Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: barnie op 02 mei 2017, 17:13:33
-
Dag.
Ik heb een HDD (no. 3) vervangen in mijn DS411J n.a.v. vele meldingen van IO error op HDD 3 en sector errors.
DS uitgezet, open gemaakt, oude HDD verwijderd uit de tray, nieuwe geplaatst en terug in de DS.
DS aangezet en nu wil ik die HDD gaan oplijnen zodat het volume gerepareerd kan worden
Echter, ik kom met geen mogelijkheid bij "herstellen" uit, wat ik ook doe.
De piep heb ik uitgezet.
Opslagbeheer is geopend (website pagina synology volume_diskgroup_repair).
Overview laat niets zien.
Volume krijg ik alleen pop-up waarin een knop staat "OK".
HDD groep ook niet.
Ik heb de site voorstaan van Synology waarop ik eerder via dit forum ben geattendeerd maar het wil niet lukken.
Of moet ik gewoon uren geduld hebben?
Of iets verkeerd gedaan?
Hoor ik graag.
Mvg, Dirk
PS. Synology ben ik nu aan het opnieuw starten omdat er ikoontje in de balk stond van opslagbeheer maar niet meer reageerde.
-
Laat even 3 printscreens zien van:
Opslagbeheer:
- Volume
- Diskgroep
- HDD/SSD
-
Dag.
Dank voor de snelle reactie.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat opslagbeheer 2x gestart werd en een error genereerde waardoor er niets gebeurde.
In de pop-up was er echter geen melding wat er verkeerd was.
Het systeem startte opslagbeheer 1x alleen was er geen ikoon zichtbaar.
Daarna startte ik zelf opslagbeheer nogmaals en was er wel een ikoon zichtbaar.
De herstart heeft dit probleem opgelost.
Zoals het plaatje laat zien is hij nu wel druk bezig met herstel en controle.
Dank je wel voor de goede zorg en snelle antwoord.
Mvg, dirk
-
:thumbup: