Auteur Topic: NAS HW/DSM problemen.  (gelezen 1972 keer)

Offline _-_Robin_-_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 91
NAS HW/DSM problemen.
« Gepost op: 25 februari 2018, 14:56:24 »
Goeie middag,

Pas had ik Zeelandnet als provider en draaide mijn mail server prima, echter ben ik overgestapt op KPN en is het een en al ellende.

Eerst was mijn NAS niet meer bereikbaar wat komt omdat de IP adressen zijn gewijzigd opzich niks spannends en zo aan te passen, echter herkende de experia box hem wel maar kwam ik er niet op uiteindelijk een reset gegeven maar kwam nog niks veder.
Helaas is dit uitgemond in een Hard Reset met verlies van belangrijke gegevens is dit nog op te recoveren?

Achteraf bleek dat er een schijf corrupt was en hij me daarom niet wilde laten inloggen.
Echter draait hij nu weer maar gister kwamen de mailtjes keurig binnen maar nu krijg ik ze niet binnen en blijven ze in de failback hangen wat ik ook probeer ze komen niet door en blijf deze melding houden:

De IMAP-Server '' Reageert niet controleer of je de juiste informatie hebt opgegeven in het veld "Server inkomende post".

Heb heel veel optie's geprobeerd ook andere poorten maar ik kom er niet meer uit kan iemand me er mee helpen?

RObin

  • Mijn Synology: 218+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2018, 15:10:05 »
Topic gaat over Mail Server, maar goed:
Citaat
Helaas is dit uitgemond in een Hard Reset met verlies van belangrijke gegevens is dit nog op te recoveren?
Ik weet niet wat je bedoelt met "Hard Reset" maar, ik begrijp, dat je alle data kwijt bent ?

De 2 resets die ik ken, buiten DSM om, zijn deze echter, die laten je Data (volume) in tact.

Dus, je zal gekozen hebben voor de optie binnen DSM: Configuratiescherm > Bijwerken en herstellen > Standaardinstellingen herstellen.
Dat is natuurlijk niet te recoveren.

Citaat
met verlies van belangrijke gegevens
Je hebt toch zeker wel een backup van die belangrijke gegevens :?:

Van Mail Server heb ik geen verstand.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline _-_Robin_-_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 91
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2018, 15:17:15 »
Goeie dag,

Heb aan de hand van de piepjes systeem het DSM besturingsysteem er opnieuw opgezet.

Alleen ik zou dan een nieuw volume moeten aan maken en dat zou betekenen dat ik alles kwijt ben?
Want er zaten twee schijven in die gelijk aan elkaar waren waarvan een defect en de ander moet ik nu opnieuw instellen.

Robin
  • Mijn Synology: 218+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2018, 15:32:44 »
Even dit:
Dit Topic is nu gericht op Hardware issues dus, maak voor het probleem Mail Server even een nieuw Topic maar, dan moeten we er eerst uit zien te komen wat NU het probleem is, je zegt n.l.:

Citaat
Helaas is dit uitgemond in een Hard Reset met verlies van belangrijke gegevens is dit nog op te recoveren?
Dus, die "Harde Reset" (wat je hiermee bedoelt is nog onbekend) heb je niet gedaan ?

Citaat
Achteraf bleek dat er een schijf corrupt was en hij me daarom niet wilde laten inloggen.
Dus, die is vervangen ?

Citaat
Alleen ik zou dan een nieuw volume moeten aan maken en dat zou betekenen dat ik alles kwijt ben?
Als je een nieuw volume moet maken, dan is dus het volume verwijderd en dus, ben alles kwijt.

Citaat
Want er zaten twee schijven in die gelijk aan elkaar waren waarvan een defect en de ander moet ik nu opnieuw instellen.
Dan had je de nieuwe HD (als je die hebt) gewoon moeten toevoegen aan je bestaande volume.

WAT is nu EXACT de STATUS en WAT heb je EXACT gedaan tot dusver, het is mij geheel onduidelijk.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2018, 15:36:40 »
Heb het onderwerp gewijzigd van "Synology + KPN + Iphone" naar "NAS HW/DSM problemen" en verplaatst.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline _-_Robin_-_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 91
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2018, 15:48:52 »
Goeie dag,

Hard rest heb ik uitgevoerd en heeft hij alle gegevens er af gegooid, de corrupte schijf heb ik er uitgehaald en niks meer mee gedaan om te kijken of hier nog wat op te reden is.

Nog niet vervangen, is van het weekend gebeurt nog geen nieuwe besteld.

Zou er door middel van een recovery programma nog iets terug te halen zijn?

Even kort wat ik gedaan heb:

1 De defecte nas schijf er uit gehaald, en even aan de kant gelegd veder niks mee gedaan.
2 op schijf een DSM opnieuw geinstalleerd, alleen heb ik de reset knop gebruikt veder niet.
3 de volume opnieuw aangemaakt omdat deze compleet leeg was

Wat overigens frapant is dat het al de 3de keer is dat er een schijf cracht van dit type zou dit aan de NAS kunnen liggen of is het gewoon een slecht type schijf?

  • Mijn Synology: 218+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2018, 15:57:22 »
Citaat
1 De defecte nas schijf er uit gehaald, en even aan de kant gelegd veder niks mee gedaan.
Dat was voor de "Hard Reset" ?

Citaat
2 op schijf een DSM opnieuw geinstalleerd, alleen heb ik de reset knop gebruikt veder niet.
Toen had je dus nog 1 HD erin zitten ?

Dan moet het deze reset geweest zijn: 3. Opnieuw instellen om het besturingssysteem opnieuw te installeren
Dit is geen "Harde Reset", deze reset, zoals eerder aangegeven, herinstalleerde alleen DSM:

Citaat
Opmerking: door DSM opnieuw te installeren worden de instellingen van uw huidige systeemconfiguratie verwijderd, maar uw gegevens blijven intact. Om gegevensverlies te voorkomen raden we u aan om met de Back-up en replicatie-service van DSM (voor DSM 5.2) of met het pakket Hyper Backup (voor DSM 6.0 en hoger) uw gegevens en instellingen van uw systeemconfiguratie te back-uppen alvorens het besturingssysteem te installeren.


Dus, hoezo was het volume dan verdwenen ? Is de vraag.
Maar goed, volume weg is alle data weg.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline _-_Robin_-_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 91
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2018, 19:05:56 »
Citaat
1 De defecte nas schijf er uit gehaald, en even aan de kant gelegd veder niks mee gedaan.
Dat was voor de "Hard Reset" ?

Nee, dat is gebeurt na het opnieuw instellen van het volume.

Citaat
2 op schijf een DSM opnieuw geinstalleerd, alleen heb ik de reset knop gebruikt veder niet.
Toen had je dus nog 1 HD erin zitten ?
Klopt


Dan moet het deze reset geweest zijn: 3. Opnieuw instellen om het besturingssysteem opnieuw te installeren
Dit is geen "Harde Reset", deze reset, zoals eerder aangegeven, herinstalleerde alleen DSM:

Citaat
Opmerking: door DSM opnieuw te installeren worden de instellingen van uw huidige systeemconfiguratie verwijderd, maar uw gegevens blijven intact. Om gegevensverlies te voorkomen raden we u aan om met de Back-up en replicatie-service van DSM (voor DSM 5.2) of met het pakket Hyper Backup (voor DSM 6.0 en hoger) uw gegevens en instellingen van uw systeemconfiguratie te back-uppen alvorens het besturingssysteem te installeren.


Dus, hoezo was het volume dan verdwenen ? Is de vraag.
Maar goed, volume weg is alle data weg.

Dat is een beetje het probleem, synology schrijft dat de data bewaard blijft maar ik heb DSM opnieuw moeten installeren en toen ware ook het volume weg en dus ook mijn gegevens.

En nu is een heel klein beetje mijn vraag hoe zou ik dit eventueel kunnen recoveren heb hem nu ook uit staan om zo min mogelijk schrijf bewegingen te hebben.
  • Mijn Synology: 218+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2018, 19:36:23 »
Citaat
Dat is een beetje het probleem, synology schrijft dat de data bewaard blijft maar ik heb DSM opnieuw moeten installeren en toen ware ook het volume weg en dus ook mijn gegevens.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, heb toch als heel wat dergelijke tests gedaan, maar goed.

Ik wil nu graag de bevestiging, heb je de reset-knop ingedrukt gehad tot je een piep hoorde en daarna nog eens de reset-knop ingedrukt gehad tot je weer een piep hoorde ?

Wat heb je daarna gedaan ?
Synology Assistant gestart ?
Zo ja, wat gaf de status aan ?
Configuratie verloren ?
Op verbinden geklikt....en de wizard startte op ?
Zo ja, dan moet je ook een waarschuwing gehad hebben, dat alles gewist word dus, ook je data (volume).

Maar goed, je hebt een nieuw volume gemaakt dus, de data (volume) op die ene HD, is dan voorgoed verdwenen.

Je kunt proberen om die HD, die je uit de NAS hebt gehaald, aan je PC te hangen met via een USB dock of behuizing.
Dan deze Paragon software installeren en maar kijken of die HD nog bereikbaar en leesbaar is.
Zo ja, dan moet je kiezen voor de grootste partitie, daar staat de inhoud op van volume1.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline _-_Robin_-_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 91
Re: NAS HW/DSM problemen.
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2018, 21:45:27 »
Citaat
Dat is een beetje het probleem, synology schrijft dat de data bewaard blijft maar ik heb DSM opnieuw moeten installeren en toen ware ook het volume weg en dus ook mijn gegevens.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, heb toch als heel wat dergelijke tests gedaan, maar goed.

Ik wil nu graag de bevestiging, heb je de reset-knop ingedrukt gehad tot je een piep hoorde en daarna nog eens de reset-knop ingedrukt gehad tot je weer een piep hoorde ? Dit klopt inderdaad

Wat heb je daarna gedaan ? Via het IP adres DSM geinstalleerd
Synology Assistant gestart ? Nee
Zo ja, wat gaf de status aan ? Nee
Configuratie verloren ? Ja
Op verbinden geklikt....en de wizard startte op ? Ja deze heb ik doorlopen.
Zo ja, dan moet je ook een waarschuwing gehad hebben, dat alles gewist word dus, ook je data (volume).

Maar goed, je hebt een nieuw volume gemaakt dus, de data (volume) op die ene HD, is dan voorgoed verdwenen.

Je kunt proberen om die HD, die je uit de NAS hebt gehaald, aan je PC te hangen met via een USB dock of behuizing.
Dan deze Paragon software installeren en maar kijken of die HD nog bereikbaar en leesbaar is.
Zo ja, dan moet je kiezen voor de grootste partitie, daar staat de inhoud op van volume1.
Hier kom ik even op terug heb nu een docking station hersteld.
  • Mijn Synology: 218+


 

Schijf 1 geeft problemen

Gestart door frankieBoard NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 1833
Laatste bericht 01 september 2016, 18:31:56
door Robert Koopman
Problemen met DSM5.0

Gestart door J.H.S.26Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 0
Gelezen: 1873
Laatste bericht 29 maart 2014, 16:41:53
door J.H.S.26
nzbget versie 11 problemen op DS 213+

Gestart door lexhardyBoard NZBGet

Reacties: 2
Gelezen: 2757
Laatste bericht 03 september 2013, 15:58:39
door lexhardy
DSM en Mac integratie problemen ?

Gestart door SylvesterBoard Mac OS X

Reacties: 9
Gelezen: 2975
Laatste bericht 22 december 2017, 17:31:29
door Sylvester
NAT Set-up Synology netwerk (Problemen met port forwarding 2 PC's)

Gestart door NindoooBoard Synology Router

Reacties: 23
Gelezen: 4829
Laatste bericht 28 november 2018, 17:49:04
door Nindooo