Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: vissie003 op 10 september 2012, 19:24:44
-
Om het te kort aan dataopslag in mijn NAS te verhelpen had ik besloten om een nieuwe schijf te kopen.
Zo gezegd zo gedaan, ik heb een 3TB schijf van seagate gekocht en heb de schijf die ik wou vervangen gekloond naar deze 3TB schijf. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van Acronis Drive Director (dus niet True Image Home). bij de partitie indeling opties heb ik gekozen voor "As is", dus letterlijk overzetten zonder de partitie grootte aan te passen.
Vervolgens heeft mijn PC 4 tot 5 uur staan rammelen en heb ik de nieuwe HDD weer gemonteerd. Nadat ik mijn NAS weer had opgestart begon de Storage Manager te zeuren dat de systeem partitie niet meer goed was. Daarbij kon ik ergens op klikken om te herstellen.
Toen hij klaar was (halve seconde later), bleek uit diezelfde Storage Manager dat de partitie zoals verwacht dezelfde grootte had als op de vorige HDD, maar ik kan deze partitie nu niet uitbreiden.
Is de keuze om "As is" te kiezen verkeerd geweest?
Of kan ik dit nog verhelpen zonder 4-5 uur lang mn PC weer aan te zetten om te klonen??
Mvg Matthijs
-
Je hebt je oude disk kennelijk ook nog.
Je kan dus gerust met je nieuwe disk wat experimenteren.
Ik zou met een geschikt partitioning-tool (bijv. Gparted (http://gparted.sourceforge.net/)) gewoon proberen de huidige data-partitie op je nieuwe disk uit te breiden tot de hele (resterende) omvang van de disk.
Lukt het eventueel niet, dan kan je het altijd nog langs een andere weg proberen.
Plerry