Auteur Topic: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???  (gelezen 10829 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.547
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #15 Gepost op: 09 december 2015, 18:30:59 »
Bij problemen heb ik de taal steeds even op Engels gezet voor het maken van screenshots, zodat Synology begrijpbare plaatjes kreeg.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Stephan296

  • Gast
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #16 Gepost op: 09 december 2015, 18:32:51 »

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #17 Gepost op: 10 december 2015, 10:50:06 »
Mail komt van synology.com en Harper Shen is iemand van de support ( heb zijn naam ook gevonden op het Engelse Synology-forum. )

Ja hoor, veel vaker meegemaakt.
En zo lossen ze problemen van afstand meestal prima op.
Inderdaad, bij mij ook al eens.

Toen heb ik mijn admin pw in iets anders veranderd. Nadat het opgelost was weer omgezet in m'n ouwe pw.

  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 903
  • -Ontvangen: 1482
  • Berichten: 7.949
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #18 Gepost op: 10 december 2015, 11:40:05 »
Om hulp van de niet Nederlandse Synology Support afdeling te krijgen lijken me de te volgen stappen toch erg duidelijk.
Bij ondersteuning in het tekstveld staat de volgende tekst:

"Om misverstanden te vermijden gebruikt u voor het formulier Engels."

Om in een aan te maken ticket-formulier m.b.t. titels en voorgedrukte items ook daarin mogelijke misverstanden uit te sluiten, verander ik zelf voor de gelegenheid de taal van de gebruiksinterface van DSM naar Engels.   En laat het in die taal staan, totdat het probleem is opgelost (of ticket is gesloten).

Men geeft specifiek informatie vanuit welke 3 IP-adressen de support plaatsvindt, zodat je daar in je Firewall rekening mee kunt houden.
Naast een tijdelijk veranderd admin wachtwoord, wat je zou moeten verstrekken, vraagt men nog een ondersteuningsidentificatiesleutel.

Hieronder een voorbeeld wat ik kreeg als eerste antwoord op een support-aanvraag m.b.t. de Synology router:



Dus ja, het lijkt me vrij duidelijk dat als je support wilt je die gegevens toch maar beter versterkt.
Voor een servicebeurt van je auto, geef je de sleutel ook af aan de garage.
Dat vertrouwen dat er geen misbruik van wordt gemaakt, daar gaan we in eerste instantie toch van uit.

Overigens heeft men die optie in mijn geval toen niet gebruikt (heb ik achteraf gecontroleerd in de logbestanden). Ik kreeg een bericht dat de software van SRM een aantal beperkingen had waardoor ik een afwijkend resultaat kreeg, van wat ik had verwacht. (Betrof de werking van Port Forwarding die boven Firewall regels gaan).
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Auriga

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #19 Gepost op: 15 december 2015, 20:03:19 »
Waarom probeer je zelf niet via het admin account om uit te sluiten of het een permissie probleem is of niet?
  • Mijn Synology: DS1019+
  • HDD's: 5x WD NAS Red 2TB
  • Extra's: 8GB Ram

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 903
  • -Ontvangen: 1482
  • Berichten: 7.949
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #20 Gepost op: 15 december 2015, 20:41:10 »
Hoe bedoel je?
Als support je met hun kennis en expertise wil helpen een probleem op te lossen en vraagt je toegang te verlenen naar je NAS of router, is het een kwestie dat je daar  behulpzaam in bent en je hen de toegangsgegevens verschaft als admin.
Geef je die niet, ook prima, maar dan ook geen hulp. Zo simpel is het.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Auriga

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 29
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #21 Gepost op: 16 december 2015, 16:28:39 »
Support wil proberen om het probleem te reproduceren met het admin account, om uit te sluiten of het een permissie probleem is. Ik bedoel dat je dat zelf ook kunt testen, en je daarvoor geen wachtwoord hoeft af te geven.
Als het met admin wel werkt moet je verder gaan zoeken in de permissies, zo niet dan kun je alsnog support vragen bij synology...
  • Mijn Synology: DS1019+
  • HDD's: 5x WD NAS Red 2TB
  • Extra's: 8GB Ram

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 903
  • -Ontvangen: 1482
  • Berichten: 7.949
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #22 Gepost op: 16 december 2015, 17:15:32 »
Ik bedoel dat je dat zelf ook kunt testen, en je daarvoor geen wachtwoord hoeft af te geven.

Als je het probleem zelf kunt oplossen is hulp van een support of bij een ander overbodig.
Maar de TS vroeg nu juist wel hulp bij support aan omdat hij er zelf kennelijk niet uitkwam.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #23 Gepost op: 16 december 2015, 17:25:41 »
Bespaar jullie de (goed bedoelde) moeite maar, @vischp is alleen maar op 9 december hier actief geweest, ingeschreven, deze topic gestart en 2x gereageerd.
TS zal er wel uitgekomen zijn ::)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline vischp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #24 Gepost op: 16 december 2015, 19:58:08 »
Allen, dank voor jullie reactie. had geen notificaties meer gekregen dat er nieuwe berichten waren binnengekomen op deze post.

Probleem lijkt opgelost te zijn, vermoeden is dat persoon aan andere kant een conflict had op zijn laptop waardoor foutmelding naar boven kwam.

Daarnaast blijf ik principieel bij stelling dat ik mijn wachtwoorden niet ga uitdelen, ook al kan ik ze daarna weer wijzigen, is volgens mij echt een basisregel en verbaasd me dat iedereen hier zo nuchter over doet..anyway.. case closed.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x 4TB

Offline Pippin

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 103
  • -Ontvangen: 529
  • Berichten: 2.724
  • a.k.a. MMD
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #25 Gepost op: 16 december 2015, 20:12:47 »
Citaat
is volgens mij echt een basisregel
Eens, ik heb het ook nog nooit gedaan, maar...
Citaat
daarna weer wijzigen
is naar mijn mening afdoende als men er zelf echt niet uitkomt.
En is het toch wel aardig dat deze hulp geboden wordt.
Moet wel zeggen dat ik zelf zeer weinig problemen ondervind.

Citaat
verbaasd me dat iedereen hier zo nuchter over doet
Omdat het aan de lopende band gebeurt.
DS414
OpenVPN #1: Beter beveiligen OpenVPN #2: Beter beveiligen als client

I gloomily came to the ironic conclusion that if you take a highly intelligent person and give them the best possible, elite education, then you will most likely wind up with an academic who is completely impervious to reality.
Halton Arp


 

TKA: Synology DS1511+ en DX510 incl. 9 2TB HDD

Gestart door cosoBoard Verkocht

Reacties: 11
Gelezen: 4161
Laatste bericht 30 augustus 2019, 15:44:21
door Birdy
FosCam FI9831W in stopping mode.... no solution from Synology

Gestart door MAdDBoard Surveillance Station

Reacties: 1
Gelezen: 1992
Laatste bericht 22 mei 2015, 11:24:23
door Heppieboeddah
Root password veranderen Synology mislukt?

Gestart door chrisssj3Board Synology DSM algemeen

Reacties: 26
Gelezen: 4800
Laatste bericht 08 mei 2019, 14:30:59
door chrisssj3
Hitron CGNV4 wifi/Router + Synology

Gestart door ApacheBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 11
Gelezen: 10291
Laatste bericht 19 juli 2015, 10:25:04
door Apache
Synology Event 2020 - 12/9/2019

Gestart door HutjeBoard Synology Awards & Reviews (NL)

Reacties: 30
Gelezen: 29152
Laatste bericht 01 oktober 2019, 20:05:42
door Hutje