Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: jpeters_73 op 16 maart 2014, 19:46:12
-
Mijn 1511+ met 4 redelijk nieuwe (6 maanden) seagate 4tb nas hardeschijven in shr gaf het volte de aan:
Degraded volume, vervang de defecte harde schijf.
Ik heb en nieuwe schijf gekocht en de oude eruit gehaald en toen de nieuwe geplaatst. Na een paar uur de nas weer ok.
Nu de ' defecte' schijf in een sata docking bay aan de nas gehangen en een uitgebreide smart test laten lopen.
Daar geeft hij bij alles OK aan.
Wat kan hier nu aan de hand zijn ? Heb ik te snel een nieuwe schijf geplaatst ?
Hoe kan ik de schijf verder testen ? ( heb geen Windows computer alleen macosx)
Heb even weinig vertrouwen in de 'defecte' schijf
-
Kun je even SMART info laten zien van die disk ?
Heb even gekeken bij Seagate maar geen SeaTools voor MAC.
Misschien deze proberen ?
https://www.macupdate.com/app/mac/24875/smart-utility
-
Ik weet niet hoe ik een afbeelding kan plaatsen.
de melding van het probleem :
Volume 1
De ruimte is beschadigt. Het wordt aanbevolen de defecte harde schijven te vervangen.
Zie het statusveld bij Schijfgegevens hieronder voor meer informatie over de defecte harde schijven.
en bij schijfgegevens zijn schijf 1,2 en 4 te zien, schijf 3 ontbreekt.
Nog een keer een volledige Smart test gedaan. Overal bij status staat ok.
is de schijf nog te vertrouwen ?
-
ik ben ook is in zo'n sukkelstraatje terecht gekomen, bleek de lade op zich defect te zijn en niet de schijf. Dus als het zich blijft voordoen met verschillende schijven...
-
OK dus in de gaten houden, dan ga ik de nieuwe schijf uit de nas halen en de oude schijf formatteren en dan weer in de nas terugzetten. Mocht er weer een probleem zijn heb ik al een reserve schijf liggen….
bedankt voor de info.