Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: DirkSnijder op 30 juni 2016, 21:52:51
-
Hallo allemaal,
Ik heb voor het eerst een NAS aangeschaft en dus echt een leek op dit gebied. Ik heb een DS216j + 1x WD60EFRX Red HardDisk.
Na het installeren van de NAS kreeg ik meteen de volgende melding:
"De systeempartitie is vastgelopen. Maak een back-up van de gegevens en vervang de beschadigde schijven zo snel mogelijk. Installeer daarna het systeem opnieuw met Synology Assistant"
Betekent dit dat de nieuwe aangeschafte schijf defect is en ik hem moet ruilen, of is er iets anders aan de hand, wat ik kan oplossen?
-
Maak eens een printscreen van Opslagbeheer > HDD/SSD > S.M.A.R.T.-informatie, maak die Window groter zodat je alle info ziet.
-
Hoi Birdy,
Bedankt voor je snelle reactie. Bedoel je deze info:
-
Nee, sorry, stapje gemist........nu naar integriteitsinformatie > S.M.A.R.T.-informatie
-
deze dan?
-
Yep...
ID5 - Reallocated sector count (156)
Als de harde schijf merkt dat bepaalde sectoren moeilijk leesbaar zijn, dan zal de harde schijf de gegevens uit deze sectoren op een andere plaats schrijven.
Dit gebeurt volledig autonoom zonder tussenkomst van het operating system.
Daarom geeft het OS ook nooit aan dat een harde schijf slechte sectoren heeft (als het OS dat wel aangeeft, dan is het helaas te laat!) Iedere harde schijf heeft een zone, spare area genaamd, waarin de gegevens van de slechte sectoren geschreven worden.
ID196 - Reallocated event count (41)
Totaal aantal pogingen om een defekte sector alsog te lezen om de gegevens over te zetten naar een 'spare area'
Zou deze retourneren.