Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: jurven007 op 15 september 2014, 20:18:03
-
Hallo allemaal,
IK heb sinds kort van UPC een nieuw modem gekregen (Technicolor tc7200). Ik heb eerst mijn eigen router aangesloten en het modem in bridge mode gezet maar ik ervaar dat de verbinding veelvuldig wegvalt. Daarom heb ik de modus weer terug gezet en mijn apparaten op de technicolor aangesloten. In mijn netwerk kan ik de synology vinden, bereiken en inloggen. Ik kan het apparaat alleen niet van buiten benaderen en ik zie dat de synology geen extern ip kan krijgen. Ik heb poort 5000 en 5001 geforward maar ondanks dat lukt het niet. Kan iemand mij verder helpen zodat ik het werkende krijg?
Alvast bedankt,
Jur
-
Ik heb eerst mijn eigen router aangesloten en het modem in bridge mode gezet maar ik ervaar dat de verbinding veelvuldig wegvalt.
Die eigen router speelt geen rol meer ?
Dus, je hebt alleen de Technicolor tc7200 in je netwerk ?
Heb je dezelfde IP-range ook terug m.a.w. plug & Play nieuwe router?
Heb je in je NAS de Firewall in gebruik ?
Ja ? Zet die eerst eens even uit.
-
De oude router speelt idd geen rol meer. De technicolor is de enige router in het netwerk.
De firewall staat niet aan op de NAS (onder beveiliging-firewall is niets aangemaakt).
Wat bedoel je precies met 'Heb je dezelfde IP-range ook terug m.a.w. plug & Play nieuwe router?'
Via de netwerkinterface heb ik een vast ipadres opgegeven wat overeenkomt met de ipadressering die door de router automatisch wordt uitgegeven.
-
ik zie dat de synology geen extern ip kan krijgen.
Waar en wanneer zie je dat ?
Kun je de volledige melding geven ?
-
Onder netwerk-algemeen zie ik geheel onderin verbindingsstatus: 'verbinding verbroken' en extern adres --
Onder externe toegang-DDNS zie ik bij extern adres 0.0.0.0 en bij status 'netwerk fout opgetreden controleer uw dns en netwerkinstellingen'
-
Onder netwerk-algemeen zie ik geheel onderin verbindingsstatus: 'verbinding verbroken' en extern adres --
[attachimg=1]
Onder externe toegang-DDNS zie ik bij extern adres 0.0.0.0 en bij status 'netwerk fout opgetreden controleer uw dns en netwerkinstellingen'
Dus je hebt DDNS ingesteld, bij Synology.me ?
Ja? Wat is de status: https://myds.synology.com/support/register.php (https://myds.synology.com/support/register.php)
Check ook even of je NAS wel internet verbinding heeft:
[attachimg=2]
-
Ik heb de verschillende schermen geopend:
Er is geen tunnel ingesteld.
Ik heb voor de DDNS synology.me ingesteld. Op de website zie ik een ipadres maar voor de DDNS hostname de verbinding is mislukt.
Wanneer ik de DSM versiecheck probeer te doen zie ik dat de verbinding is mislukt.
-
Heeft iemand nog een idee hoe ik het werkende kan krijgen?
-
Lukt het om naar dit ip adres te gaan met je browser: 192.168.100.1
Verder: wat het ip adres van je Synology en wat dat van je pc?
Wat zijn de subnet mask en wat is de gateway op beide?
Die laatsten moeten hetzelfde zijn.
Wat is de uitgifte range voor DHCP van je TC7200?
Dit moet toch gewoon lukken.
Ik heb nog wat nagelezen in het Chelloo forum.
Je moet het start adres van je DHCP range zetten op 192.168.0.50 en de lengte op 150 (bijvoorbeeld)
Dan is de ip-range voor vaste ip-adressen 192.168.0.2 tot en met 192.168.0.49
Zet je synology op bijvoorbeeld 192.168.0.2 met als gateway 192.168.0.1 en als subnet mask 255.255.255.0
https://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=51606.msg686505#msg686505
-
Hoi,
Als ik het ipadres gebruik kom ik op het inlogscherm van de tc7200. Het ipadres van mijn computer is 192.168.0.10 en van mijn synology 192.168.0.13. Subnet is voor beide 255.255.255.0 en de gateway 192.168.0.1.. De DHCP begint bij 10 en loopt t/m 245.
Ik kan via mijn interne netwerk gewoon overal bij maar om de een of andere reden lukt het mij niet een extern ipadres te krijgen waardoor ik mijn synology niet van buiten kan benaderen en geen updates kan ontvangen.
-
Verander de DHCP range zoals in mijn vorige bericht.
Je NAS moet buiten de DHCP range liggen
-
Ik heb onder de tab netwerkinterface het ipadres 192.168.0.2 en subnet 255.255.255.0. Onder de tab algemeen heb ik een servernaam en als gateway 192.168.0.1 ingetypt. Na opslaan zie ik alleen nog geen verandering...
Welke poorten moet ik verder op het modem openzetten?
-
Om te beginnen geen. Je had al 5000 en 5001 opengezet toch? Die moeten naar 192.168.0.2 wijzen.
Klopt het dat je vanaf je PC (of Mac of tablet, etc.) wel gewoon het internet op kan?
Ik neem aan van wel, want anders moet je UPC contacteren.
Als je op je Synology dus die waarden hebt ingesteld moet het in grote lijn goed zijn.
Het zou goed zijn om ook de DNS velden in te vullen. Gebruik dit ip adres als DNS server: 62.179.104.210
Wat je zou kunnen doen is inloggen op je Synology om te kijken of een ping werkt.
Probeer eens ping 80.246.180.95 - dat moet werken
Dan zou je als volgende stap via een externe verbinding naar http://jouw-ip-dres:5000/ moeten kunnen en het DSM login scherm moeten zien.
Als je dat niet ziet, is het geblokkeerd in de firewall setting op je Synology.
Ik hoop dat het lukt
-
Ik wilde laten weten dat het mij is gelukt de boel aan de praat te krijgen. Ik heb handmatig een DNS (opendns) toegevoegd en prompt werkte het allemaal weer.
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.