Hallo Allemaal,
Ik heb ook al veel zitten proberen met hibernation .. en ook al de nodige problemen gehad.
Dit helpt wel om de oorzaak te zoeken
***
Reset the hibernation time to any different value.
Connect with a CLI (Telnet/SSH) to the NAS, enter the CLI-command "syno_hibernate_debug_tool --enable 1", wait forhibernation time to pass, enter the CLI-command "syno_hibernate_debug_tool --disable" and post the /var/log/messages (e.g. in the "Hibernation Room" of this forum) and wait for someone to post an advise based on your post.
If all this does not solve the problem, submit a Support Form plus the kernel log to Synology's support staff.
***
De Hibernation log, eenmaal je die hebt, kan je deze posten hier op het forum of op het engelstalige forum. Meestal geeft dat een idee van wat er juist aan de hand is en welk process het zaakje in de war stuurt.
Uiteindelijk wat mijn oplossing was na de update naar DSM 4.0 was het volgende:
1. alle packages verwijdert (dus geen Logitech media server meer, geen download station)
2. herstarten van de NAS
3. aanpassen van de hibernation time
4. herinstalleren van de LMS Logitech Media Server, herinstalleren van Download station
5. bij LMS de uPnP & DLNA plugin uitschakelen (uPnP was diegene die mijn harddisks bezighield)
En voila dan werkte het wel.
Van Support van Synology heb ik deze Email gekregen. Dat van die SquuezeCentre heb ik dus opgelost door de uPnP plugin uit te schakelen
Hopelijk heb je hier iets aan ! Groeten ! Geert
On 24 Feb 2012, at 09:40, Beta Synology wrote:
Hi ,
Thank you for the reply.
First it's possible DiskStation will need more time than what you configure to enter the hibernation, as sometimes it needs time to close some working processes. These are as known issue when services are enabled, the internal HDD cannot enter hibernation mode:
* Webalizer
* Local Master Browser
* eMule
* Squeeze Center
* Mail Station
* Surveillance Station
* DiskStation is making re-indexing for the multimedia files after upgrading
If your hard drive is capable of hibernating and you doesn't run the program mentioned above, or DiskStation has stopped re-indexing for a long time, then please help us to diagnose the hibernation problem. Please follow the procedures in the following document to help us retrieve the Hibernation Debug Log. This will help us better determine the root cause of the hibernation problem:
ftp://on-line:online_user@ftp.synology. ... %20Log.doc
Thanks for your help.
--
Best regards,
Persey Chen