Allen,
Het noodlot heeft toegeslagen.
Vrijdag 9 september kreeg ik de eerste symptomen voorgeschoteld.
Dear user,
Hard disk 1 on Server had an I/O error, but it is working properly now after several retries; it may have been caused by bad sectors. If this event appears again, please back up your data and run the S.M.A.R.T. test on your hard drive to examine the hard drive status.
Sincerely,
Synology DiskStation
Een voorbode voor het volgende mailtje een dag later.
Dear user,
Volume 1 on Server is in degraded mode. (Total number of hard disks: 4; Number of active hard disks: 3) Please identify the cause of degradation and take corrective action.
To obtain further assistance, please contact Synology Online Support: http://www.synology.com.
Sincerely,
Synology DiskStation
Dit voorspelde al niet veel goed, maar ik besloot om Synology het werk laten doen dmv de "Repair" functie.
Na dat deze een geruime tijd aan het draaien was, kreeg ik volgende melding van mijn server.
Dear user,
Internal disk 4 on Server has crashed; please replace it.
Sincerely,
Synology DiskStation
En ..
Dear user,
Volume 1 on Server has crashed, the server may not be able to start up.
To obtain further assistance, please contact Synology Online Support: http://www.synology.com.
Sincerely,
Synology DiskStation
In de bijlage vind je een screenshot terug waarop de disken zijn afgebeeld.
Disk 1 staats als "Initialized", terwijl disk 4 "crashed" als status heeft.
Wat wil die Initialized zeggen ? En is het voldoende van disk 4 te vervangen of moet disk 1 er ook aan geloven ?
Ik heb alvast ook een ticketje op de support pagina van Synology geopend.
Heeft er iemand onlangs hetzelfde voorgehad ?
Alvast bedankt.
PS: Al mijn bestanden zijn nog wel toegankelijk.