Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: iSylvio op 14 november 2014, 23:22:30

Titel: DS214+ Schijf 2 niet geinitialiseerd
Bericht door: iSylvio op 14 november 2014, 23:22:30
Ik heb een DS214+ met 2 x WD30EFRX 3TB

In opslagbeheer zie ik:
schijf 1 smart status normaal en status normaal
schijf 2 smart status normaal en status niet geinitialiseerd



Nu kan ik dus ook geen Volume aanmaken :(


Iemand tips hoe ik een Volume kan maken of veilig de defecte hd kan vervangen/repareren en mijn systeem dan ook weer bereikbaar is?
Titel: Re: DS214+ Schijf 2 niet geinitialiseerd
Bericht door: Nelesss op 15 november 2014, 00:21:09
Heb ik één keer eerder meegemaakt, even contact opnemen met Synology via een ticket. Bij mij hebben ze dit destijds remote opgelost
Titel: Re: DS214+ Schijf 2 niet geinitialiseerd
Bericht door: iSylvio op 15 november 2014, 10:32:26
Dus er is geen oplossing voor om dit zelf op te lossen??

Iemand anders nog tips??
Titel: Re: DS214+ Schijf 2 niet geinitialiseerd
Bericht door: Birdy op 15 november 2014, 17:56:06
Citaat
Iemand tips hoe ik een Volume kan maken of veilig de defecte hd kan vervangen/repareren en mijn systeem dan ook weer bereikbaar is?
Hier zeg je 2 heel verschillende dingen:

Citaat
hoe ik een Volume kan maken
Kennelijk had je dus een volume of meerdere volumes ?

Citaat
of veilig de defecte hd kan vervangen/repareren
Het lijkt er dus op dat je 1 volume hebt/had in SHR (mirror) ?

ALS je configuratie SHR (mirror) was, dan zou je op z'n minst een volume moeten zien, ook al doet 1 schijf niet mee.

M.a.w. vertel eerst eens wat het moet zijn of wat er gebeurd is, voordat er een zinnig antwoord gegeven kan worden.
Titel: Re: DS214+ Schijf 2 niet geinitialiseerd
Bericht door: iSylvio op 15 november 2014, 18:22:39
Probleem opgelost! De kapotte (niet geinitialiseerde) WD30EFRX 3TB ingeruild voor een nieuwe in de winkel.
Beide schijven worden nu weer normaal herkend in Volume 1 :D