=0 ttl=246 time=18.118 ms
64 bytes from 85.214.3.70: seq=1 ttl=246 time=18.233 ms
64 bytes from 85.214.3.70: seq=2 ttl=246 time=19.038 ms
Dus dat zou het niet moeten zijn lijkt mij? Nog suggesties?
Thanks!