Ook ik heb vergelijkbare problemen met mijn DS 207+ dat het probleem niet alleen bij mij speelt is dus wel duidelijk.
Ik heb een set van WD GP 1.0 TB schijven en ook bij mij is steeds volume 1 disk 1 defect.
De DS is al een keer vervangen, alleen weet ik niet of ook de kabeltjes en de voeding zijn vervangen.
Is er al nader ervaring met betere SATA kabeltjes? Ik zal ze ook proberen "aan te drukken".
Is het zinvol en mogelijk om de contacten via de contactstripjes te verbeteren want die vind ik inderdaad wel wat "losjes". Ik blijf de ervaringen op dit forum met zeer veel belangstelling volgen.
Ik hoop dat er snel een definitieve oplossing komt voor dit zeer vervelende probleem
Groeten, Kees.
Update 1, 07-04-2009
gisteren avond heb ik het korte sata kabeltje van disk 1 er uit gehaald en het kabeltje van disk 2 ervoor in de plaats gezet.
Disk 1 heb ik met een goede kwaliteit sata kabel aangesloten en na herstellen van het volume
draait alles weer gewoon, met wat opvouw werk van de kabel past de behuizing gewoon weer in elkaar, ik hoop dat er nu voorlopig geen storing meer optreed, ik houd jullie op de hoogte.
Groeten, Kees.
Update 2, 10-04-2009
Tot nu toe draait alles zonder enige storing, het lijkt er dus op dat het SATA kabeltje van disk 1 (de kortste)
het probleem veroorzaakt, als dit zo is kan synology beter aan iedereen met dit probleem twee langere kabeltjes
leveren met betere aansluit stekkers er aan zodat dit soort storingen tot het verleden behoren.
Groeten, Kees.
Update 3, 20-04-2009
Disk 1 zaterdag en zondag weer 2x in storing gevallen en de interface gaf aan "vastgelopen"
Zaterdag kon ik na uitzetten van de beep gewoon op herstellen klikken en liep alles weer prima.
Zondag bij thuiskomst na een weekendje weg bleek de DS weer staan te piepen, toe
heb ik alleen de piep uitgezet via de interface en ben ik gaan slapen, 't was al laat.
Ik heb de vandaag de behuizing geopend en de kabels weer eens los genomen en vast gedrukt.
De disk 1 draait weer en is nu aan het Re-synchronisatie proces bezig nadat ik op
repareren heb geklikt in de interface.
dit probleem lijkt chronisch te worden bij de DS-702+, ik ben benieuwd of er door Synology al een
denkbare acceptabele oplossing is gevonden, omruilen van de DS-702+ heeft bij mij geen effect gehad
het probleem blijft optreden maar is bij mij dus niet de HD maar de DS die telkens het
probleem laat ontstaan, anders zou ik denk ik nooit de harddisk telkens kunnen herstellen na
een door de interface aangegeven "zogenaamde" vasloper van disk 1. telkens disk 1 !!!
Misschien is deze DS bij synology voor een betere DS zonder deze storingen te ruilen?
?
Ik ben erg benieuwd naar de reacties.
Groeten, Kees.
Update 4, 03-05-2009
Herhaling van het probleem.
Disk 1 zaterdag en zondag weer 2x in storing gevallen en de interface gaf aan "vastgelopen"
Zaterdag kon ik na uitzetten van de beep gewoon op herstellen klikken en liep alles weer prima.
Zondag bij thuiskomst bleek de DS weer staan te piepen, toen heb ik alleen de piep uitgezet
via de interface en ben ik gaan slapen, 't was laat.
Vanavond (maandag 4 mei) de DS maar weer open schroeven en de kabels aandrukken, misschien
werkt de DS dan weer enkele dagen zonder storingen.
Erg, nee heel erg vervelend allemaal.
Ik ga eens proberen de DS te ruilen onder garantie.
Groeten, Kees.
Update 5, 05-05-2009
Weer hetzelfde probleem, harddisk 1 volume 1 vastgelopen, na aandrukken van de kabeltjes draait
het geheel weer maar na 10 minuten herstellen is het weer mis.
Disk 1 niet geïnstalleerd is deze keer de melding.
Na opnieuw de behuizing te openen en de kabeltjes aan te hebben gedrukt is disk 1 er ineens weer.
Nu aan het herstellen, ik check meteen de voeding capaciteit even en wat blijkt er ook niet te kloppen?
de voeding levert 12 Volt DC 5.83 Ampère terwijl op de bodem van de DS staat 12 V DC 6.67 Ampère,
dan levert de voeding toch niet genoeg vermogen lijkt het mij.
Een voeding voor een apparaat in deze prijsklasse dient minstens 10% over te hebben en niet 8% tekort te komen.
Misschien ligt daar een probleem???
Ik hoor graag van andere gebruikers met en zonder problemen hoeveel hun voeding leveren kan.
Groeten, Kees.
Update 5, 20-05-2009
18-05-2009; Na veel heen en weer ge mail met
verkoop@mobile-harddisk.nlAntwoord van Mobile-Harddisk.nl ; Uw order is aangepast naar de volgende status: RMA
Maandag alles inpakken en opsturen maar dus.
Ik hoop de Nieuwe DS snel weer terug te hebben en dan zonder storingen te kunnen werken.
Groeten, Kees.
Laatste Update 6, 04-07-2009
Binnen twee weken, eind mei was de DS weer terug, een nieuwe met mijn opgestuurde harddisks er keurig in gezet en
alles weer werkend in raid-1 geïnstalleerd, hulde
.
Nu 04 juli draait alles nog steeds probleemloos, geweldig, bedankt voor de service.
Einde problemen, een gelukkige gebruiker.
Groeten, Kees.